Comp/Vista problemer

#1| 0

Hey har netop købt en ny Dell XPS stationær, skulle være min drømme poker pc - slut med at compen fryser og går ned, og flipper helt ud over PT.


Nå men mit problem er at den nye computer har en tendens til at "fryse" vinduerne ned i 30 til 60 sekunder hvorefter den så kommer tilbage igen(og mine esser er blevet foldet), og jeg har en mistanke om at dette er et problem med vista. den har 4 gb ram, og der ligger stort set ikke andet på den end diverse pokerclienter+antivirus+PT.

Har snakket med en computerkyndig der måske mente det var vista, og forslog mig at nedgradere til XP. Dette er bare ekstremt besværligt siger DELL og DELL supporter ikke og levere ikke de nødvendige drivere. Da jeg ikke er noget computergeni er den mulighed lagt lidt på is. Delll supporten mener efter en tlf samtale at det nok er mit pokersoftware og firefox fordi det er de vinduer der fryser.

Nogen der sammen problemer?
Kunne det være en løsning og opgradere til vista business har Home edition pt.
på forhand tak.

16-09-2008 12:08 #2| 0
2018 Champ

Jeg kører Vista Home Edition på en ASUS med 2gb ram, og masser af programmer inklusiv PT.

Den kører perfekt, så jeg tvivler på det er Vista der er problemet.

Har du hentet servicepack 1 på windows update?

Virus eventuelt?

Ellers tror jeg det er en hardwarefejl.

16-09-2008 14:32 #3| 0

Det kan også være disk performance, oplever det engang i mellem, hvis min gamle disk har travlt.
Ang din ram så bruger Vista kun 3Gb det er ikke muligt at bruge mere som standard, der skal nogle grimme fix til at få den til at bruge den sidste.

16-09-2008 14:39 #4| 0

''Delll supporten mener efter en tlf samtale at det nok er mit pokersoftware og firefox fordi det er de vinduer der fryser.''


Standard usselt svar fra en support medarbejder der har opgivet på forhånd!


Prøv at opgraderer til vista business, eller så ja hop tilbage til XP, Driverne skal man nok kunne finde da der er mange dell brugere har været sick utilfreds med vista performance/compatability i starten. Godt nok er driverne så ikke dell signeret men det skal da nok komme til at virke.

16-09-2008 14:44 #5| 0
2018 Champ

Vista Bussines vil ikke ændre en tødel.

Bussines versionen har udvidet netværksydelse o.l. Det ændrer ikke noget på hastighed.

At nedgradere til XP er et skridt tilbage. Vista kører fint nu. Jeg har ihvertfald ikke det der ligner problemer.

Hvilken version af PT bruger du?

Jeg har version 3, men aner ikke om det kan have betydning.

16-09-2008 14:45 #6| 0
OP

det er ikke PT der er problemet, da den er frossen ned flere gange hvor jeg ikke har haft PT åben

16-09-2008 14:51 #7| 0

Nu ved jeg jo ikke hvor du spiller, men jeg har samme problem med Fulltilt på min dell (preinstalleret vista home premium 32bit). lyden begynder at "hakke" og derefter bliver bordene hvide og der går lige 20-30 sekunder inden man kommer retur. Her på det seneste er det så også begyndt at gå udover PokerStars, lyden hakker og derefter svarer softwaret ikke.
Jeg prøvede at skifte til XP hvilket fik det hele til at virke. send mig en pm hvis du vil have links til xp drivere (det er lidt omstændigt, men kan lade sig gøre).
Jeg har nu geninstalleret vista fast besluttet på at jeg vil have det til at virke. indtil videre er jeg nået frem til at hvis jeg i windows jobliste (alt+ctrl+delete), finder en lyd driver i "lokal tjeneste" der hedder audiodg.exe, højreklikker og afslutter procestræ, så virker det. Du har bare ingen lyd.
Finder jeg en total løsning der virker skal jeg nok lige smide den herinde.

