Aurvandil skrev:Juryen bestod af kun fem personer, så det enkelte jurymedlems stemme vægter jo pænt højt.
Har ikke den store formodning om at Cutfather og ham fra Alphabeat har trukket det i nogen god retning.
Jeg har i mange år ment, at det udelukkende skulle være en fagjury, der sendte en deltaget videre. Sådan var det engang. Men det kræver en kompetent jury.
Måley er ikke at finde den sang, flest danskere kan lide. Målet er at vælge den sang, der kan gøre det bedst i Eurovision.
Og det er en sær størrelse. Det er meget sjældent, en Eurovisionvindersang bliver et mainstream hit. En vinder skal være lidt corny, ramme noget svært definerbart "eurovisionsk".
Jeg et bestemt ikke fan af de fleste genrer i showet. Jeg har vist aldrig genhørt en sang med vilje, efter finalen. Men jeg har altid været og er stadig fan af showet. Jeg synes det er sjovt og kitschet. Gårsdagens danske show var dog under al kritik. Måske det værste jeg har oplevet (jeg har vist ikke misset et dansk eller internationalt granprix i 45 år).
Jeg håbede på Sonne. Både fordi jeg kender ham perifært, men også fordi jeg tror, den ville kunne gøre sig godt i en finale. Desværre gjorde han det ikke godt i går aftes. Hans vokal kom slet ikke frem, og korets growl car helt malplaceret.
Jeg hader Rileys sang. Men jeg tror faktisk det er bedste alternativ til finalen. Resten af feltet var jævnt trist.
Omend jeg nu godt kunne lide ham musicalfyrens bidrag. Stærke referencer til "Skibet skal sejle...". Havde hand vokal været en del stærke, kunne den have været interessant.
Redigeret af NanoQ d. 12-02-2023 16:39