DØD OVER CPH-METRONET

#1| 0

Jeg vil gerne advare jer mod cph-metronet.

Jeg har haft cph-metronet i 3 mdr. Det har på intet tidspunkt kørt godt. Dvs. at nogle dage har det været nede 15 min. andre dage 3-4 timer. Det har kørt med elendig hastighed ca. 5-10% af hvad det burde.

Jeg har klaget og klaget over det og hver gang siger de bare at de vil ændre nogle indstillinger!

Nu siden i fredags har det så slet ikke virkede og de kan ikke finde ud af hvad der er i galt. Jeg har så valgt at opsige det!

Men nej - det kan først opsiges efter 7 mdr. 6 mdr. abonnement + 1 md. opsigelse!

Jeg synes ikke det er rimeligt at jeg skal betale, hvilket jeg har skrevet! De er ligeglade - de siger de kan sende en teknikker. Jeg har sagt nej til teknikkeren - fordi han lige har været her for en 1.5 mdr. siden - hvor han sagde at linjen var ok!

Har cph-metronet rygdækning nok når de skriver at man vil gøre noget? Eller kan jeg undgå at få stjållet 1500 kr ( 4 mdr.)

/Muuuh

04-04-2007 17:10 #2| 0
OP

Jeg har købt webspeed imellemtiden, hvis I undrer jer over hvordan jeg kan skrive. Det kører super!!

04-04-2007 17:32 #3| 0

Hvis du kan blive ved med at dokumentere at du ikke har den hastighed du betaler for, så har du måske en sag - så kan du måske slippe ud af den på grund af misvedligeholdelse af aftalen (de leverer jo ikke det du betaler for).

Har du noget på skrift fra sidste teknikker besøg ?

Prøv at skriv en mail til noget forbruger-halløj - der kan du sikkert få noget rådgivning

04-04-2007 19:01 #4| 0

Normalt med abonnementer på teleprodukter (fastnet, mobil, internet) binder man sig for 6 måneder og har en måneds opsigelse. Dvs, at man kan opsige efter 5 måneder, således aftalen ophæves efter de 6 måneder. Det andet, de siger, lyder mærkeligt. Hvad står der i din kontrakt?

Du skal selvfølgeligt ikke betale for et produkt, som du ikke får, så hvis hastigheden ikke er den samme som det aftalte, så bør du holde på din sag.

Skriv en klage til virksomheden, gem en kopi samt sørg for at få en postkvittering. Gem alle dokumenter. Hvis virksomheden ikke tager klagen op, så kan du se mere her:

www.forbrugerraadet.dk/klager/

04-04-2007 19:59 #5| 0

Som opfølgelse på KatrineW:
De KAN ikke binde dig over 6 måneder, så efter 5 måneder opsiger du bare.

Du spænder lidt ben for dig selv, når du nægter at få en tekniker ud. Hvis det er deres forslag til en løsning, og du siger nejtak, modarbejder du en løsning på dit eget problem, og det gør det ikke nemmere for dig, at få det opsagt før de 6 måneders binding.

Hvis jeg var dig, ville jeg, selv om det er opslidene og trist, fortsætte med at gå konstruktivt til værks. Det hjælper sjældent bare at klage, kalde produktet og deres service noget lort, og kræve at få pengene tilbage. Istedet så fortsæt med at forklar dem at det stadig ikke virker, forklar hvor mange gange du har henvendt dig med problemet, forklar hvor mange gange de har forsøgt at løse problemet uden held, og at du gerne så samarbejdet afsluttet da de formentlig alligevel ikke tjener penge på dig alligevel (kunder der klager skriftlig og telefonisk nok gange, er ofte ikke noget firmaerne tjener penge på, pga. det store administrative arbejde de kræver). Hvis de efter mange konstruktive henvendelser stadig ikke har løst deres problem, må du stille dem et ultimatum, der hedder enten at de løser dine problemer nu, eller erkender de ikke kan, og opsiger dit abonnement.

NB: Overstående skal læses udfra det punkt, at jeg selv sidder i kundeservice/support/tekniker rollen hos et mellemstort tele/data selskab. Hvis i ikke allerede havde gættet det ;).

04-04-2007 22:48 #6| 0

et hint kan også være at skrive en direktionsklage.
Her vil du ofte opleve at klagen bliver taget en del mere seriøst især da de nu skal ind og undersøge hele forløbet og kan se det er langt vil de nok ofte finde en løsning

05-04-2007 09:03 #7| 0
OP

@Silan

"Du spænder lidt ben for dig selv, når du nægter at få en tekniker ud. Hvis det er deres forslag til en løsning, og du siger nejtak, modarbejder du en løsning på dit eget problem, og det gør det ikke nemmere for dig, at få det opsagt før de 6 måneders binding. "

Du har sikkert ret! Men hvis man over 3 mdr. har gjort alt hvad de har sagt. Skiftet kabler, byttet modem og haft teknikkerbesøg - så er det lidt træls at de går igang med de samme "løsninger" igen!

Man må vel som kunde kunne stoppe abonnementet hvis internetudbyderen ikke leverer et ordenligt produkt. Selvfølgelig skal de ha en chance for at lave det bedre - men de skal vel ikke have 6 mdr. til det? Det må kunne stoppes før!!

05-04-2007 09:32 #8| 0

Den gamle monopol virksomhed er nu den bedste..

WEBSPEED holder 100 %

Henrys

05-04-2007 10:09 #9| 0
OP

Ja - det er super godt! Ligefør man ikke skal bruge en backup linje!

05-04-2007 10:29 #10| 0

Jeg giver Silan og KatrineW ret. Klag, gem al dokumentation og korrespondance, noter telefonsamtaler med kort referat, etc.

Når (jeg siger når, for sommetider er de bare FUBAR, teleudbyderne) du så ikke får løst dit problem, så prøv at møde op personligt.

Cybercity og jeg havde et Richter skala sammenstød for nogle år tilbage. Jeg opsagde mit abonnement, og blev ved med at få ekstra regninger. Opkald efter opkald til supporten, hvor de hver gang sagde, at nu "ordnede de lige problemet og så var det ude af verden" - hvorefter jeg altid fik endnu en regning en uges tid efter. Efter et halvt år på den måde, var jeg ved at være mør.

Men nu skal man ikke lade sig hakke ihjel af ænder (tak til Niels Hausgaard). Så jeg gik ned til dem med min mappefuld papirer og talte med en medarbejder i regnskab. Forlangte at tale med hans chef og voila - Efter halvanden time gik jeg derfra med problemet løst.

Jeg følte mig godt nok som en galning fra en dårlig amaerikansk komedie, men det virkede.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar