Crypto NL2000

#1| 0

Jeg sidder i går aftes og tager et skud på NL2000. Jeg har spillet fast NL1000 på Crypto den sidste månedes tid!
Villian er PN og han har set mig før lave nogle tilt moves i en session hvor jeg mistede ca. 1,5 buy in på NL2000.
Han angriber generelt blinds light. Jeg har ham på 33 / 25 / 2,5 over ca. 200 hænder.

Game #7094157714: Hold'em NL ($10/$20) - 2008/05/14 - 00:57:40 (UK)
Table "ElliotLake" Seat 5 is the button.
Seat 1: tooloco11 ($1211 in chips)
Seat 2: Gcode ($1840 in chips)
Seat 3: Just_god sits out
Seat 4: rinin123 ($2122 in chips)
Seat 5: Villian ($3289 in chips)
Seat 6: Hero ($2060 in chips)
Hero: posts small blind $10
tooloco11: posts big blind $20
----- HOLE CARDS -----
dealt to HEro [8d Kd]
Gcode: folds
rinin123: folds
Villian: raises to $55
Hero: calls $45
tooloco11: folds
----- FLOP ----- [8h 6h 5c]
Hero: checks
Villian: bets $70
Hero: raises to $180
Villian: calls $110
----- TURN ----- [8h 6h 5c][Td]
Hero: checks
Villian: bets $260
Hero: raises to $620
Villian: raises to $3054 and is all-in

Er man potcomitted til at kalde og er der nogen mulighed for at Villian er på et draw så som 78s eller hjerter træk eller air i dette spot?
Skal man kalde her?

14-05-2008 22:09 #2| 0

Forstår ikke hvor du vælger at spille så ringe en hånmd ude af position. Dit raise på turn er jo nærmest et bluff.

14-05-2008 22:14 #3| 0

Fuldstændig retarded at spille OOP med så svage holdings vs en meget aggro villain :) - Generelt er det også very bad.

14-05-2008 22:16 #4| 0

Fold eller 3bet pre.

Hvorfor spille en marginal hånd oop, mod en dygtig lag? Især i et takst skud, virker ca lige så blankt som alle steets du får spillet.

Some spillet, meh dunno, finder aldrig mig selv i det spot. Hav da i det mindste en plan når du re-raiser turn.

14-05-2008 22:34 #5| 0

Jeg får ikke særlig meget ud af de svar! Mht. til turn raiset så kan min hånd være et bluff, men den slår også mange draws. Og hvis du var villian ville du så gå all in med et draw eller bare kalde?

14-05-2008 22:40 #6| 0

Du mangler i mere end almindelig grad en helt fundamental forståelse af poker, jf "Mht. til turn raiset så kan min hånd være et bluff, men den slår også mange draws.", "Hvis du var villian ville du så gå all in med et draw eller bare kalde?" og det spil, du her præsterer.

Derfor giver det ikke ret meget mening at give dig konkrete kommentarer til hånden.

14-05-2008 22:45 #7| 0

Haha, okay shit! Men skal virkelig passe på hvad man skriver og mener, fordi ellers bliver man stemplet som en dårlig spiller..

14-05-2008 22:48 #8| 0

Du har ikke overvejet, at der måske kunne være noget om det? ;)

14-05-2008 22:52 #9| 0

@Jakob

Hvis du raiser for at induce et shove fra et draw, så er det jo et snap call!

14-05-2008 22:54 #10| 0

Haha! Jo måske! Jeg har set et afsnit af the game hvor Zigmund bluf check raiser flop og turn, hvor Patrick Antonius må folde på turn fordi han ikke har noget som helst. Men hvis han gik all - in skulle Zigmund så kalde???
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde klippet på pokertube. Der er desværre bare 10 afsnit!

14-05-2008 22:58 #11| 0

Forskellen er, at det du omtaler garanteret er HU - oder was?

14-05-2008 23:01 #12| 0

Og ziigmund kender Antonius en del bedre end jakob kender villain.

14-05-2008 23:02 #13| 0

det er et 6 handed game!

14-05-2008 23:05 #14| 0

[x] Thread delivers

15-05-2008 00:36 #15| 0

Hvem er villain??

15-05-2008 00:37 #16| 0

Typisk pokernet at lukke lort ud... Hero forstår åbenlyst poker når han er vindene på NL1000. Måske er pokernet bare for donkeys til at kunne give et ordentligt svar.

Til Jacob: Prøv at læg hånden ud på 2+2. Det er et langt bedre forum hvor du får KONSTRUKTIV kritik.

