$100+8 tour på Ongame. European Daily
196 fra start
~55 tilbage
30 ITM
Avg. er ca min stack.
Jeg er blevet rykket til bordet for et par orbits siden. Det eneste jeg har lavet, er at calle en shories skub fra knappen, i BB med A9 og holde hjem mod K9o.
Og så har jeg haft AK to gange der er taget ned med et conbet begge gange på hhv KK6 og Qxx flop.
Nu til hånden.
Jeg har ikke rigtigt lagt mærke til nogen villains her på bordet.
Seat 0: Vassiluras (3.412 in chips)
Seat 1: asimov15 (5.943 in chips) (on the button)
Seat 2: _wingster_ (5.419 in chips)
Seat 3: grawpagilles (5.320 in chips)
Seat 4: tripleas63 (6.193 in chips)
Seat 5: x crash154 (8.273 in chips)
Seat 6: Razga4 (5.140 in chips)
Seat 7: Ultra IK (7.309 in chips)
Seat 8: 3615 x (2.615 in chips)
*** Blind Bet Round *** :
_wingster_ : Post Blind (150)
grawpagilles : Post Blind (300)
Dealt to Razga4: K♠
Dealt to Razga4: Q♣
*** Pre-Flop *** :
tripleas63 : Fold
x crash154 : Fold
Razga4 : Bet (895)
Ultra IK : Fold
3615 x : Fold
Vassiluras : Call (895)
asimov15 : Call (895)
_wingster_ : Fold
grawpagilles : Call (595)
*** Flop *** : K♣ 8♠ 9♣ - Pot: 3730
grawpagilles : Check
Razga4 : ??
Hvordan spiller vi den herfra OOP i en 4-way?
\Razga
$100 tour: TP i 4-way
rimelig klamt grundet stacksizes, jeg skyder et c-bét af her. Hvilket obv er det klamme da det committer os godt og grundigt. Men faktisk har jeg lidt svært ved at se hvordan vi ikke går broke her.
C-bét og håb på at blive betalt af af kj, 78s TJs kt.
Den eneste anden plan er vel at checkfolde, hvilket ikke er en løsning jeg er vild med.
Vi formoder vel at 88 og 99 bliver reraiset preflop af de to næste villians?
standard bc/shove, synes virkelig ikke der er meget at analysere, du har et pot bet tilbage, ind med det.
Det var umiddelbart også min første tanke, DSR, men tænkte om det bare var så simpelt.
jeg better 1/2 stack og comitter mig..
mange mange draws folk kan sidde og lege med
Tror bare jeg openpusher for at få folk med svagere konger til at lege med...
@ OP
djoffer idè er ikke helt skæv, er selv med på den efter en omgang battle of the brains
Men for at uddybe lidt, så som andre siger så har vi kun et pot bet tilbage, og ja så er det altså bare bad luck de gange du får flashet et set i hovedet, er allt for mange tards med i den tour der glade gør død med alt muligt crap.
Kan som de andre heller ikke se andet end et push her. Der er simpelt hen for mange klamme kort der kan falde på riveren hvis den går check, check. Du har et bet der er stort nok til at stoppe draws, så ind med det.
Ongame er unden anter... right? I såfald tror jeg jeg bare jeg folder preflop. Du kommer ud med 1/6 af staken for at samle 450 op, fra en position med lidt for mange spillere til at acte bag. Dine to AK hænder kunne jo let tolkes som steals, og specielt spilleren lige efter dig kunne vel let finde på at stautere et eksempel og komme over toppen?
Ongame er uden anter ja, men det gør ikke KQ til en ringere hånd.
Nå men det ser ud til at alle er enige.
Jeg openshovede også efter lidt tænketank. Vassiluras caller som den eneste og flasher AA og er jeg lamslået...
Tak for de bekræftende svar.
at åbne med kq fra den position er marginalt, kan gøres(og skal gøres) af og til, men ikke noget jeg vil anbefale som et std. play.
@Razag
Nej det gør ikke KQ til en dårligere hånd, men det ændre forholdet mellem risk/potential win.
Ikke rigtigt. For hvis der er anter på, så raiser jeg mere end 3 bbs fra den pos.
@razga
Seriøst?? Mit std. raise ville ligge i omegnen af 800 på det lvl og med de stacksizes... Alt andet er imo overflødigt...
Hvis der er anter på (antag 50), så er prefloppotten 900. Hvis du så kun raiser til 800, så skal BB calle 500 ind i en 1700 pot, hvilket han skal gøre med anytwo anytime.
I endgamet i mtt's kan du ikke stille det så simpelt op razga, der er mere end bare pot odds at tage hensyn til når man skal calle preflop.
Ragza åbner du seriøst med så høje bets ?
Så kan din åbningsfrekvens vel ikke være så stor ?
Jeg åbner omkring 2-3 hænder per orbit i late game med anter og har standard raise på 2,2-2,5 bb. Om jeg får modspil skifter jeg selvfølgeligt gear ned.
@Razag
Det er teoretisk korrekt, men faktum er at at stacks og flopspil også spiller ind.
Hvis du altid kalder din blind med odds kommer du rigtigt tit til at sidde med nogle rigtigt klamme beslutning når du rammer top eller mellem pair og den originale raiser kommer ud med sit C-bet. Tit og ofte vil du befinde dig i en situation hvor du skal ramme trips eller 2 par for at kunne spille hånden videre.
25% tilbage og med en average på 15bb, så er i imo begyndt på endgamet..
@Djoffer
Jeg åbner meget hellere med KQ der end at åbne med KQ fra button eller CO. I disse faser af gamet handler det næsten mere om position end hånd værdi for mig, en spiller vil respektere denne åbning meget højere.
Jeg kan også åbne ringer hænder end det om mit image er til det eller om jeg syntes bordet spiller for lidt tilbage.
@signic
Mehh kan godt følge dig såmændt, men må indrømme når du siger du heller vil åbne med den fra early end fra co er du imo lidt off.. KQ er en ok handske og skal åbnes fra late hver gang imo, og jo nogen skal man så også calle når blindsene kommer over toppen på en hvis stacksene er til det, men jo er self. obv. meget afhængigt af bordet.
@Djoffer
Når du åbner med KQ fra late vil mange blindsenes push range åbnes op alle AX, som ville insta ryge i mucken med early åbningen bliver pludseligt en del af villians push range og vi vil vel gerne have Ax hænderne væk.
Jeg kan også godt følge dig, men jeg er ikke vild med at gå broke med KQ, så vil jeg hellere prøve at holde mig i live med at bruge gap conceptet også tage all inet når vi får en 88+ A10+.
@signic
At et raise fra EP skaber mere respekt er imo langt fra altid en fordel med denne hånd, for når AQ (og AK) flatter og floppet rammer jer begge, så buster du hver gang.
Hvis vi åbner fra cutoff med en 5k stack og blinds 150/300 til 900, og knappen så skubber, så får vi jo en fino pris imod alle aj og nedefter hænder:) Men self. igen er super afhængigt af bordet hvordan og hvorledes man åbner.
Jeg er træt, derfor jeg skriver lidt usammenhængende..♥