Spillede en hånd for nogle dage siden som jeg diskuterede en del med Mandelir.
Hånden forløber sådan her:
Villain 1 er UTG med 118$: Raiser til 8$
Villain 2 er UTG+1 med 400$ caller
CO caller
Button caller
SB caller
Hero i BB med 400$ og T♥6♥ caller selvfølgelig.
Flop 48$: K♠8♥7♥
Villain 1 skubber for 110$
Villain 2 caller for 110$
resten folder
Så er diskussionen som følger.
Mandelir mener at de reverse implied odds er så store at dette er et klart fold.
Jeg mener at medmindre Villain 1 selv har et FD så er alle FD''s ud af hånden. Derfor har jeg 12 rene outs og da Villain 2 har 280$ bag sig har jeg fine implied odds så jeg får de 3-1 som det kræver for et call.
Der er ingen reads..
Hvad vil flertallet gøre i denne situation?
Mvh Klaus
Diskussion om en 400 NL hånd
Det er jo en vurdering.
Vi aner vel ret beset ikke om villian er på fd.
men er han det med en højere flush er du på skideren.
Men de overvejelser er der vel altid når man rammer fd med små kort?
Grunden til at jeg ikke tror at villain 2 er på FD er, at man skal være en super donkey for at calle sådan et bet med 4 efter sig som mangler at aggere. Men har som sagt ingen reads så jeg ved ikke om han er en donkey.
Klart fold....
Du har så lidt i potten...
Jeg vil sige at det vil være mærkeligt hvis nogen af dem prøver at købe potten på ca. 60$ (er den ikke det) for 110$...
Så det nemmeste er at folde her
Jeg folder flop - Varians er noget røv, og hvis du taber 2 af dem her i træk for derefter at rende ind i et overset så begynder det at blive en lortesession. Hvis du har en stor pain treshold ift. tilt så er de her plays ok - jeg er bare holdt op med at lave dem - der er mange steder hvor du kan få pengene ind med langt større ev.
Overvej iøvrigt at lav et squeeze pf - du har en perfekt hånd til det, og hele bordet har lige fortalt dig at de ikke har noget der kan kalde et stort raise pf (Villian 1 har måske hvis han er rigtig donkish, men så må vi suge ud på flop)
EDIT: læste Villian 1 til 50bb og ikke 25. Squeeze play er nok knap så optimalt så - men stadig en mulighed - 6T er ikke frygtelig dog hvis han skulle vågne op med AK.
Selvfølgelig er varians noget lort, men spørgsmålet er om det er en +EV beslutning at calle her?
Det lå (eller skulle have ligget)implicit i mit svar at jeg ikke mener det er +ev at kalde her. Du får ikke value fra villian på turn hvis du rammer din flush medmindre han har et set - og i så fald har han 10 outs til et redraw - Derudover kan han også en Ah, som giver 6 outs til redraw. Jeg folder.
@count
Jeg vill folde preflop, jeg ville mene at det var en død hånd fra starten.
Jeg spiller normalt fra lavere limit, men ville altså ikke kaste dobbelt blinds efter den. For at spille videre på den efter floppet, skulle jeg jo have floppet en straight, 2 par, farve eller trips i 6''ere.
Henrik
Er der ingen der kunne finde på at skubbe?
Hvis vi mener vi har en høj FE overfor villain2 med et skub får vi monster odds imod villain1. Villain1 var shortstacked og hans all in er ikke nødvendigvis tegn på stor styrke.
Derudover har jeg svært ved at sætte villain2 på et set eller 2par, da han vel bør isolere på et draw-board som dette. Jeg tror villain 2 har en hånd alá KQ, KJ, som han ikke vil calle et skub med.
Tilføjet: Derudover må det give en enorm metagameværdi at skubbe!
@snif
og det gør du 1 ud af 14 gange, og mon ikke du får dine penge 14 gange igen når potten allerede er på 11 BBs og hero skal kalde 1BB?
@snif
Du får 1:12. Det er vist godt nok til any two. :)
At skubbe kan efter min bedste overbevisning ikke komme på tale, da jeg er ret sikker på at min fold EQ er 0.
@Sasuke
Jeg skal have 60 dollar ud af Villain for at få de korrekte odds hvilket jeg mener er sandsynligt.
Men de fleste holder vist med Mandelir i hans betragtning så jeg må bøje mig og give ham en bajer;-)
Som i kan regne ud mente jeg mine 12 outs var gode så jeg callede som den tyr jeg nu er.
Turn: 5♣
Pludselig har jeg 15 outs hvilket gjorde hans all in til et easy call da potten gav mig ca. 2,3-1 og jeg kun skulle bruge 2-1
River: 9♥
BANG Str8 Flush og en 900$ pot til mig... Men tak for kommentarerne. Folder næste gang..
/Klaus
@Count
Vil du begrunde hvorfor du FE til 0? Det kan jeg ikke forstå! Hvad sætter du villain 2 på?
Du glemmer alle de gange villian har et set med tilhørende redraw, eller selv er på et træk og derfor ikke betaler hvis du rammer og pusher turn.
OK, havde ikke lige set at der var så mange callere, men hvis nu der kun var en raiser, (og måske en caller) så var det da et fold - ikk.
En der caller et overbet har sjældent en hånd han har lyst til at smide.. FE er måske ikke 0 men tæt på.
@Sasuke
Ja det gjorde jeg jo nok;-)
Det sørgelige er at jeg kun så Villain 2 hånd.. Han viste K♦Q♦ op...
"Derudover har jeg svært ved at sætte villain2 på et set eller 2par, da han vel bør isolere på et draw-board som dette. Jeg tror villain 2 har en hånd alá KQ, KJ, som han ikke vil calle et skub med."
-Citat Turbofluen
Der var masser af FE :-)