15-05-2008 00:49 #17| 0

Synd i ikke er mere deep så du kan komme over toppen på ham igen. Super spillet ellers! Men post da lige på 2+2, da dit niveau tydeligvis er langt højere end PN kan magte.

15-05-2008 01:14 #18| 0

Hej Jakob, min stalker ;-)

Hvis du skal tage noget med fra de sparsomme analyser folk byder op med her så er det imo;

1. rr eller fold pre. Flatcall oop med K8s stinker. Havde du derimod haft den sagnomspundne K7 (kongen med øksen) var det en helt anden snak.

2. Hav en plan for håndens videre forløb, når du giver på nakken.

3. Kan ikke lide din linje i hånden. Bet turn i stedet for CR.

15-05-2008 01:22 #19| 0

"da dit niveau tydeligvis er langt højere end PN kan magte."

I lol'ed

15-05-2008 01:24 #20| 0

Damn jeg gad godt have set folks kommentarer, hvis denne hånd var spillet på NL20 i stedet for NL2K.

15-05-2008 01:34 #21| 0

Sjovere er, at de prof spillere kan lave det samme move hvor det så er helt ok, men det er så nemt at kritisere herinde..

15-05-2008 01:54 #22| 0

Lige meget hvor god OP er må det anses som værende katastrofalt at CR turn uden en plan for hvad der skal ske hvis villain shover.

15-05-2008 01:55 #23| 0

"Damn jeg gad godt have set folks kommentarer, hvis denne hånd var spillet på NL20 i stedet for NL2K."

Jeg tror sgu næsten at kommentarene havde været nogenlunde de samme.

15-05-2008 02:15 #24| 0

Er man vindende fordi man har spillet nl 1000 i en måned?

15-05-2008 03:46 #25| 0

@ Jakob

Den hånd du omtaler går således: Folded til Antonius på knappen, der siger 700$ med Q5s, Ziigmund betaler i BB med QTo. Floppet slår 57Jr, ziigmund c/r Antonius' 1400 bet til 6K, Patrick betaler. Turn er 3x, og ziigmund c/r 12K til 40K og antonius instamucker.

De to hænder har bare nada med hinanden at gøre, så hvorfor bringer du det op? Du siger, Antonius smider, men faktisk har han ziigmund drawing til en 3 outer, så det er forkert.

Det er en hånd fra The Game, du omtaler. Jeg synes btw det er synd, at Antonius insta mucker, da Ziigmund ikke repper noget, samt at han tidligere i session har vist, at han raiser meget stort med luft.

hvem er villain btw?

EDIT: LOL banned4evah - håber du laver sjov.

15-05-2008 03:50 #26| 0

"Damn jeg gad godt have set folks kommentarer, hvis denne hånd var spillet på NL20 i stedet for NL2K."

Ja, for det er jo nøjagtig det samme?

15-05-2008 10:16 #27| 0

@ Jakob

jeg ved godt dette ikke er hvad man har lyst til, men den hånd ligner helt ærlig noget af det jeg lavede da jeg begyndte at spille online poker. Du spiller NL2K, så teorien håber jeg da du har på plads - men rimelig vigtigt som mange siger at have en plan til shove.

men

1) hvorfor spiller du en ok villian, OOP med K8? Jeg kan faktisk ikke lide hånden overhovedet, villian hejser pre og flop - du vælger så at reraise ham og derved bygge en pot op med TP K kicker, det er selvfølgelig noget du kun kan sige, hvad range du har ham til - men hvis han betaler skal du spille hånden i blinde, du aner ikke hvad han sidder med længere, og det bliver et kæmpe problem da du prøver at finde ud af det på turn, det ved han også - og han har draw meget sjældent her.

15-05-2008 10:49 #28| 0

@ Mancini

Hmm.... Der var egentlig ikke så meget joking i mit indlæg. Synes bare det er irriterende at folk som Phearlezz kan udtale: "Du mangler i mere end almindelig grad en helt fundamental forståelse af poker" når manden er storvindene på NL500/NL1000.
2+2 ser jeg som et langt mere seriøst forum. Og den kritik der er givet inden mit indlæg er ikke konstruktiv imo.

@Kipster

Jeg kender resultatet og det giver mig en fordel, men vil stadig lige spørge hvorfor du tror at Jakob ikke havde en plan?

"bet turn istedet for cr" Lige der er jeg enig, men er vi ikke også enige om at hvis planen er at kalde et shove, så er cr den bedste løsning?

@djjohngrenaa

"Er man vindende fordi man har spillet nl 1000 i en måned?"

