Nu har jeg næsten besluttet mig for hvilken computer jeg vil købe, men vil gerne være 100% sikker og det føler jeg stadig ikke at jeg er..
Computeren skal bruges til poker, kontor ting + diverse spil (ikke hardcore)
Den skal tilsluttes en 30'' skærm med fuld opløsning
Ellers skal den bare være hurtig og uden problemer..
Hvad vil i foretrække?
Apple vs. Dell
Vil have nogle gode argumenter
Dell Xps M1730 vs. Apple MacbookPro 17''
Så vidt jeg forstår er der flere klienter der har svært ved at køre på MAC - gør det ikke valget ret let?
Hvad hvis man installere windows på den, så burde der vel ingen problemer være?
Og hvis du alligevel skal have den tilsluttet en 30 tommer skærm, hvorfor så vælge en 17"? Når den ikke er tilsluttet 30 tommer-skærmen ville det måske være rart at den var en smule mere mobil?
F.eks. www.laptop4u.dk/varer.php?vare=91540
Nej, det har du jo nok ret i :) Der må være nogle der har et sådant setup?
Jeg har en Dell XPS m1710..
Altså den første udgave af den serie..
Dell er generelt nogle klodsede bærbare, den er noget tykkere end en Apple computer..
Men har fungeret upåklageligt.. Men skal du slæbe meget rundt på den, bruge den på skole etc, så vil jeg ikke foretrække den.
Lenovo FDW
men hvis du er kold mht cash så shipda macken
Den skal bruges lidt som en stationær (dog kunne tages med hvis man skal på ferie), så vægt er ligegyldig.. Det samme er udsenende og prisen..
David, snak evt. lidt med Thomas. Jeg ved han købte Dell'en for et par måneder eller tre siden. Han bruger den vidst lidt på samme måde som du skal, og er så vidt jeg ved super tilfreds med den.
Har også selv luret lidt på samme model, men venter lidt med at købe ny, selvom jeg trænger gevaldigt :)
Sweet.. Vil jeg gøre
Men altså.. Du kan 100% få en dell til 10k der knepper en mac til 15k så hvis du køber dell til 15k kan du slet ikk få en bærbar mac der er så god at all!
Det er intet problem at køre Windows på Mac. Du kan således både boote i XP eller Vista eller du kan køre det parallelt med, som f.eks. VM Ware Fusion, som jeg bruger, hvilket er super godt. Det kører samtidig med og kan sættes på pause og lukkes ned og det starter hvor du slap, så du slipper for at slukke og tænde igen, bare for at skifte styresystem.
Men den eneste virkelige grund til at du behøver at købe en Mac, udover designet obv, er OS X. Det er virkelig en fed oplevelse. Styresystemet er SÅÅÅ meget mere komplet end Vista og XP og det kommende OS X Snow Leopard bliver meget vildere end Windows 7, som iøvrigt prøver at kopiere OS X, dog uden held.
Ship a Mac and you'll never go back.
@DrezR
"Men den eneste virkelige grund til at du behøver at købe en Mac, udover designet obv, er OS X"
Kan bare ikke se hvorfor jeg skal købe den hvis jeg har tænkt mig udelukkende at bruge windows
Du spiller på Ongame ik? De har lige fået deres Macklient op at køre. Indtil videre ser det ud til at køre ok:
img198.imageshack.us/img198/3831/billede1e.png
Spørg evt hvis der er mere, har selv haft Mac i halvandet år, men har udover egne erfaringer læst en del og kender efterhånden forholdsvist meget til produkterne. :)
Hvis du, som du siger, kun har tænkt dig at bruge den til at køre Windows på, vil jeg anbefale dig at købe Dell maskinen. Det er næsten synd ikke at opleve OS X. Nu lyder det nærmest som en salgstale, men det sælger rimelig meget sig selv, så ingen grund til yderligere reklame. Bare prøv det.
Kompatibilitet bliver et mindre og mindre problem, da flere og flere softwareproducenter laver deres produkter til Mac, så der kan ikke gå længe før de fleste pokerklienter kan fåes til Mac.
@ Don_T
Det var jeg faktisk ikke klar over, men det ser ret nice ud :)
Jeg spiller næsten alle skattefrie skins, så de skal selvfølgelig alle virke perfekt
Er ikke i tvivl om at OS X sikkert er meget pænere og bedre, men skal nok bruge computeren til poker i 90-95% af tiden, og så virker det lidt spild af penge
Alle dine klienter og andet Windows only materiale kan køres via det nævne VM Ware Fusion eller Parallels, som kører styresystemet inde i styresystemet. Det kører som et vindue og kan selvfølgelig sættes til full screen osv osv. Der er mange muligheder.
Parallels og info: www.parallels.com/eu/products/desktop/
Fandme ikke noget mere love end at sidde på XP! .. Så kan i fukka med jeres OSX og Vista
eod
8)
Ja det ser nemt ud, men meget at give 5K for at kunne bruge flere styresystem og have en pænere computer...
Er stadig ikke overbevist (:
Bare for at være helt på tværs kører jeg en Alienware maskine.
I mine øjne giver den baghjul til både Mac og Dell, men nok en smagssag. :-)
@ UTGwithURmom
Det ville også blive en lang diskussion, for XP er noget værre lort i forhold til. Men EOD, ja :-)
@ Westergaard
Det er klart, at du ikke skal købe en pose lakridser hvis du hellere vil have vingummier, min pointe er bare, at Mac og Windows kan kombineres langt nemmere end de fleste går og tror og så har du også en langt mere liret maskine :-)
Held og lykke med købet.
Jeps jeg forstår.. Ellers rigtig mange tak for rådene
Gør jeg også pingu..
Til 700kr !! Slå den 8)
Dog kun med 3ghz P4 og 512 mb ram :P
Dog er den bærbar men vejer vel nok små 5kg med strømforsyning..
MBP any day. og så installer Parallels, så får du det bedste fra begge verdener.
tro mig, der er hold i ordsproget "once you go Mac you never go back"
har selv en 15" mbp med bootcamp, dvs både OSX og Windows på. Elsker den over alt i verden, næste projekter er den nye mbp og en imac (og selvf den nye iPhone)
Jeg skal ærgligt indrømme at jeg primært bruger windows pga poker, men derfor parallels er så genialt.
Derudover kører macs langt mere stabilt en de PC'ere jeg har haft. Mener også at Mac's faktisk er blevet kåret som de hurtigste windows computere også på et tidspunkt