Hej PokerNet
Natten til onsdag i sidste uge vandt jeg 500.000$ på Danske Spil Spins.
Eller det vil sige, det troede jeg i hvert fald jeg gjorde. Efter jeg havde vundet turneringen, fik jeg imidlertidig kun udbetalt 150$.
I kan se sessionen her:
![](/i/upload/images/u_4549651692116099.png)
Den omtalte Spin starter 01:55 inde, og jeg vinder turneringen 07:54 inde.
Jeg har løbende været i kontakt med Danske Spil siden onsdag d. 9. august, hvorefter følgende er sket:
- De har fjernet muligheden for at spille Spins på deres Poker-app på iOS (fjernet onsdag umiddelbart efter min henvendelse).
- De har anerkendt at de har lavet en fejl, i deres seneste opdatering af deres Poker-app på iOS, og de beklager fejlen (11. august).
- De har afvist at udbetale præmiepuljen, med en henvisning til pkt. 5 i deres poker spilleregler: https://danskespil.dk/regler--a--vilkaar/regler/spilleregler-dli#poker , som omhandler “Spillerens retstilling for så vidt angår eventuelle fejlagtige oplysninger til spilleren håndteres efter en vurdering af, om spilleren vidste eller burde vide, at de angivne oplysninger var fejlagtige” (15. august).
Deres vurdering beror sig på, at de mener at jeg burde have vidst, at der var en fejl i den indledende præmieanimation, givet der senere blev oplyst et andet beløb, hvilket jeg ikke forstår en centimeter af. Hvis den havde vist et beløb, som jeg vidste ikke var en del af præmiestrukturen, så kunne jeg forstå det. Men altså, de 600.000$ er en del af præmiestrukturen, og omend det sker sjældent, så sker det - og det skete for mig!
Jeg har gjort dem opmærksom på, at der i deres præsentation af SPINS (https://danskespil.dk/poker/spins) fremgår: “Hver gang tre personer er tilmeldt en SPINS, trækkes der lod om præmiepuljen. Det sker ved at aktivere en slags SPINS-lykkehjul, der kan rulle både store og små præmiepuljer og alt derimellem”, og jeg derfor har troet og stadigvæk tror at præmiepuljen var samlet på 600.000$, uanset om der på et senere tidspunkt er blevet oplyst og udbetalt 150$.
Jeg kan ikke forstå, at de kan oplyse mig om at jeg spiller for 600.000$, og derefter nægte at udbetale mig præmien, når jeg vinder den.
Jeg afventer svar fra Danske Spil, angående om det er okay at jeg gengiver vores korrespondance i dens fulde form. Så snart jeg får svar, opdaterer jeg indlægget.
Hvad tænker I om det her?