Nej det er man ikke. MAn spiller NL1000 for sjov. Man har sikkert været tabende på Nl500/NL400/Nl200/NL100/NL50 osv osv osv.. omfg....

15-05-2008 11:37 #29| 0

Jeg har spillet NL1000 i to år og er stadig ikke overbevist om at jeg er vindende.... Jeg er i hvert fald ofte i tvivl :)

Jeg er i hvert fald ret sikker på at een måned ikke er nok. Usikkerheden på din winrate er minimum +/- 5-10 ptbb/100.

Preflop: fold eller 3-bet

Flop: jeg kan ikke li' din check-raise. Hvorfor bygge en stor pot med en weak made hand OOP? Jeg foretrækker et lead eller c/c.

Turn: Hvis du havde et read at villain floater check-raises for derefter at skyde turn, så kunne et c/r være fint, men det er ikke noget godt board at gøre det på (fordi det ikke er noget godt board for villain at floate dit c/r).

Desuden er det ret skidt at proppe næsten halvdelen af din stack i potten og derefter være i tvivl om du skal kalde et allin...

Din linje ligner testosteron-linjen: "så kan han fandme lære det!" uden brug af hjernen

Jørn

15-05-2008 11:43 #30| 0

Er OP storvindende på NL500 samt NL1000?

15-05-2008 12:41 #31| 0

Storvindene er måske lidt meget sagt, men Jakob klarer den rigtig godt.

15-05-2008 12:58 #32| 0

BTW, jeg kalder og check raiser river all in

15-05-2008 13:20 #33| 0

Hvis det kan hjælpe nogen er jeg villian, altså OBFAN1..

15-05-2008 13:23 #34| 0

@banned

Hvis OP havde en plan med hånden, så ville han nok ikke stille spørgsmålene:

"Er man potcomitted til at kalde og er der nogen mulighed for at Villian er på et draw så som 78s eller hjerter træk eller air i dette spot?
Skal man kalde her?"

Hvis OP havde haft en plan så havde flop aktion være formuleret som: "jeg check-raiser for value, da jeg regner med at villain floater mig med random ace high hands eller kalder med draws. Hvis villain kalder så er *PLANEN* for blanke turns at check-raise igen da jeg forventer at villain better draws/floats hvis jeg checker til ham og jeg forventer at han checker hænder med showdown value bag som KK/AA bag ved. Desuden havde han helt sikkert 3-bettet floppet med stærke hænder som sets, to par, straight mv pga af floppets tekstur. Hvis villain 3-better turn allin så er *PLANEN* at kalde blah blah blah blah etc etc etc"

Jørn

15-05-2008 13:52 #35| 0

Hey,

Som udgangspunkt en fin analyse af en alternativ linje.

Jeg synes ikke om dit spil pre, jeg folder K8 - også K8 i samme farve (s00ted).

Floppet: Jeg hader dit flop CR oop med din handske, det er så nemt et flop for villain at tage et kort af med.

Turn: Jeg ville IMO sige missclick på flop og checke ned. Med din linje og Thyssens meget rigtige LEARN IT, DONK-attitude til Haarby (som jeg btw ikke har som en donk), vælger du at (dobbelt) CR. Hvad er din plan, hvis du får stakken på nakken?

Jeg folder turn.

Der er _muligvis_ noget om Phears snak (, desværre)

Pas på ikke at blive for fancy, det er rigeligt med en Turbotosse i DK :)

15-05-2008 14:10 #36| 0

Oprindeligt indlæg slettet.

@ Tinamus

Har vi spillet hinanden? Hvis ja, hvor?

15-05-2008 14:13 #37| 0

mon ikke det er denne her "Din linje ligner testosteron-linjen: "så kan han fandme lære det!" uden brug af hjernen"

15-05-2008 15:41 #38| 0

@ Banned

Du farer jo i flint over én enkelt comment og det gør du fordi dig og Jakob er kammerater - jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Jakob spiller en ganske fornuftig omgang poker, men at sige noget om, at man er vindende/storvindende på 5-10 efter en måned man har shottet deroppe - det er ikke bare at stramme den, det er lodret forkert!

Der er 2 ting jeg stiller mig utrolig kritisk overfor i denne hånd:

1: handselection PF - K8s, fold det lort, eller 3bet?!

2: Dine raises er imo _alt_ for små - det er kun lidt mere end et clickraise, og sådan spiller vi forhåbentlig ikke sets, to par, str8s etc etc

IMO to fundamentale fejl, som skal rettes op på, HVIS OP skal være vindende på NL1000, hvilket jeg sagtens kan se ham være. Men lad os nu lige se en sample på et mindst 100K, så kan vi se hvordan det går derfra.

