Har siddet ved bordet i nogle timer og har et table image som Lag, har tidligere på bordet overspillet A♠T på board af K♠Q♠J♥5♠2♦ imod en lav flush i en 5,5k$ pot.
Kiyoshi8 er en solid vindende lag som variere sit spil meget.
Hvad gør vi her? og hvad synes i om spille ind til videre? Især check callet på floppet, og leade på turn vil jeg gerne have kredit på.
EDIT: Hov, jeg har taget en gammel hånd og redigeret den da jeg ikke havde pokertracker kørende da jeg spillede hånden. Så småfejl kan komme.
***** Pacific Hand History for Game 2329245 *****
$10/$20 Blinds No Limit Hold''em - ***
Table Beach Peach (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: kiyoshi8 ( $3990 )
Seat 1: urmombch ( $4642.5 )
Seat 2: rauphen ( $1155.55 )
Seat 3: HERO ( $7090.25 )
Seat 5: Miniphat ( $2604 )
Seat 6: tgrlee11 ( $1176 )
Hero posts small blind [$10].
Miniphat posts big blind [$20].
** Dealing down cards **
Dealt to hero [ Q♦ T♠ ]
tgrlee11 folds.
kiyoshi8 raises [$80].
urmombch calls [$80].
rauphen calls [$80].
Hero calls [$80].
Miniphat folds.
** Dealing Flop ** [ 4♠, Q♥, T♦ ] pot = 336$
Hero checks.
kiyoshi8 raises [$250].
urmombch folds.
rauphen folds.
Hero calls [$250].
** Dealing Turn ** [ 6♥ ] pot = 836$
Hero raises [$650].
kiyoshi8 reraises [$1500].
Hero ?
Deepstack NL2000
Her for en halv time siden betalte kiyoshi min AK af for næsten 3k med A9, på et AK8 x x board. Jeg reraisede preflop oop...
Så ind med skidtet. Du er lag, og din hånd er fint skjult.
Er dette en standard linie?
Det skjuler hånden super godt, men hvorfor ikke bare stikke ud på flop? JKA4 og måske 9 er vel alle kort du ikke ønsker at se på turn?
Mod en LAQ(med image som større LAG?) skal du vel reraise det flop?
Tja hard call, men mon ikke han har noget i stil med AQ off etc. Tror du er foran ! Selvfølgelig kan han have ramt set. Om det er EV + / - skal jeg ikke gøre mig klog på!
Xsuited
Din lidt alternative linie er vel med til gøre beslutningen meget svær nu. Hvis man ser det fra villains side, mon han så ikke raiser AA, KK, samt AKs eller KJs, samt naturligvis alle sets på turn.
Hans raise er dog ikke meget mere end et clickraise på et meget farligt board, hvilket måske kunne tale imod sandsynligheden for han har et set (han ville raise højere), hvilket vel efterlader os med et all in som bedste valg...(?)
Tja, tvivler nu på at han er foran, alle andre sets end 44 (66) er well unlikely postflop, men ved ikke lige om en LAG spiller på dette niveau vil kunne raise dem PF?.
Tror mere på AA eller KK og så er der jo A/K, 6 og 4 du ikke vil se på river.
Er langt over mit level, så er i tvivl, men vil sige push, ethvert raise committer jer alligevel. Et call viser enorm styrke og vil nok få ham til, at tøve på river, især hvis der kommer et kort der kunne have fuldent et flush eller straight draw.
#alle
Et call på turn og check folde hvis rag kommer på river ??....
Man må gå udfra at han checker alle hænder vi slår?
hvad synes i om dette?
Den forstår jeg så slet ikke men jeg er også langt over mit limit men...
Hvorfor calle på turn hvis du ikke er klar til at calle med et ufarligt riverkort ??
Enig med neonthai, hvis du vil smide til en blank på river, skal du vel også smide nu da du trækker til 4 outs hvis du mener du er bagud eller ??
Seriøst - raiser han ikke et set på turn mere??
Du viser pludselig ekstra opmærksomhed for potten da nr 2 ♥ kommer, så en hånd som KJs♥ vil man da nødig give et billigt kort...
#neonthai
Se det fra hans perspektiv;
Hvis han sidder med KK/AA/AQ.
Reraiser til 1500$ og bliver callet og der falder en rag, og der bliver checket til ham. Hvis han skubber/byder, hvilken hånd forventer han som han slår som skal calle hans raise?
Er rimelig sikker på at villain checker river, hvis han sider med de formode hænder og skubber med alle andrer vi slår.
Kiyoshi er uden tvivl en dygtig LAG. Han har altid overtaget på mig trods jeg prøver at spille meget tricky mod ham.
Først og fremmest mener jeg ikke vi kan folde her. En relativt skjult top 2 mod en LAG er for stærk. Med Kiyoshis spillestil har en del sandsynlige holdings. Kan bestemt ikke udelukke 44 eller KJ i hjerter, men mener AA eller KK er hans mest sandsynlige holdings.
Hvis vi viser mere speed på turn mener jeg han slipper væk fra overparret, men rykker ind med settet. Jeg mener den bedste løsning her er at calle turn og leade for $800-1000 på en blank river. Det er ganske vist kun lidt mere end 1/4 pot, kald det et blocking-bet eller valuebet. Det som er interessant her at bettet udgør ca 40-50% af Kiyoshis resterende stack. AA og KK er nød til at betale, men raiser ikke. Skubber han derimod på river, er vi slået næsten hver gang. Her er det en smagssmag om man vil lave sit crying call.
Kipster
Et push på turn, skræmmer de hænder vi slår væk.
Er stort set enig med dig Kipster.
Men tilbage til hånden, jeg callede og turn var 8♣
Efter lidt tid, checkede jeg til ham og han ventede et par sekunder før han viste resten af hans stack ind på midten. Jeg valgte den svage løsning og foldede, grundet callet på turn er forklaret noget længere oppe i tråden.
Tak for kommentarerne.
Er det i øvrigt standard at calle sig ind i en 4-way pot med QTo på NL2000?
Jeg kan ikke lide flopspillet. Enten et checkraise eller et lead er vel mest optimalt?
nu spiller jeg ikke 2000NL, men jeg betaler altså 44 af her hver gang, også for 200BB
Det er pænt usandsynligt at han har 1010 eller QQ, så jeg skubber og er tilfreds med at snuppe 100BB fra ham. og håber han caller med AA eller KK, for 8 outs
når du vælger at calle turn, kan jeg altså ikke se hvorfor du ikke caller river da en semiblank rammer.
du skal bare være god 25% af gangene og det tror jeg bestemt du er !