16-09-2008 15:10 #8| 0
2018 Champ

@ attackcat

Så må det være et Dell-problem. Jeg spiller både Stars og Full Tilt helt uden problemer.

Nu kender jeg intet til Dell, men det skulle vel ikke være sådan at der er noget Dell-software der trækker vildt på resourcerne ? Audiodg.exe eksisterer ihvertfald ikke på min jobliste, men jeg har masser af lyd.

16-09-2008 15:34 #9| 0

Kontrolpanel->windows update, opdater alt.

Opdater BIOS.

Hvis det ikke virker så opdater (eller slet) din grafikkort driver.

16-09-2008 15:36 #10| 0

@LoneRanger

Ok, det var sgu en ret god oplysning!! pnva.....apperently :-)
Så må løsningen jo egentlig bare være at skifte dell`s lyd driver ud med en original hardware driver.
Det prøver jeg lige lidt senere idag og melder resultatet tilbage her i tråden.

16-09-2008 16:53 #11| 0
OP

lyder godt

16-09-2008 22:54 #12| 0

well, 3-4 timers søgning + læsning af teknisk engelsk samt en formatering senere; MEN her er løsningen: Den er så ulideligt enkel at jeg næsten ku kaste op over alt den tid det har taget at finde den, men, Afinstaller dells lyd driver.........
lyden fungere fint uden da dells driver er en kombi driver der mest har sin ret i bærbare med onboard mikrofon. Men dette kan også løses ved en seperat driver og altså uden at komme i karrambollage med audiodg processen.
Men godt med den her post hahila, har haft problemet i ca. 3 måneder men troede egentlig det bare var min egen pc der spassede, dejligt at kunne spille på fulltilt igen. :-)

16-09-2008 23:08 #13| 0
OP

Dells lyd driver, så menes der Realtek High definition audio ik?

16-09-2008 23:14 #14| 0
2018 Champ

Standard lydkort hahila

16-09-2008 23:19 #15| 0
OP

hvor finder jeg det?


er inde i enhedshåndtering -> enheder til lyd,video og spil,

så er der 3 valgmuligheder

bluetooth audio
Bluetooth højkvalitetsaudio

og så realteak high definition audio

er det noet af det eller hvor finder jeg det

16-09-2008 23:26 #16| 0
2018 Champ

Jeg er ikke skarp nok til den slags, til at kunne sige noget konkret.

Har du fundet den der audiodg.exe på joblisten?

16-09-2008 23:32 #17| 0

du skal fjerne realteak high definition audio. men hvis du kun har de 3 muligheder er det ikke sikkert at det er nok at fjerne den, så skal du muligvis ind og geninstallere en anden for at få lyd på igen, men start med at fjerne den, kør en Ccleaner bagefter, genstart, og skriv hvordan det ser ud. (ser bold, men skal nok lige holde lidt øje undervejs)

16-09-2008 23:36 #18| 0
OP

Ccleaner?

prøver og fjerne og genstarte

16-09-2008 23:40 #19| 0
2018 Champ

Jeg tror ikke på at det hjælper. Realtek High Definition er standard. Har den også her.

16-09-2008 23:53 #20| 0

den er standard, men det er igennem den at der ligger noget der konflikter med audiodg.exe
jeg har netop formateret og undladt at indstallere realteak driveren, så nu ligger der kun Enheden High Definition Audio

Ccleaner er et rensnings program der er rigtigt godt!
men det kræver lidt instruktioner at sætte det op så sig til når du har fjernet det andet så kigger vi på det.

17-09-2008 00:16 #21| 0
OP

kan det passe at det installere sig selv igen ved opstart? ejg formaterede og genstartede, og så lidt efter opstart meldte den at den var installeret og klar til brug,. wtf?