EDIT: Men jeg skal da ikke forhindre jer i at smutte på 2+2 - det virker bare lidt underligt.

15-05-2008 17:16 #39| 0

Jeg synes det er fint med kritik fra de fleste! Så længe den er konstruktiv! Det er for let at sige fold preflop eller 3 bet, selvom det med sikkerhed er langt bedre spil.

@ Mancini

Man kan selvfølgelig ikke sige nu noget om man er vindende i længden over en månedes spil på et bestemt level. Jeg har ca. 20 k hænder og skal nok sende dig en PM hvis jeg forhåbenligt når de 100 k.

@ Thyssen

Du siger nogle fornuftige ting om hvordan man skulle have beskrevet hånden bedre!

Hånden ender med jeg kalder og Villian viser J5 i diamonds og river er blankt.

15-05-2008 17:18 #40| 0

@ Mancini

Det var den hånd jeg tænkte på, men hvorfor ligner det ikke hinanden!?
I begge hænder check - raises der på flop og turn!

15-05-2008 17:37 #41| 0

@ Jacob_3113

"Jeg synes det er fint med kritik fra de fleste! Så længe den er konstruktiv! Det er for let at sige fold preflop eller 3 bet, selvom det med sikkerhed er langt bedre spil"

Hvis ikke han ved hvad der hentydes til når man blot siger dette, bør han så spille NL1000?

15-05-2008 17:49 #42| 0

Det kunne være interessant at høre Haarbys tanker om hånden.

15-05-2008 17:58 #43| 0

Jason Strasser (Strassa2) - "when accidents happend"
(jeg kunne ikke finde artiklen, men den er ret aktuel ift. ovenstående hånd)

15-05-2008 18:00 #44| 0

@jacob_3113

Ved 20k hænder er den statistiske usikkerhed på din winrate ca +/- 8 ptbb/100 hænder

Ved 100k hænder er den statistiske usikkerhed på din winrate ca +/- 4 ptbb/100 hænder

Der skal altså ret mange hænder til før man kan sige at man renser af.

Jørn

15-05-2008 18:01 #45| 0

Hej Jacob, kan prøve at give dig et svar på din hånd og de spørgsmål du stiller dig selv der. Først og fremmest ja du skal, først og fremest du har gode pot odds og det er ligegyldigt om det hedder NL 20 eller 2k. Desuden er han aggressive og ja givet hans position og din typiske bare call in range preflop får han et relativt godt flop og der kommer et rimelig blankt kort på turn, hvilket igen taler for et call, kan godt være du mister et Buy in her men det vil også vise at du ikke lader de andre tager potten væk fra dig på den måde på turn.
Alternative måde du kunne spille hånden på
-Reraise preflop ville jeg mene er fint mod en aggresive modstander med den hånd du har da det er SH-table med kun 5 inde, så raise 4 x 55 = 210 preflop, det vil give dig en bedre besked om hans hånd fra start og formentlig tage potten med det samme, i stedet for du sidder efter flop og turn hvor han kan sidde med alt.
Alternativt på turn
-kald ham ned på turn og river for at holde potten mindre og igen vise du ikke lader ham tage potten væk fra dig, det der taler imod dette er at der kan komme mange "grimme" kort på river med det relativt farlige flop, men i det du checker den til ham virker det til du godt vil holde potten nede og samtidig har accepteret han muligvis checker bag dig og kan ramme sit draw gratis.
Den måde du spiller den på turn viser du ham lidt du er weak og i tvivl ved at CR ham og kan egentlig godt forstå han ser sit snit til at snuppe en let stor potte, evt reraise ham endnu mere på turn, da dette vil vise ham (og dig selv) at du er potcomitted i denne hånd, den 10'er der kommer er jo nærmest en blank for dig da du i forvejen var slået 97s, så ja er kun FD med en 10 der har hjulpet ham der af hænder du ikke var slået på i forvejen.
- Jeg vil ikke mene du skal bette videre på turn i den situation du har puttet dig selv i der, som mange har skrevet med 3 bet, for det giver bare ham muligheden for at give dig et stort reraise du formentlig vil være nød til enten selv at reraise all in mod eller folde til.
Ville nok ikke selv spille en hånd på helt samme måde, men som sagt håber ikke du har foldet den hånd, men har givet den det rigtige kald.
- Ikke sikkert du kan følge mig i disse tanker, men godt der er forskellige måder at spiller Poker på =)

15-05-2008 18:23 #46| 0

Der spørges til mine tanker omkring hånden...

