dagen derpå (50.000 freeroll)

#1| 0

Dette bliver så mit 1. indlæg her på pokernet.dk

Jeg har valgt at komme med en længere beskrivelse af "min" turnering igår.

Får ikke nogen hænder de første 15 min. da jeg endlig kigger ned i noget der ligner noget A,Q får den en over nakken 4-5 BB - det er jo freeroll. En caller floppet er noget nært perfekt med A,Q,x ingen flush draw spiller den aggresivt han folder efter river, men vi viser ikke op status 2200.

Går så igen et stykke tid hvor der ikke kommer nogen hænder, får J,J en small stack der er all in caller ham, han viser A,5 sender ham ud og runder 3.000. 10-15 hænder senere (re nu på omkring 4000) K,K raiser kraftigt da det er i BB og der er 4 der har callet, blinds er vist på 25-50, 1 caller Floppet kommer A,8,6 med 3 spar, har spar konge, chacker den modstander byder 100 caller den. Trun ingen spar eller K, her går det galt caller 500, river ingenting, han byder igen 500 jeg caller ham ned. han viser A,Q er nu reduceret til 18-1900. Får så 3,4 et par hænder efter vælger at prøve at stjæle puljen, en shortstack vælger at gå all in med omkring samme beløb. har 1400 tilabge hvis jeg folder og 1000 hvis jeg caller, så caller den og håber på at jeg ikke er oppe imod et overpar. er jeg ikke, men A,Q han rammer A på floppet, inden jeg når at tænke hvad jeg nu skal gøre rammer jeg runner runner. er nu oppe på 3300 igen udemærket. Ingen kort igennem et stykke tid. Kigger ned i K,J suited, raiser 2 går all in. ( her ved jeg ikke om jeg rammer den forkerte knap eller hvad der sker, gør jeg ikke, men caller den) Er oppe imod A,K og A,Q floppet viser k,J,7 turn og river er dejligt blanke og jeg er oppe på omkring 10.000. Der er spillet omkring 1 time. Har imellemtiden oparbejdet en stack på 16.000 indtil jeg rammer kortene. Nu er blinds ved at være sådan at de kan mærkes for dem er short stacket. Det korte og lange er at selvom jeg får kortene, rykker jeg mig ikke ud af stedet. A,A vs. K,6 osv. men er da heldigvis godt med.

Perioden med de gode kort ender med at jeg finder J,J og presser en short stacket. Han viser J,Q i ruder floppet Viser 3 klør ( har klør J ) turn endnu en klør. Sådan 3.000 mere river endnu en klør. Først nu opdager jeg at der ligger A,2,3,4,5 i klør på bordet !!! han "vinder" 1300 på det.

Vi er nu et godt stykke tid efter pausen. Finder INGEN kort, der er omkring 1000 tilbage. har omkring 20.000 K,3 i BB floppet kommer med k,J,5 alle checker den turn 6er, nu byder jeg en der reraise og en der rereraiser all in, jeg vælger at folde ham der reraisede caller og der bliver vist K,J og J,J op pyha jeg slap væk. Blinds begynder at blive store, vinder et par medium potter ( ligger et godt stykke over average stadigvæk. 30 min. til 2. pause ser ikke en hånd indtil pausen er omkring average efter pausen.

de 30 min. får jeg stadig ikke en hånd. er nu ved at være godt presset med en stack på 20.000 og blinds på 1500/3000 prøver at sige til mig slev at jeg skal rykke før det er for sent. Finder ikke en hånd og først da jeg er nede på 9.000 finder jeg en hånd jeg kan skubbe med 10,J bliver callet af A,5 dobler op. Stadig lang vej, til average, blinds bliver raiset til 2000/4000. får 6,6 i BB alle folder om til SB (megastack) han raiser til 12.000 går all in får omkring 15000 mere han folder. Er nu lige pludselig udemærket med igen 40.000 average er 60.000. Finder J,J 10 min senere presser en small stack vinder 20.000 da han ikke rammer. Er nu omkring 60.000. Der er cirka 200 tilbage, average nærmer sig 90.000. bliver flyttet til et nyt bord, finder 7,7 og skubber tjener 9.000

09-02-2006 15:03 #2| 0

Du gør det helt rigtige, og kommer i en perfekt situation!

09-02-2006 15:38 #3| 0

Post den under bad beats og selvf. gør du det rigtigt...

09-02-2006 16:01 #4| 0

Den må du helst ikke være i tvivl om. 10 * BB back, og AK, så er det jo bare smide skillinger til midten!

09-02-2006 18:00 #5| 0

Overvej dine alternativer:

Du kan under ingen omstændigheder folde.

Du kan ikke calle, da du med din stack simpelthen ikke vil risikere at ingen raiser, et raged flop kommer, og du blir bettet ud af potten. Eller næsten endnu værre, du rammer floppet og får ingen action.

Hvis du raiser med 3-5 bb, så vil du være dybt potcomitted og kan ikke gøre andet end at calle ligemeget hvad floppet bringer. Derfor kan du ligesågodt presse lidt preflop fold-value ud af hånden.

Eneste (fornuftige) er derfor sådan set at gå allin, med enkelte undtagelser alt efter hvordan bordet er.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar