Har en sjov lille hånd fra Ladbrokes - håber i vil hjælpe...!? Exporten fra Ladbrokes fungerer ikke, så det er blevet i hånden...
Bordet er generalt rimelig almindeligt med en overvægt til det tighte.
Har ikke de store reads på Villian da jeg 4-tabler og trackeren ikke virker til Ladbrokes...
Vil umiddelbart tro at mit table-image på bordet er tight/aggressive.
Hero is dealt K ♣ K ♥
Villian calls $1(UTG) - Hero bets $4 (UTG+1) - SB calls $3.5 - BB folds - UTG calls $3
Flop ($13): 5 ♥ 5 ♦ 7 ♦
SB checks - Villian checks - Hero bets $4 -...- SB calls $4- Villian calls $4
Turn ($25): J ♥
SB checks - Villian checks - Hero bets $12 -...- SB folds - Villian raises to $24 -...- Hero calls $12
River ($73): 3 ♣
Villian bets $61 - Hero ???
Vil gerne have et par kommentarer med på vejen hér...
1)For småt PF, flop og turn bet?
2)Er det et rigtigt call på turn eller skal den bare smider hér?
3)Kan han ikke bare være på en bustet 4-flush (som jeg ikke fik ham til at betale nok for på floppet)
4)Semi-højt PP evt.?
Håber i vil give den et par kommentarer med på vejen...
Mvh. NeoDK
$100 NL cash
Det er rettet.. Sorry - det kunne ikke gå hurtigt nok med at få den ind!
flop bettet er for småt efter min mening.
Du better 4 når der ligger 13 i potten.
hvis du havde givet den gas, ville du bedre vide hvor du har ham.
2/3 til fuld pot på floppet
Nu better du svagt, og han kan have alle hænder.
Derfor er den meget svær at kommentere
Mere gas flop og jeg var nok personligt endt i noget allin turn...
tror ikke manden har AA og det er usandsynligt at han sidder rags.... han har sikkert AJ....
JJ er self. lorten.... og der får han mine penge.. :S
go"nat
Villiain limper UTG, så det er usandsynligt at han har en 5"er. Den mest sandsynlige hånd er nok en AJ, KJ agtig hånd, der ser ud til at blive ubehageligt overspillet.
Jeg syntes i øvrigt at du better for lidt på floppet. I stedet for at tænke i dollars, så tænk i andel af floppet. "Skal jeg bette 1/2 pot, 3/4 pot eller måske fuld pot"? I dette tilfælde er 3/4 af potten som regel et godt bud.
/Mikael
Om du smooth caller eller stikker nogle BB ud er ikke så vigtigt preflop.
Det vigtige er, hvordan du spiller senere i hånden. Som Hostrup skriver, bør du stikke mere ud på floppet. Jeg ville bettet tæt på hele pot beløbet. Altså 10-13$. En af grundene du bør give den fuld gas her er, at bordet er sprængfyldt med alle mulige måder du kan blive udtrukket på. Blev selv callet af 3 gange BB af en tosse der sad med 43o i går. De spiller alt nogle af de tosser der. Også på turn vil jeg stikke hårdt ud, når han formentlig checker. Her vil han så formentlig smide sin draw og spille over par videre.
Jeg har rent faktisk ikke spillet NL-100 på Ladbrokes, men jeg forøger at lave et par dollinger på NL-100 på Crypto 10-mands.
Min erfaring fra Crypto er, at den dårligst spillede hånd er AK stærkt efterfulgt af KK og QQ på dette limit. Det er skam fine hænder, men på det limit er de vanvittig såbare, eftersom nærmest ethvert suited A kan forventes kaldet af en foruroligende stor del af spillerne.
Jeg spiller dem i grunden ret forsigtigt, og er slet ikke tilhænger af alt det pusheri der oftest bliver tilrådet herinde med de hænder. Givet at det virker på andre limits, men på NL-100 mener jeg, at pengene ligger i sets eller straight, som kalder en overspillet AK, KK eller QQ.
AK, KK og QQ skal bestemt spilles, og i ovenstående ville jeg have bettet pot på flop. Derfra må bero på en read. Absolut ikke umuligt at han sidder med AJ, men det er lidt nemmere at afgøre, hvis man havde spillet lidt med ham.
Men en overordnet strategi på det limit, som efter nogen tids praksis har vist sig ganske indbringende, er at satse mere på connectors og PP. Der er nok, som vil betale dig af, for de gange du rammer floppet. Samtidig skal de egentlige store kort spilles med en hold-dig-ude-af-problemer agtig tankegang. Herunder stort bet på flop.
Men det er blot min opfattelse. Hvad har andre af erfaringer?
Onkel Spage
Rais more preflop, op til en 5-6 x bb, maa vaere loesningen.
Paa floppet vil jeg i hvert fald bette 80% af potten.
Jeg vurderer det som meget read-baseretm hvorvidt du skal calle river eller smide den. Du burde dog nok have besluttet dig paa turn, om du tror du er foran eller ej.
@ Hin-Spage
Du har helt ret i at suitede connectore og smaa pp, er vejen frem. Sc"erne, da folk ikke er gode til at lade dig betale for at drawe, plus deres 2 par og set mulighed. PP"erne har den aabenlyse fordel, at du 9/10 gange hvor du har et set, kan faa et overpar all-in.
Du skal dog stadig ikke undervurdere de hoeje par. Folk er ofte villige til at smide naesten hele deres stack efter dig med f.eks. top par.
Peter