17-09-2008 00:20 #22| 0

Har du prøvet at åbne fulltilt og testet om den hakker? bare åben et par borde der kører, så burde du hurtigt kunne se/høre om det virker

17-09-2008 01:25 #23| 0

Har haft det samme problem ved min dell..
Tænkte det var pokerklienten, spiller Prima, eller min egen router, der var ustabil - men har også haft lidt problemer med Vista ifht. pokerklienter, så jeg følger spændt med i debatten.

17-09-2008 03:57 #24| 0

hmm, jeg har en Dell bærbar med Vista og en og en selvsamler-stationær også med vista. Jeg har haft problemet med dem begge, dog klart mest på den bærbare.

Kunne det ikke tyde på det er et Vista problem der af en eller anden grund bare forekommer oftere på Dell-maskiner (evt. grundet deres lydkort-drivet)? Kan det være andre af Dells egne drivere?

















17-09-2008 08:34 #25| 0
2018 Champ

Jeg tror det vil være en god idé at førhøre sig om problemet på f.eks www.eksperten.dk

Det lyder ihvertfal helt forkert i mine ører, at man skal fjerne en standard audiodriver for at få sin bærbare til at fungere.

Dell = Skrammel ?

17-09-2008 11:52 #26| 0

@LoneRangR

jeg er enig med dig i at det lyder skørt, ikke desto mindre virker det. Prøvede i nat at geninstallere standard driveren (som på min er en sigmatell driver). Den bevirkede at min mikrofon virkede igen, men at fulltilt øjeblikkeligt fuckede up igen med hakkende lyd og software der time outede.
Hvis man søger på nettet vil man se at dette er et problem for rigtigt mange. ikke lige med poker software, men med andet software der er afhængigt af audiodg.exe funktionen i vista.
Det der virker underligt er at det jo obv. ikke er alle systemer der er "plaget" af det her, og det virker ikke umiddelbart som om der er en fælles nævner for de forskellige systemer. men prøv google>>audiodg.exe der er en del, inklusive nogle programmører der diskuterer funktionens værdi. Har ikke kunnet finde andre løsninger, så facts remaines: ingen standard driver, ingen problemer med fulltilt/stars. dog virker onboard mikrofonen så ikke. Hvis nogen finder andre løsninger (andre drivere foreksempel eller lign.) må de meget gerne skrive det her, da det ville være rart med en løsning der kunne lade lyd gå "begge veje" og stadig fungere med fulltilt/stars.

17-09-2008 12:36 #27| 0

Vista er noget vaerre lort.

17-09-2008 13:05 #28| 0
2018 Champ

@ Nimacos

Sludder

17-09-2008 13:39 #29| 0
OP

Jeg har fundet audiodg.exe på joblisten og afsluttet, og forsøgt at afinstallere realteak high definition audio men som om bliver ved med at installere sig selv igen hver gang.

Har prøvet og køre full tilt, og det køre fint, har normalt ikke rigtig spillet der, så har aldrig lagt mærke til at det ikke virkede, men det virker ihvertfald fint.



17-09-2008 13:44 #30| 0

@hahila
har det løst dine problemer eller er det det samme?
og hjælper det at afslutte audiodg processen, selvom du mister lyden?

17-09-2008 13:47 #31| 0
OP

hmm har ikke oplevet det endnu, men har heller ikke fået compen afprøvet endnu.
men jeg kan ikke slippe af med realteak high definition audio den geninstallere sig selv hver gang jeg starter op. jeg skal lige ned og se på pokernet kontor i århus så kommer jeg hjem og ser om det har ændret noget

17-09-2008 14:18 #32| 0
2018 Champ

Jeg snusede lige lidt på Dells supportsider. Prøv eventuelt at snuse lidt rundt her.

support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/shared/support/dsn/da/document?c=dk&docid=3BAD07C032875FAAE040A68F5B286D16&doclang=da&l=da&s=gen

Her skulle der være lidt omkring opdatering af drivers, specielt for computere fra Dell

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar