Hey...
Har lige spillet en session, hvor jeg endte i et spot som jeg stadig er en smule i tvivl om.
Umiddelbart er der ingen dynamik mellem Hero og Villian, som spiller 19/13/2.75.
Villians er altså forholdsvis sane og endda til den nittede side.
No Limit Hold'em - 22:06:29 - 2010/03/18
Seat 1: Hero ($215.15)
Seat 2: zimzoom1 ($106.85)
Seat 3: Villain ($187.00)
Seat 4: JeePee69 ($218.05)
Seat 5: budylistme ($280.75)
Seat 6: J.T.Phoenix ($190.25)
Villain posts the small blind of $1.00
JeePee69 posts the big blind of $2.00
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K♠ J♣]
budylistme calls $2.00
J.T.Phoenix folds
Hero raises to $8.00
zimzoom1 folds
Villain calls $7.00
JeePee69 folds
budylistme folds
*** FLOP *** [2♠ 8♦ J♥]
Villain checks
Hero bets $14.00
Villain calls $14.00
*** TURN *** [3♥]
Villain checks
Hero checks
*** RIVER *** [3♣]
Villain checks
Hero bets $24.00
Villain raises to $120.00
Hero?
Problemet er at Villain ikke rigtig repper noget, men samtidig føler jeg, at jeg spiller min hånd relativt face up, hvorfor spottet fra Villians side ikke er oplagt til et bluff. Hvad gør PN?
C/R river - NL200
Ikke repper noget? Den herre, de søm du spiser, er det 7" el 14"?
Jeg synes ikke du spiller din hånd face up, de fleste tp+ hænder, better roligt 3 streets, som boardet udvikler sig, jeg synes bestemt ikke hans spot er oplagt til bluff (med mindre han laver 8x om til bluff, hvad jeg synes er ok her, men det tror jeg ikke så mange nits på nl200 gør).
Selvom selv nittede villains med de stats, laver noget rod i ny og næ, har du for lidt investeret og for svag en hånd til spottet, når i netop ingen dynamik har. Hvis han bliver ved, er det obv klart vi skal justere, men uden dynamik, fold.
Og når du om lidt viser at han gør det med TT og du herocaller, er det imo stadig ikke et godt call
JJJ, 888, 222, J8, T9 og nogle få 8x/pp der bliver lavet til bluffs. Som sagt tror jeg dog det er meget få, da de fleste nl200 nits ikke er gode nok til at gøre det...
Efter lige at have læst HH igennem igen, tror jeg faktisk også i nogle få spots, at villain kan gøre det med QQ-AA (dog oftere end han laver 44-TT om til bluffs)
"Og når du om lidt viser at han gør det med TT og du herocaller, er det imo stadig ikke et godt call"
Mon ikke bare han ville kalde med 1010 på river?
Umiddelbart vil jeg mene, at hans range på river er ultra polariseret og der er bare så få stærke hænder som han kan gøre dette med? (22 eller evt. 88).
Derudover vil jeg dog give dig delvist ret i at min hånd ikke spilles 100% face-up, da min holding uden tvivl er i toppen af min range.
Jeg havde fuldstændig glemt min egne stats i første post, men jeg havde spillet noget 23/20/3,2.
Det kommer jo, som jeg skrev før, an på om han kan lave det om til et bluff. Hvis du er en std nl200 spiller, der checker KJ bag på turn for at potcontrolle her, og han rent faktisk er en tænkene og dygtig villain, har han allerede spottet den tendens hos dig, og har et ez CR med 22-TT på river.
Og mod en std nl200 spiller, hvis tendens er at bet-check-bette tpgk hænder, vil han formentlig også vide at TT er et dårlig call på river.
Get it now, reversed og du har selv T9, si?
Jeg er næsten helt sikker på at 99% af spillerne check/caller 99/TT på river og muligvis også 98 og 87.
Tilbage er så hvis han kan lave hænder som 44-77 om til et bluff og så selvfølgelig T9.
Dunno, det er en weird linje og det kommer helt an på hvor kompetent Villain er, for hvis han er god nok til at lave TT/99 om til et bluff har du et ret let kald (fordi du bet/folder hele din range her hvilket Villain selvfølgelig også skal indse før du kan kalde).
Edit: Han behøver ikke engang være god nok til at lave TT/99 om til et bluff så længe han indser, at du bet/folder hele din range.
Edit2: I øvrigt en sjov hånd, fordi hvis den var posted som reverse hvor du var Villain med fx 99, ville 90% her på PN sige "OMG call river i stedet" eller "Spew, Villain snapper dig med 99+ fordi du intet repper".
Jeg snapper river medmindre jeg har et solidt read på ham. Turn er desuden et bet hver gang imo.
Ud over 22,88 og 3x vil alt, der slår AK blot calle.
Da du samtidig har underrepræsenteret din hånd ved at checke bag på turn, caller jeg det river raise.
Du er slået hver gang. I praksis er det dog ikke verdens letteste laydown.
Givet nitty villain og hans betsize på river ligner det er fold. KJ er btw ikke den absolutte top af vores range, da vi har en slat 3x hænder i vores range.
Er i øvrigt religiøst imod turn check :-)
Det der med at noget er underreppet bliver brugt alt for forkert og ofte. Er vel fuldstændig ligegyldigt om vi er over eller under reppet, hvis vi ikke spiller mod en eneste villain der er i stand til at exploite det?
Jeg better turn helt sikkert her, vi har altså pretty much the nuts med mindre han slowplayer. Fair nok han måske ikke stacker af med 99 på 3 streets, men mon ikke han caller turn frekvent nok hvis du spiller mere aggro på turn. Måske med tiden, kan du shove river for value! :)