CR semibluff - 200nl

#1| 0

Villain er en habil spiller. JEg har lidt en fornemmelse af at vi har kæmpet om hvem der dominerer bordet, men det er en lidt løs følelse uden noget konkret at bakke op med. Har desuden ikke nogen konkrete reads på ham. Spillet er generelt TAG, og jeg har også spillet derefter, dog med et par loose moves en gang i mellem.

PokerStars Game #9778458236: Hold'em No Limit ($1/$2) - 2007/05/06 - 14:00:04 (ET)
Table 'Anchialos' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Bri-c ($261.35 in chips)
Seat 2: Milwaukee2 ($200.25 in chips)
Seat 4: HERO ($201.75 in chips)
Seat 6: fredy2457 ($198.55 in chips)
Milwaukee2: posts small blind $1
HERO: posts big blind $2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO 9 9
fredy2457: folds
fredy2457 is sitting out
Bri-c: raises $5 to $7
Milwaukee2: folds
HERO: calls $5

Pot: 15

*** FLOP *** 4 K 2
HERO: checks
Bri-c: bets $11
HERO: raises $23 to $34
Bri-c: calls $23

Pot: 81

*** TURN *** 4 K 2 2

HERO: bets $55

Jeg havde en fornemmelse af at han floatede med sit kald, måske også fordi han mistænkte mig for at være på rent bluff. Derfor skyd jeg en ekstra gang. Er det anbefalelsesværdigt?

09-05-2007 04:01 #2| 0

Jeg 3-better 60-70% af tiden preflop her.

Flop er fint, jeg leader dog lidt oftere end jeg CR'er.

Og hvis jeg CR'er turn siger jeg 66.

09-05-2007 09:02 #3| 0

Hvor ofte tager du den linje med air, OP og TPTK, trips osv?

09-05-2007 09:42 #4| 0

Jeg reraiser 8,5/10 preflop her....!

Jeg foretrækker også et flop lead, fremfor CR...

09-05-2007 10:22 #5| 0

Semibluff? huh?

Lead selvfølgelig.

09-05-2007 13:18 #6| 0
OP

Hi guys, tak for respons.

PF: Som et par stykker har gjort opmærksom på, bør der raises pf. Ved ikke lige hvorfor jeg ikke gjorde det der - det er også mit normale move.

Flop: Mit normale spil er at leade her. Men for at mixe lidt laver jeg dette move en gang imellem. Problemet ved bare at leade er at ofte - hvis villain er en stærk, aggressiv spiller som kæmper for sine pots - får du et reraise tilbage i hovedet, selv om villain har air, og så må du folde. JEg laver selv dette move ewn gang imellem når jeg har raiset pf; Villain kommer ud med leadbet, og jeg giver ham et slag over nakken med air, for jeg ved at det er blevet så populært med disse leadbets. Af denne grund valgte jeg så en lidt anden strategi denne gang.

@ Mancinni

"Semibluff? huh?"

Det er vel et semibluff, da jeg har en hånd, dog ikke så stærk som den jeg repræsenterer. Faktum er at jeg muligvis er bedst på floppet, men jeg ved det ikke - derfor betegnelsen.

@ HardKare

Jeg laver ikke linjen særligt ofte med air, men det hænder da. Jeg foretreækker normalt at leade set og håbe på han giver mig over nakken, men det svinger nu også en del. Mit normale spil med TPTK er at leade, men hvis villain ka li c-bets så CR jeg ofte - giver mere value.

@ Alle
Som spillet på floppet - hvad siger i så til turn?

09-05-2007 15:12 #7| 0

Foretrækker også lead og preflop 3-bet.
"Som spillet på floppet - hvad siger i så til turn?"

Ligesom Roida, foretrækker jeg at skyde en anelse højere, da vi ønsker at give ham fornemmelsen af, at det kommer til at koste, hvis han ønsker at kalde os. Med et lidt lavere bet på turn bliver det lidt lettere for villain at kalde...

09-05-2007 23:03 #8| 0

@zmag
Havde du eksempelvis floppet et flushdraw er et check-raise et semibluff.
Når du bluffer er det for at få modstanderen til at smide en hånd du er ikker på er bedre end din.

10-05-2007 18:56 #9| 0
OP

Sniger / nu er det vel ikke kun bets på draws som er semibluffs!

Loki - enig, sku have givet den en tand mere

RESULTAT:

Villain foldede turn. Ved ikke hvad han hade. Jeg tror stadig at han floatede (Grundet vores hakken på hinanden tidligere). Han ville se min reaktion på turn; da jeg så bettede turn ku jeg se jeg mente business.

11-05-2007 00:37 #10| 0

@zmag

"Semi-Bluff A semi-bluff is when a player makes a bet with a hand that is currently weak but has the potential to become a very strong hand. A common example is when someone has a flush draw and makes a bet into the pot. The bettor hopes that the other players will fold, and he wil win the pot right there. However, even if the other players do not fold, he still has a good chance at improving and winning the pot anyway."

fra www.poker.com/poker-glossary-s.htm

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar