Hot 2.2$ (Turbo hvis folk skulle være i tvivl)
495 ITM 150 tilbage.
4 Hånd ved nyt bord - har foldet de sidste 3.
Poker Stars, $2 Buy-in (2,500/5,000 blinds, 625 ante) No Limit Hold'em Tournament, 9 Players
MP3: 36,698 (7.3 bb)
CO: 90,985 (18.2 bb)
BTN: 134,878 (27 bb)
SB: 53,406 (10.7 bb)
BB: 91,214 (18.2 bb)
UTG+1: 72,011 (14.4 bb)
UTG+2: 64,853 (13 bb)
Hero (MP1): 68,705 (13.7 bb)
MP2: 52,425 (10.5 bb)
Preflop: Hero is MP1 XX
2 folds, Hero?
13125 i potten pre.
Jeg har opfanget at nogle chefer i bløde turneringer har en r/f range ret lavt - fordi de spillere der er med i en sådan tour på dette stadie ofte er ret ærlige med 3b.
Mit spørgsmål er - Hvad range shover vi? - Har vi en B/F range og hvis ja hvad indeholder den så? og har vi en value B/C range også?
Her tænker jeg med udgangspunkt i den specifikke hånd mere om vi kunne tegne en generel strategi for turneringer med tight/passive og dårlige spillere og hvor explotability er et mindre issue.
Den varme 12,57'er: Endgame ranges
Kan folk ikke lige like denne her post hvis i synes det er for kompliceret sat op og i hellere vil diskutere med udgangspunkt i min konkrete hånd i eksemplet.
Jeg har kun en shove range i spottet og den er 100 % ærlig når jeg er ny ved bordet, så shover nok noget i stil med alle pp's A8o+,KQo+
Har jeg 2-3bb mere her begynder jeg at have en B/C og B/F range. Kommer også meget an på typen af spillere.
A8o-A9o bløder imo chips ved shove. Sick mange bag, og vi er way behind ved call.
Hellere shove med QJs KJs ATo+ 22+ KQo.
Er det en for banal diskussion eller hvorfor kan jeg ikke få liv i den her?
For det første kommer det an på bordet. Vi kan ikke bare sige at den her range shover vi, den her range b/c vi osv. Det er forskelligt fra spil til spil.
Som standard er jeg enig med Requim bortset fra at jeg også har 78s+ med, fordi jeg generelt forventer at folk caller for tight.
Requiem skrev:
synes spottet med 14-17bb stack er meget mere interessant, især i forhold til pockets opening. Om vi kan b/f 22-44 og b/c med 55+ eller om 22-44 skal openmuckes, shoves?. Samtidig bliver et shove rimelig stort og lidt noget grids, hvorfor vi bliver nød til at mb/f med en ret stor del af en bred åbningsrange, hvilket gør at vi bliver nød til at stramme gevaldigt op.
HAHA