Ingen reads, er lige blevet flyttet. Hvad gør i forskellige her og hvorfor?
Ca. 250 tilbage og penge til 45
Full Tilt Poker Game $19,500 Guarantee (Rebuy)Table 45 -50/100 - No Limit Hold'em
Plads 1: Goofy100 (4,365)
Plads 2: brutalito (5,145)
Plads 3: calvin69 (3,910)
Plads 4: dmhjr (5,140)
Plads 5: neffa (8,680)
Plads 6: vvd2000 (9,295)
Plads 7: fussieface (6,790)
Plads 8: Hero (4,420)
Plads 9: porkchoppig (13,580)
porkchoppig betaler small blind på 50
Goofy100 betaler big blind på 100
Knappen er på plads nr. 8
*** HOLE CARDS ***
Givet til Hero Q♥ A♦
brutalito folder
calvin69 forhøjer til 350
dmhjr har 15 sekunder tilbage til at reagere i
dmhjr folder
neffa folder
vvd2000 kalder 350
fussieface kalder 350
Hero????
Edit: Mener buyin var 30$
$ 19,500 tour, AQ mod raise og limpere.!
Folder. Synes det er for tidligt at rende ud og squeeze selvom det er et oplagt spot.
Ikke fordi jeg skal nitpicke, men det er lidt irrelevant hvad den garanterede prizepool er, skriv buyin i stedet :)
Squeez!
@ K_B_B
Den er fin, er rettet :)
Edit: Har skrevet den var ca 30...!
Du må meget gerne skrive hvad buy-in har af betydning for hvad du gør :)
Call
Du får kun action fra et squeeze hvor du er bagud. + hvis du anser dig selv for at være bedre end dem postflop, så er der ingen grund til at flippe for stacken her.
du acter sidst i hånden med en semi-god hånd, derfor er det et call i min bog
Fold pga. reverse implied odds multiway.
fitniss
op skriver i sit 1. indlæg
Ingen reads, er lige blevet flyttet
:-)
hvad gør du så?
Det er en 20$ rebuy og niveauet er relativt højt. Mange regs spiller denne, og generelt kan BI sige meget om hvad man må formode om en random villain. Readless mucker jeg den bare, hvis du kalder og rammer får du næsten med sikkerhed et ubergrimt spot, hvor du ingen idé har om du er slået (med mindre du flopper nødder obv). Hvis du misser har du et nemt fold, og er sluppet billigt fra hånden, men er jo irrelevant så længe at du ikke ofte hente value når du rammer. Squeeze er en mulighed, men så får du kun action hvis du er slået, og synes du er for dyb til at skulle tage det gamble.
Så kast den i mucken, og få dig nogle reads før du gambler for stakken.
Poker Prince har en pointe, men eftersom vi har knappen mener jeg ikke at det kan komme på tale, Call er den eneste løsning jeg kan se her
folder readless(OMG, skrev jeg det?), dem der squeezer, hvad squeezer i til og squeeze/f i eller squeeze/c i hvis Calvin kommer over toppen på hero?
call var min første indskydelse, men kan godt blive rigtig ubehageligt 4 way, selvom vi er i position, derfor vælger jeg det kedelige nittish fold..
@ploven
Er squeeze/f en mulighed?
(@dem der squeezer) Nu vil jeg også gerne have et konkret beløb på banen, men antaget at det er relativt meget, over 1/3 af stakken. I så fald bliver vi budt nogle sprøde odds, hvor det bliver svært at 3-bet/folde AQ imo?
@Hermod
Men da du ikke kender de andres styrke bliver det en utrolig hård beslutning på floppet, også selvom vi har position. Vi kommer mindst 4-vejs, højst sandsynligt 5 eller 6 vejs til floppet, da SB er mega dyb, og begge blinds generelt bliver tilbudt virkeligt gode odds. Vi skal floppe rigtigt godt før vi med rimelighed kan spille videre, og der bliver næppe billige streets i en pot der på floppet bliver 35% af vores effektive stack. Hvordan spiller du den, lad os sige 5-vejs på A♠J♠8♥ flop hvis den er gået check, check, 2/3potbet fx?
Eller hvad gør du på AQJr board når floppet 3-bettes, eller bare bettes stort?
Squeezer eller folder. Synes ikke om call. Ville ikke ane hvor jeg stod i hånden næsten ligegyldigt hvad floppet slår med så mange spillere involveret. Problemet med squeezet er selvfølgelig, at vi bliver nødt til at komme ind med mindst 1/3 af stakken og når kun får action fra en bedre hånd... Ville være en hel del lettere med en meget større/mindre stack. Så ender nok med bare at folde.... Den her tankeproces vil jeg naturligvis ikke få migselv til at gå igennem ved bordet, hvor jeg nok ender med at calle ;)
Jeg kunne godt finde på at lave den til noget a la 1377 or so. Hvis Calvin-drengen kommer over toppen, så tænker jeg i bund og folder.
Vi har stadig lidt over 30 BB's endnu. Ligner bare et oplagt steal spot IMO.
Caller Calvin, ja, så efterlader det os self. i en noget skidt situation hvis vi misser floppet.
Vi har dog pos. så vi får hans action at se først.
Men, kan godt se efter at have tænkt den lidt igennem, at jeg ikke er sikker om det er en god plan.
Sys faktisk godt man kan tillade sig at squeez/folde her.
3better han pre, har han os domineret.
Borderline, men der ligger altså 27% af vores stack i potten allerede, hvorfor vi aldrig kan være helt uinteresseret i potten... jeg hælder sgu mest til et shove, hvis ellers noterne om, at denne turnering ikke bare er fyldt med tåber, som aldrig kan slippe en medium handske. Jeg forventer, at IR kalder med JJ+/AQs+, hvis han er sane - de to flatters forventer jeg drysser 95% af gangene.
3-bet til fx 1.200 vil give os en meget svær beslutning, hvis vi møder modstand og vi har nu 27% af vores stack investeret - dette play kan selvfølgelig se stærkere ud, men kan samtidig give os problemer videre i hånden, hvis ikke alle smider.
Call er imo helt i skoven, så i min bog hedder den shove>3-bet>fold>call
Som cool, kan ikke se et squezze fungere her med så små stacks, mos eller fold alt afhængigt af dynamik.
Readless som her moser jeg - har obv også den fordel at vi rent faktisk kan blive kaldt af en hånd ala AJs der tror vi moser noget ala 88, som man ret ofte ser mose i et spot som dette...
@Daxelsen
Buyin har relevans i den forstand at man må antage at det gennemsnitlige skillniveau er højere i en $109 rebuy end det er i en $5 rebuy.
Den garanterede præmiepulje har derimod ingen relevans (Double deuce på FTP har en gtd på $200K! på trods af et $22 buyin!)
@ K_B_B
Det er jeg helt med på, er interesseret i at vide hvad du gør alt efter størrelsen på buy-in og hvorfor?
F.eks:
20$ buy-in, du gør?
50$
100$
???+