Ovenstående skærm er p.t. på tilbud hos Dell til knap 2K under normalprisen.
20" TFT
Max. opløsning 1600x1200
Blot til info.
Dell 2001FP
Tak for tippet :)
Tror nok det er ved at være tid til endelig at få fat i en sådan.
[a:http://accessories.euro.dell.com/sna/productlisting.aspx?c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=5194&first=true][a]
Har også købt en. Den er super lækker. En ekstra fed ting ved skærmen er der er ekstern S-vidio og Composit indgang. Jeg købte et kabel til 99 kr. og nu kan jeg også se tv på den uden at skulle have computeren tændt. Kvaliteten på billed er mindst lige så godt som fladskærms tv. Der er også mulighed for at dele skærmen op, så i øjeblikket køre jeg med 3 borde åbne og tv i den sidste firkant af skærmen. Det er top lir =) selvom jeg mister en del EV når der er Champions League :=).
mvh
tkss
ehhm... tkss, hvor har du købt det kabel henne ? For sådan et skal jeg da lige have, er træt af og skulle dreje hovedet for at se tv nemlig :D
aLETman\\
I Brinck Elektronik & Handel ApS. Det ligger på
Frederiksborggade i København. Man kan sikkert få det i de fleste elektronik/radio/tv forretninger. Det er pakke man køber med en masse stik og 10 meter kabel. Koster kun 99 kr. eller 89kr. En super deal =)
Super tilbud.
Er der en der kan anbefale et grafik kort så man kan bruge 2 skærme?
Jeg vil anbefale du køber et grafikkort med 2*DVI udgange. Jeg har et med en VGA og DVI ugang og på VGA"en er kvaliteten ikke så god som på DVI"en.
Du sikkert fine et på www.edbpriser.dk
Mvh
Peter
@caladin Jeg tror du tænker på DVI udgange, og i så fald vil jeg give dig helt ret, kvaliteten på DVI er uden tvivl bedre end VGA. Det kan dog sagtens gå med en DVI/VGA løsning.
@caladin
Jeg havde ledt lidt på edbpriser. Problemet er jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal lede efter. :)
Er der en herinde der kører med to skærme, og som vil anbefale det kort de bruger? (ikke nødvendigt det kan klare de nyeste spil)
Måske den her kan bruges:
www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134566
Der er en test her:
www.hol.dk/vis_test.asp?tID=119&s=1
Mvh
Peter
Eller tjek de meste populære grafikkort på:
www.edbpriser.dk/wanted.asp?subcategory=15&submit.x=10&submit.y=3
Hej - kan skærmen anvendes som fjernsyn, så man reelt set kan smide det gamle ud?
Hvordan med tilslutning til en bærbar - kan en bærbar med 3D grafikkort køre 1600*1200 opløsning?(kan jeg evt. se det i nogle indstillinger på computeren et sted?)
Husk til denne monitor at købe højtalere til:
Dell laver en fed løsning:
Højtalere du hægter under monitoren, og som får strøm fra monitoren:
accessories.euro.dell.com/sna/ProductDetail.aspx?sku=520-10260&s=dhs&cat=snp&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&category_id=2999&k=soundbar&page=search.aspx
Og ja det er en fed monitor, der giver et super skarpt billede, specielt hvis den tilsluttes via DVI porten.
Vedr.: Fjernsyn: Ja den kan bruges til at se tv på, du skal dog have signalet fra en video, eller sat boks der kan tune signalet ind
Lige til orientering så falder priserne meget kraftigt på alle fladskærme, idet de 2 store producenter har overvurderet efterspørgslen, og investeret store summer i produktionsfaciliteter.
Det gør, at man nok skal forvente at prisfaldene er blivende og vedvarende...
Lige et hurtigt spørgsmål til de teknikkyndige.
Er det vigtigt at kontrastforholdet er højt? kan fx se at deres 1901FP har 800:1 i stedet for 400:1, som 2001FP har..er det afgørende eller bare ligegyldigt?
Jeg har modtaget mine skærme idag.
Skærmen er i top som jeg havde troet. Nu venter jeg bare på mit grafikkort. :( Håber det kommer i morgen.
@ Carlos
Har du købt flere af dem? Det ville være god stil!
Grrr hader at være nærig.
Har råd til et par af dem, men når man nu har en skærm der virker i forvejen. Kæresten har også bare sagt køb.
Overbevis mig :)
Har du mistet forstanden.... du kan gøre din kæreste glad ved at købe en dejlig skærm.... se dog at få fingeren ud og gør det for hende... du elsker hende jo, gør du ikke?
Jeg købte to for at få mere plads. Planen er jeg skal køre 4 borde på skærm 1 og browser, msn og alt muligt andet bras på skærm 2.
@Crunchii
Tror ikke du får bedre fladskærme for pengene. Så gør som kæresten siger. :)
Tak det hjalp, så er der vel ingen tvivl om hvad mit nye legetøj skal være..
Hmm skærmen er da ikke god nok til at køre 4 borde ved siden af hinanden uden overlap :D ?
PÅ den anden side.... det er en farlig skærm... hold dig fra den...
Jeg har altid sværget til CRT skærme..... og kunne aldrig have fundet på at købe en dyr fladskærm, hvis ikke den havde fået så gode anbefalinger fra pokerspillere....
Og nu er jeg blevet afhængig og har bestilt en mere...
ufattelig genial tråd... jeg står netop og skal til at flytte til kbh og indretter også et rum med netop 2x20.1" skærme ... havde indtil nu kigget på viewsonics VP201B som har nogenlunde samme specs.. nogen der ved hvor mange hz dell"en kører for hvis det er det samme så er den væsentligt billigere..
Hovsa! i det link der bliver givet øverst i tråden er den viewsonic skærm jeg har set også til salg... for 8k... den kan fås for 6k på edbpriser men hvorfor silvan er der 4k forskel mellem dellen og viewsonicen ... de kører samme cd/m^2, kontrastforhold, opløsning og opdateringshastighed.. efterspørger nu Hz endnu mere!
- Tox
@toxtoxtox.
ALLE fladskærme kører 60HZ
Når det er en LCD skærm, så er det ikke interessant hvor mange "hz" den kører med... faktisk kan man ikke rigtigt sige at den opdaterer i hz :-)
Bare køb den Dell, det er billigt.
Hvis du tænker på at du vil køre hurtige spil og gerne vil havde den kørende uden "ghosting" og hvad man ellers kalder det, så er det opdateringshastigheden du skal kigge på.... noget andet er så at du ikke kan stole på de specifikationer de opgiver.
VP201B´eren er blevet godt anmeldt i den retning men Dell-købere er også tilfredse.
måske denne tråd kan hjælpe?:
www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=25&tID=266264
Mvh.
Eksplicit
Dell kører 60 hz ved 1600x1200.
Tror ikke du skal spekulere så meget over prisen. Begge skærme koster nomalt de her ca. 6,5K. (Ved ikke hvorfor Dell prissætter Viewsonic"en så højt).
Dell kører bare noge heftige tilbud en gang imellem på deres produkter. Og så er det jo med at slå til.
Hostrup.
Nej, det er forsimplet.
Det angiver hvor mange ændringer skæmen maksimalt vil forsøge at lave i sekundet og nogle kan sættes til 72hz i vga-forbindelse.
Hvordan reaktionshastigheden så reelt er i den enkelte celle er noget helt andet og afhænger af fra hvilken til hvilken farve den skal skifte.
Grunden til at der ikke er behov for flere antal opdateringer i sekundet er at en LCD-skærm ikke "flimrer" som en CRT-skærm. LCD-cellen er tændt imellem opdateringer og det menneskelige øje kan alligevel ikke registrere mere en omkring max 30 ændringer i sekundet.
Men budskabet til tox bliver det samme ;-) Glem alt om hz-opgivelser...
Mvh.
Eksplicit
nice nice... har bestilt 2 nu.. så skal jeg også lige købe en computer... det grafikkort der der er linket til tidligere i tråden er lidt billigere end et jeg har set fra Matrox til gengæld har det ikke PCI-Express understøttelse..
Bliver nice at 8-table... :)
- Tox
Regner også med at investere i et eksemplar.
Har dog et spg jeg gerne vil have besvaret inden jeg bestiller. Hvordan er Dells politik mht pixelfejl (kender ikke det præcise tekniske udtryk)? Har hørt at man hos nogle producenter skal være villig til at godtage en skærm med op til X antal pixelfejl.
I tilfælde af at Dell har en lignende politik, er der så en måde hvorpå man kan undersøge skærmen for sådanne fejl, samtidig med man opretholder sin 14-dages returret.
Mhv.
Aagaard
Ja, der er programmer til det men du kan også bare lave dit baggrundsbillede skiftevis helt sort, hvidt, grønt, rødt og gult så er pixelfejl nemme at se.
Du har altid dine 14 dages returret, så hvis du finder fejl, så send skærmen retur. Du behøver ingen begrundelse.
Bare pas på embalagen. Lån f.eks nogle ledninger til testen, hvis dem der er følger med er forseglede.
Mvh.
Eksplicit
@ Eksplicit
Tak for svaret.
Var netop i tvivl om man kunne tillade sig at sætte den til, og stadig returnere i "samme stand som ved modtagelse".
øhmm er normalprisen 6300 eller hvad? ville også gerne ha en men 6300 er lidt pebret syntes jeg.
har de sat dem op igen ?
Tilbuddet gjaldt vist kun til d. 28. april.
BTW....Er der nogen af jer, der har bestilt højttalere med til den?
Er det bare mig eller er lyden ret dårlig i dem? Jeg ved godt at det muligvis ikke er verdens bedste højttalere, men man må da kunne forvente at lyden er "ren" og ikke "grumset" som hos mig.
Der var tilbud i April måned... Så nu er den på normal-prisen igen - desværre! Jeg nåede det heller ikke... : (
/Michael
Til jer der ikke nåede det inden tilbuddet udløb den 30. april: Prøv at ring til dem og hør om I ikke kan få den til tilbudsprisen endnu. Har hørt om andre der tidligere har haft succes med det ved Dell. I første omgang forlængede de jo også tilbudsperioden med et par dage, og de har tidligere haft rabat på alle deres fladskærme.
Der kommer sikkert rabat snart igen. Generelt falder priserne på fladskærme voldsomt for tiden, så mon ikke disse rabatpriser er det som markedet kan bære.
Og der er jo nye modeller på vej der afløser 2001FPen. De har bare en opløsning der ikke er så velegnet til poker, men som passer meget fint til alt andet. Så kan vi lukrere lidt på at købe den gamle model med rabat.
Mht højttalerne så er jeg fint tilfreds. De har ikke den fedeste hifi-lyd i verden, men jeg er ikke lydfreak og de er fint på højde med andre billige højttalere. Og det er enormt praktisk at de hænger under skærmen og ikke fylder.
Jeg har et andet problem. Mit grafikkort har kun EN DVI-udgang, og kvaliteten på den nye skærm er markant dårligere med analogt stik.
Jeg skal nok ud at opgradere computeren for at få fuldt udbytte af skærmen.
Hvad gør I andre... Har i et dyrt grafikkort med 2 DVI-udgange, eller er det ligeså godt at proppe et billigt kort i maskinen, til den ekstra skærm?
@Stormus
Dell plejer at sende tilbud hver torsdag, så mon ikke prisen er nede igen på torsdag.
Sådan plejer de at gøre, og det er deres "måde" at omgås markedsføringsreglerne, og dermed reklamere med 2.000 kr. rabat.
@MortenD
Kan du ikke bare købe en DVI-converter til dit analoge stik på grafikkortet? Det bude kunne gøre tricket.
MortenD>
købte en ny computer for at opnå bedre resultater da jeg købte 2 skærme og derfor også et grafikkort med PCI express og 2xDVI fra Matrox.. jeg er til gengæld utilfreds med køleren på min intel 3ghz da den larmer for meget :(.. men det er der nok råd for heh
- Tox
@clasen.
Det hjælper desværre ikke, da signalet dermed allerede er konverteret til analog.