$1000 eller bust

#1| 0

Der er andet i livet end poker. Fodbold f.eks. Og min kæreste, får jeg lige at vide - venligt, men bestemt! Så jeg har ikke fået spillet så meget som jeg måske gerne ville, men ikke desto mindre, here goes:

Dag 2+3:
Jeg sluttede jo dag 1 med ca $28, hvilket var næsten en fordobling af mine start-$16, så det var jo ikke så dårligt.
Dag 2 spillede jeg kun 1/2 time på et PL $0,25/0,5 bord. Det var ikke noget at skrive om. Jeg doublede ikke op, men jeg stjal en del puljer på ingengting, så jeg sluttede dagen på omkring $35.
Ufatteligt så passivt et PL kan være! Der skete absolut ingenting.

Så var der straks mere action i den på dag 3, hvor jeg fandt et PL 0,25/0,5 bod med kun 2 spillere. Fint, tænkte jeg, et bord med mig og to super-passive low-rollers. Det må gå godt.
Så jeg gik igang med mit hyperaggressive shorthand spil. Hævede på alt der hed button og BB, og kun sjældent lavede jeg kun et call på SB - og bet aldrig mindre end max!! Max buy-in var $25, og inden de andre vidste hvad jeg lavede, havde jeg stjålet $5 i blinds. Så begyndte de så småt at følge med ind til floppet.
Fint nok med mig, så kunne jeg bette mere på floppet, og så kunne de så lægge sig der.
Det var så anden fase (hvor fase 1 var hvor de foldede blinds).
I fase 3 begyndte de at calle lidt mere og lave små "føler-bets" på floppet, hvis de var før mig. Det var en dum idé, for så kunne jeg jo hæve endnu mere på floppet og tvinge dem i knæ.
Det hjalp også at få kortene. Jeg hæver med KQo på button. Begge callede og jeg ramte såmænd nut-straight;-) En af dem sad med J10, så han fulgte selvfølgelig med på mine max-bets hele vejen.
Han kunne så købe lidt flere chips efter den hånd, og så var vi tilbage til fase 2.

Men det varede ikke så længe før de gik fra at være skræmte får til at være løse fisk (fase 4). De gik i callingstation-mode, og efter 2 hænder hvor jeg ramte en flush og 2 par, hvor de flade for chips. I mellem tiden var der dog kommet et par andre spillere til bordet, så det ikke gik i stå. Det er svært at få folk til at sætte sig på et bord, hvor der kun sidder en gut og venter med 4 x max buy-in. Så vi spillede lidt frem og tilbage - der kom aldrig over 5 spillere, hvilket passede perfekt til mit spil. Jeg kunne ligefrem se dem gå igennem de 4 faser, efterhånden som åbenbaringen kom til dem. 2-3 callingstations der caller alt, men ikke better noget af frygt for et raise - det er sgu da paradis!!!?

Men så kom vi efter lang tid til fase 5. Ak ja, hovmod står for fald. Jeg kom såmænd helt op at runde de $160, før at heldet vendte. Efter lang tid, var der nemlig 2 spillere, der fandt ud af at jeg ikke altid havde en hånd. De begyndte at check-raise og lægge fælder og den slags ubehagelige ting. Og det var ovenikøbet samtidigt med, at mine kort blev markant dårligere.
Så det endte med, at de begge doublede op imod mig, og så blev jeg træt af det. Den sidste dråbe var et $20 river-bluff, der blevet set af top-par. Så havde de vist luret mig, og det var tid til at stoppe.
Så nu sidder jeg her efter Dag 3 på mit korstog. Bankroll siger $112, og det er vel efter omstændighederne ok. Men jeg havde jo $160 på et tidspunkt. Jeg lod følelserne løbe af med mig; troede jeg var uovervindelig på dette niveau. Men selv en fisk kan bide, fik jeg lært idag.

Men når alt kommer til alt, stråler jeg af selvtillid og tro på, at jeg kan nå mit mål. Frygten for at bliv

10-03-2004 20:38 #2| 0

Skidegodt, bare skriv mere næste gang du har spillet på du korstog.

10-03-2004 20:43 #3| 0

LOL :D

Fantastisk målsætning synes jeg. Fra 16 til en tusse eller bust, sådan skal det fanme være, alternativet er jo 2k til 10k eller bust, og så er der da mere profit i din forretning ;)

Glæder mig til at høre mere fra den spændende føljeton... Hvilket sted spiller du i øvrigt?? Er det Stars?

pøjpøj med det...

D

10-03-2004 21:10 #4| 0

Netpoker24, det var ihvertfald der han vandt dem.

10-03-2004 22:57 #5| 0

Ja, vandt $16 i en freeroll på netpoker24.....og lykkes det kan det være vi skal prøve fra $1000 til $5000 på en måned. Så bliver det for alvor sjovt. Men rent forholdsmæssigt kan samme nummer nok ikke lade sig gøre med så stor indsats. 1000/16 = 62,5. Det vil være det samme som $1000 til $62,5k på 14 dage. Så dropper jeg sgu nok ud af studiet, hvis jeg kan klare den ;-D

Og så ligger der jo også det i det, at jeg kan tåle at tabe $16.....$1000 eller $2000 vil nok kradse lidt mere i halsen - det er jo lige den nye bærbare jeg går og kigger på!

12-03-2004 00:29 #6| 0

Vi burde næsten afholde en konkurrence omkring det her AngkorWat......
Satte idag 25$ ind på Ladbrokes ved omkring 14 tiden.Jeg satte mig ved et 0,5-1 NL bord,min foretrukne limit. Jeg har i skrivende stund omsat disse til 370$,man burde jo næsten leve af det her:-)
Held og lykke med din mission herfra.Go get ém:-)

snowking

12-03-2004 11:20 #7| 0

Hvem har egenligt dagsrekorden herinde??

For mit eget vedkommende lykkedes det mig at køre den op fra 1000 $ til 7.800 $ på et 10/20 bord på party. Inden da skulle jeg lige ned og runde de 220 $. Efter 15 timer hårdt arbejde var min egen rekord i hus...

Andre som vil berette om gode gamblerstunder??

Jesper :-)

12-03-2004 11:37 #8| 0

Det er fan... godt gået, Jesper !
Du slår min rekord med flere tusindvis af $$. Jeg kan nu heller ikke holde til at spille i 15 timer :-)

12-03-2004 11:44 #9| 0

Det holdt også hårdt...

Men har faktisk fundet ud af, at de jeg vinder mest er de dage hvor jeg har sat hele dagen af til kun poker.
Det der med at have 2-3 timer til det holder ikke helt for mit vedkommende. Hellere en dag med 10 timers spil end 3 dage med 2-3 timer...

Men det er selvfølgelig forskelligt fra person til person...

I øvrigt et sjovt citat her til sidst:
"Poker er lige sex, alle tror de er gode til det"...

Ved ikke helt hvem der har sagt det...

Jesper :-)

12-03-2004 14:26 #10| 0

Hehe,kanon citat:-)Og sandt er det også:-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar