Hey pn'er.. jeg er sikker på at der er mindst et par stykker som har meget mere forstand på cykler end jeg har... så derfor spørger jeg lige her hvad i mener.. jeg har haft kigget på 3 forskellige cykler :
Avenue Broadway Roller Men
www.fricykler.dk/HERRECYKLER-12.aspx?ProductID=PROD66&GroupID=GROUP10
MBK Men Roller
www.fricykler.dk/HERRECYKLER-12.aspx?ProductID=PROD247&GroupID=GROUP8
Mosquito Street Race 7 RR 09
www.garant-cykler.dk/mosquito-street-race09-herre-dame-flere-farver-p-1092.html
Jeg vil helst have at det er med skive bremser og så at det er med indvendige gear.. ja jeg er lidt doven.. så derfor ;)
Jeg skal bruge cyklen til at cykle på til skole hver dag ( ca 1,5 km) samt at motioner lidt på...
Så hvad siger i kyndige pnér.. hvisken skal jeg vælge.. og har i evt. andre foreslag:)
Cykel- hvilken skal jeg vælge?
MBK udfra dine krav - Avenue er ikke med indvendige gear :)
Det er begge fede cykler uden tvivl.
Byg selv :-)
www.fixie-King.dk
Avenue fås med indvendige gear - bare ikke airbasen. Hvis jeg var dig ville jeg tage mbk'en
ja fik linket forkert til den avenue... det er rettet nu..
Den jeg har kigget på har 7 indvendige gear ( Nexus 7 )
@ hermod
Jeg spørger på et poker site om hjælp til hvilken cykel... tror du så jeg selv ville kunne samle en cykel!!! ;)
Jeg ville ihvertfald ikke selv turde køre på den ;)
Har lige købt den Avenue, og der er sgu bare noget specielt over den :P Designet er fedt, og det føles bare så godt at køre på den fremfor den gamle MTB jeg havde :O
Hvis du ikke gider at købe den, så hold dig fra en prøvetur :P
Bare til information, så er ingen af de tre cykler der med skivebremser. Det som de er monteret med er rullebremser! Det er sådan noget ala ABS-bremser til cyklen - så ikke noget med vilde opbremsninger eller lign. Iflg. diverse cykelforhandlere er det noget lort.
Men til 7k kan du sagtens finde fede cykler med skivebremser.
ok!! der kan man se hvor meget jeg ved om cykler.. troede rulle bremser og skive bremser var det samme :)
Jeg hælder pt nok selv mest til mbk, synes den er rigtig fed og så kører den også rigtig godt... og så er den også 2k billigere end avenue...
MEN beslutningen er ikke taget...
så kom gerne med jeres meninger
Har selv haft Avenuen indtil nogle polakker fik øjnene op for hvor lækker den var, og stjal den. :-(
Uden sammenligning den fedeste rent designmæssigt. Kan ikke sige noget om komfort og deslige, da jeg kun har prøvet Avenuen.
Ps. Rullebremser fungerer upåklageligt.
Har jeg lige købt og er superglad for den :)
Måske ikke lige dig men de har mange andre fede cykler :)
et hjemmebyg er måske at gå over stregen så :-)
men hvis jeg må foreslå en anden cykel, så synes jeg at denne er rigtig flot.
www.netcyklen.dk/shop/mbk-retro-rs-419p.html
@ andreaZen
Det skal ikke være en racer cykel.. men tjekker da lige siden :)
@ FromU2me
Jeg ville selv være lidt bekymret over tyveri.. den gemmer sig jo ikke ligefrem sådan en cykel... den har jo et lidt specielt design
#1 eller #2. Flip a coin..
Ellers har jeg en stor kærlighed til Trek cykler generelt.
har du overvejet en Trek cykel?
har selv en Trek raser og re rigtig glad for den.
se evt.
www.trekbikes.com/dk/da/bikes/urban/valencia/valencia/
www.trekbikes.com/dk/da/bikes/urban/district/3rddistrict/
www.trekbikes.com/dk/da/bikes/urban/s_bike/s620e/
har købt min raser i Trek butikken i tilst ved Århus, rigtig god service der.er
Har avenue broadway og er super glad for den! Dog bliver de stjålet ind imellem:(
Kan se at man kan få avenue modellen i en 09 udgave lidt billigere..
hvor stor forskel er der på en 10 og en 09 udgave?
cykelrabat.dk/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=1524
Har haft en Avenue i 3 år og er uden tvivl min bedste cykel nogensinde!
Jeg er modstander af indvendige gear, rulle/skivebremser og for meget vægt, så jeg har droppet Avenue. Jeg har istedet købt nedenstående, som er næsten 3 kg lettere. Designet er lidt kedeligere, men nu kører der også virkeligt mange Avenue rundt efterhånden, så vil jeg hellere have en cykel, som få andre har:-).
09 udgaven af Avenue er vist endda 1,3 kg tungere, dvs over 4 kg mere end min Giant, som jeg dog først får senere i denne uge.
www.billigcykel.dk/shop/giant-rapid-1-1569p.html
vægt er "alt for omega" (♥PN) i en cykel.
www.evanscycles.com/products/fuji/classic-track-2010-single-speed-road-bike-ec022190
Købte en brugt avenue for snart 3 år siden - bedste cykel jeg nogensinde har haft :)
Jeg kører en specialized single speed som by-cykel! Lækker cykel med utrolig lav vægt, og gearing 42/16 passer fint til bykørsel :-)
Til træning kan du så passende købe den her (som jeg også har en af): www.heino-cykler.dk/cykler/scott+-+cykler+og+stel/scott-triathloncykler-enkelstartscykler/Scott+-+Plasma+LTD.+09+enkeltsstarts-triathlon+cykel.html
hmm jeg kører 42/15 - den er hurtigere til bykørsel, men skidt op ad lange bakker.
Det afhænger vel af størrelsen på ens lår? 42/16 gør at jeg ikke cykler hurtigere end at min kæreste altid kan følge med, men når jeg kører alene kunne jeg ofte godt bruge et tungere gear.
Så lige at du kun har 1,5km i skole hver dag. Da ville jeg også kraftigt overveje en et gearet.
Nu er der flere af jer, der taler om et gearet cykler.
Er det selv ligetil at indstille, hvor tungt eller let det ene gear skal være?
Kan man finde en ordenlig et gearet cykel, til ca. 4000,-?
Skal nemlig kun bruge min cykel til bykørsel, og det lyder på flere af jer, at der er en et gearet at foretrække.
Hvis der er mange bakker der hvor man bor, vil jeg ikke anbefale en et-gears løsning.
Din Scott er jævnt nice. Har du givet de 50k for den? Eller har du smidt et billigere Hjulsæt på den, for de der Zipp er jo ret dyre!
"Er det selv ligetil at indstille, hvor tungt eller let det ene gear skal være?"
Ja det kommer bare an på hvilke tandhjul du har smidt på den. når jeg skriver at jeg kører 42/15, så er det fordi jeg har et 42-tænders tandhjul foran og 15-tænders tandhjul bagpå.
Der er en del mennesker der starter deres et-gears cykeleventyr på den cykel jeg postede for lidt siden. men hvis du bor i kbh, vil jeg anbefale dig at smutte en tur i track bike shoppen og kigge lidt der :-)
Jeg er sponseret af scott, så nej :-)
Min kælder består af følgende cykler (okay - lidt blær):
Denne som træningscykel, dog med SRAM red i stedet for DA. (Derudover har jeg en løs Addict Team Columbia-HTC team edition ramme, som jeg ikke lige har bygget op endnu)
www.heino-cykler.dk/cykler/scott+-+cykler+og+stel/Scott+-+Racercykler/Scott+-+Addict+R1+2010+-+racercykel.html
Denne til lidt vintertræning:
www.heino-cykler.dk/Cykler/Scott+-+cykler+og+stel/Scott+-+MTB/Scott+-+Scale+Ltd++2009+-+mountainbike.html
Og så endelig min triathlon cykel:
www.heino-cykler.dk/cykler/scott+-+cykler+og+stel/scott-triathloncykler-enkelstartscykler/Scott+-+Plasma+LTD.+09+enkeltsstarts-triathlon+cykel.html
Den kom med zipp på, men jeg er sponseret af FFWD hjul, så zipp hjulene blev bare solgt videre med det samme :-)
@ Chrilz: Gearing er simpel matematik!
Et alm. dæk (21 mm bredde) er ca. 2095 mm i omkreds.
Med en 42/15 gearing kommer du altså 42/15 = 2,8 hjul-omdrejning pr. pedaltråd = 5,866 meter
Med en 42/16 gearing kommer du 42/16 = 2,625 hjul-omdrejning pr. pedaltråd = 5,499 meter
Med en 42/42 gearing (den findes ikke, men alligevel) kommer 42/42 = 1 hjulomdrejning pr. pedaltråd = 2,095 meter!
Det tungeste gear på en racer cykel er som oftest 53/12 eller 53/11, mens det letteste kan variere mellem 39/23 - 39/25 eller hvis man har tynde ben/godt kan lide at køre høj kadence i bjerge 34/25...
det er en rimelig fin cykelpark du har dig der.
men er den første cykel ikke for let? 6,2kg, jeg troede ikke de måtte veje mindre end 6,8
Jeg kører som bekendt triathlon, og ikke cykelløb, og i triathlon er der ingen regler! Jeg kører ikke kort-distance tri mere, så jeg bruger kun min landevejscykel til træning... og med mine 58 mm carbon træningshjul til dæk og slange kommer min cykel nok op på de 6,8 kg som er den normale regel for en landevejscykel. Med mine race hjul til lukkede ringe er den helt sikkert stadig for let...
Sidste år kørte jeg på en Addict med SRAM Red, og Mavic Cosmic Carbon Ultimate hjul, og den kom under 6 kg :-)
Fuck det må være sjovt at køre på en cykel på under 6kg. Det er en af de ting jeg næppe kommer til at opleve nogensinde
Det er nu ikke svært at bygge en cykel under 6 kg nu om dage... især ikke, hvis man i modsætning til mig, ikke er 190 cm høj! Men det koster selvfølgelig lidt at samle sådan en cykel, men kan sagtens lade sig gøre med standard komponenter!
Men tilbage til topic - single speed cykler er suveræne til bykørsel på grund af deres lave vægt, og så ser de fleste rigtig fede ud... Min bycykel er denne lidt specielle specialized: www.google.com/imgres?imgurl=http://www.radladen-bamberg.de/wp/wp-content/uploads/2008/04/langster_gross.JPG&imgrefurl=http://www.radladen-bamberg.de/wp/%3Fp%3D102&h=900&w=1200&sz=181&tbnid=JaxRn8FLjVc5LM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dspecialized%2Blangster%2Bseattle&usg=__V26hD6sBOilkOX60ZJxhiFdejKY=&sa=X&ei=9sJOTL3TH9SRjAfxr5yUBw&ved=0CDwQ9QEwBw men den er også ved at have et par år på bagen!
Købte min første fixie da jeg boede i Shanghai. Designmæssigt var den overdrevet lækker, men kvali var selvfølgelig ikke den højeste. Kostede kun omkring 2600 kr. Selvom jeg kun har den erfaring kan jeg også klart anbefale fixier hvis man er i flade områder, super meget federe at køre på.
Takker for jeres synspunkter.. til sidst må jeg nok indreømme at jeg ikke forstod en meter :D
Jeg har bestilt MBK en.. så den kan jeg hente imorgen.. så det gæder jeg mig til
Jeg valgte den fordi:
* Den var 2k billigere.. og som studerende havde det lidt at skulle have sagt.
* Synes da jeg så MBK en i butikken, at den var lige så fed som avenue
* kunne læse at flere der har avenue er baneg for at den bliver stjållet.. så derfor ville jeg hellere have en der ikke skejer så meget ud som avenue gør
* samme kvalitet til billigere penge.
så nu mangler jeg bare at få fat i en cykel hjeml, cykel computer, sko og nogle pedaler :)
Det er sku dyrt at købe cykel :D