Postflop: rimelig standard c-bet fra min side, og og ret standard reraise fra OP, da floppet ikke umidddelbart har ramt min range. Jeg caller og ser turn an.

Turn: OP checker her, hvilket er et klart tegn på svaghed. Jeg better derfor, hvilket ofte vil få ham til at folde draws samt par der har mig slået.

Der sker så det at OP reraiser.. Hvilket imo INGEN mening giver. Det gør han imo 1/100.000 gange med en stærk hånd, hvor jeg har et easy shove. Jeg mener selv, at jeg repper minimum et overpar, og oftere to/set/straight. Alle hænder der har villian slået med, hvorfor villian har et easy fold.

At villian så caller ud fra at han mener at han er committed er imo ufatteligt skidt, og udtryk for skidt spil i denne hånd.

Om villian ellers er vindende ved jeg intet om.

15-05-2008 18:32 #47| 0

Haarby, hvorfor har floppet ikke umiddelbart ramt din range?

15-05-2008 18:36 #48| 0

Og gad vide hvad OPs tanker om hånden er.

15-05-2008 18:40 #49| 0

@ Ahle

Ja ok, det er nok svært at finde et flop som er helt udenfor knappens raise-range, meen high cards er vel trods alt mere oplagt.

15-05-2008 18:41 #50| 0

"Jeg mener selv, at jeg repper minimum et overpar, og oftere to/set/straight. Alle hænder der har villian slået med, hvorfor villian har et easy fold.
"

LOL!!!!

15-05-2008 18:46 #51| 0

@ Jakob

Fordi Ziigmund CR to gange i et bluff - Du c/r for value.

EDIT: Du behøver ikke sende mig PM på om du er vindende - jeg er ikke pokerpolitiet! :)

@ haarby

"Jeg better derfor, hvilket ofte vil få ham til at folde draws samt par der har mig slået."

Tvivler på han folder draws her? Et gutter måske.. Umiddelbart kan jeg heller ikke se ham folde TP, og andre pairs CR han nok ikke, hvis det er nøgne pairs...

15-05-2008 19:00 #52| 0

@Haarby

Shover du ikke et set eller to par på et 568?

Det eneste set du kan have på turn er TT og de eneste to par kombinationer du kan have er T8 (måske T5/T6).

Det er rigtig du repper en hånd som er bedre en villains men du repper udelukkende et-par hænder + stærke draws og villain må forventlig være godt inde med kombi draws.

Jørn

15-05-2008 19:03 #53| 0

@Haarby

Er helt enig i din tankegang. Super play fra din side, man skal bare huske at kalkulere med donket villians til tider.

15-05-2008 19:17 #54| 0

@becks

Det er kun et superplay hvis villain tænker som Haarby beskriver. Det er en klassisk fejl at tro at alle andre villains tænker som een selv.

"Tænk over hvad villain tror jeg har"

og ikke

"Tænk over hvad jeg i villains sted ville tro jeg havde"

Jørn

15-05-2008 19:47 #55| 0

@Mancini

Ja, jeg gik lidt amok - Men det er også fordi at Jakob aldrig gider at lægge sine hænder ud på pokernet og det vil jeg have ham til !! :)
Og ja vi er også venner... :)

Skal lige hjem til min lejlighed nu. Skriver senere.

Kys. Love ya all.

Btw. Nogen som har prøvet at spille poker i kgs. have? Det er noget af det bedste man kan gøre mod sig selv.

<3

15-05-2008 20:13 #56| 0

@ Thyssen

Det vil jeg ofte gøre - vel nok 8/10 gange afhængigt af situationen. Men det ved villian jo ikke!! Under alle omstændigheder vil jeg mene, at villian skal tænke ret kreativt for at tro, at en et-par hånd er god i dette spot.

@ Mancini

Min erfaring er, at villians ofte drysser deres et-par hånd i dette spot. Om en god villian checkraiser en et-par hånd OOP på floppet for derefter at checke turn er en anden sag.

Mht. at villian caller turn med et draw er kun fantastisk for vores hånd, idet de giver den super god value.

@ Kalsen

Super kommentar der... eller..

15-05-2008 21:26 #57| 0

@Haarby

Hvis du ikke mener at villain har handreading skills til at vide at du normalt jammer et set på drawheavy flop, så skal du nok lade være med at lave et bluff der kræver level 1 tænkning af din modstander.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar