Hejsa
Jeg var hjemme ved mine forældre i weekenden. Min far har et hjemmefirma med en mailadresse fra cybercity. Han havde tidligere en internetforbindelse fra cybercity og har derfor haft denne mailadresse i 5 år.
Han vil ikke ændre den mailadresse da 200+ kunder bruger den og den står i alle mulige firmakataloger osv.
For et år siden fik husstanden så tdc kabel installeret og cybercity blev afmeldt. Men det var stadig muligt at beholde mailadressen ved at have et såkladt FRIKONTIGENT hos cybercity.
Der kan dog kun være en vist antal mails under den konto så min far er nødtvunget til at logge ind på cybercitys hjemmeside og fra tid til anden slette mails så maximum ikke bliver overskredet. Mails vil dog forblive på outlook på computeren.
Dette har kørt problemfrit i mange måneder.
I weekenden ville Outlook så ikke sende mails. Fejlen lød at nogenlunde at "systemadministrator kunne ikke sende".
Jeg var netop på vej hjem med tog så kunne ikke hjælpe mere der. Min 18 årige søster kom så på sagen og hun fik fat i tdc.
De sagde at der er kommet et filter fra og med weekenden af på udgående mails fra cybercity når man har tdc webspeed.
Men hvis man logger ind på cybercitys hjemeside kan man godt sende mails derfra, men med 50 mails sendt pr dag er denne løsning uholdbar og alt for besværlig. Da der kun ligger få mails derinde og outlooks indbakke stadig skal bruges.
SÅ filteret er altså kun for Outlook?
WTF.
Cybercity blev så kontaktet. Deres "forslag" for at det kunne fungere igen var at oprette internetforbindelse hos cybersity. WTF??? Er vi i krig med et eller andet land. Er det her ikke total afpresning?
Hvem kender til problemet. Nogen tdc/cybercity her der kender til det der er sket i weekenden.
Under alle omstændigheder skal mailadressen beholdes.
Det lugtet for meget det her.
Håber på noget svar så hovedpinen kan forsvinde.
Cybercity og TDC. WTF
Jeg går ud fra i har en standard såkaldt POP3 adgang til mailkontoen hos cybercity.
Man henter så sine mails med et login via en POP3 server, men man sender via SMTP.
Det er ikke unormalt at man så ikke kan sende mails via SMTP når man bruger en anden internet-udbyder. Som regel supporterer hosten at man kan logge ind på SMTP-serveren og derved få adgang, men ellers skal i gøre det at i bruger TDC's SMTP server til udgående post, og så Cybercity's POP til indgående. Det kan man sagtens.
SMTP-login'et skal i bede TDC om.
Hej,
No problem
Du bruger bare tdc til at sende gennem, altså deres mail account men angiver CC mail adr i "user information" , no problem, så sender du gennem tdc, dem der får mail ser den med CC mail, du kan som jeg ved altid hente, men ikke sender gennem andre udbydere, det er ganske normalt
mv
Henrik
Jeg takker for de to svar.
Utroligt at 2 supportere fra tdc og cybercity ikke kan hjælpe en pige der ringer ind og er forvirret. Jeg ser om jeg kan få det til at virke nu.
Så er jeg her igen. Udgående post står som smtp.mail.dk.
Det har den hele tiden gjort
Det er hvad der står på tdcs hjemmeside. Endvidere er prøvet to andre servere til udgående nemlig asmpt.mail.dk og en lignende.
Min søster er af den opfattelse at Tdc fra weekenden ikke længere vil have at cybercitykonti benyttes, eller at cybercity ikke vil bruge tdc til at sende mails igennem. Men det lyder jo lidt mærkeligt.
Pt virker forslag etikke da der er forsøgt at bruge tdc som udgående server, hvis det da ikke er den der er benyttet hele tiden.
Der blev sagt at tdcsupporteren at der fra weekenden af var lavet en ændring. Det hele har jo også kørt problemfrit i mange måneder.
Håber igen nogle kan komme med flere inputs.
De har sikkert bare lavet nogle filtre der checker ip ranges, så man kun kan benytte respektive smtp servere hvis man tilhører udbyderens ip range. Det er meget normalt.
Man kunne installere en smtp server på sin egen maskine og så benytte den til at sende, der kan man angive en vilkårlig afsender såsom [email protected] eller hvad man måtte have lyst til.
Der er dog problemer ved dette.
Ofte checkes via reverse dns om din afsender adresse er valid (i dette tilfælde om din ip repræsenterer microsoft.com...hvilket den nok ikke gør). Dette betyder at visse smtp servere vil bounce din mail.
Et andet problem kan være at TDC har spærret smtp...Dette gælder dog heldigvis typisk kun for indgående mails.
Men forslaget vil såfremt hendes mail eks. er en cybercity mail, der ikke kan "flyttes" være at installere en lokal smtp server og se om det virker.
En fuld forklaring vil desværre blive noget..omfattende :-)
uden pis, det er ret simplet, brug alle dine accounts med smtp: mail.tele.dk andet skal du ikke? det er jo hammerene ligemeget hvilken server der sender, det eneste der betyder noget der, er jo pop3, og den virker jo?
Så glem alt det svære og gør det lette ; )
Henrik
Deres smtp plejer at ligge på smtp.mail.dk eller på post.tele.dk - ikke på mail.tele.dk
De har i øvrigt for nyligt ændret noget : newz.dk/forum/item/28553/
Men det burde nu umiddelbart ikke påvirke dig.
Ps. asmpt.mail.dk skal være med hak i "log on using secure password" så jeg lige.. det er deres nye super anti spamserver
Prøv at se hvilken port den sender ud af?
Funktioner, konti, egenskaber, avanceret.
Jeg har også TDC og her ligger deres SMTP server på adressen pasmtp.tele.dk