$100NL LAG møder LAG

#1| 0

Bordet er meget aggressivt, et par hænder før havde to ved bordet spillet om hele deres stack med AJo på et AQx board. Men tvivlsomme hænder bliver for det meste smidt til seriøs modstand.

Party Poker No-Limit Hold"em, $ Hero (6 max, 6 handed) converter

Hero ($112.5)
UTG (Villian) ($356.37)
MP ($180.45)
CO ($33.31)
Button ($71.8)
SB ($57.35)

Preflop: Hero is BB with 5, 6. SB posts a blind of $0.5.
UTG (Villian) raises to $4, 1 fold, CO calls $4, 2 folds, Hero calls $3.

Flop: ($12.50) 8, 3, 4 (3 players)
Hero checks, Villian bets $8, CO folds, Hero raises to $24, Villian calls $16.

Turn: ($60.50) 8 (2 players)
Hero?

Ja nu har jeg jo fået rodet mig ud i noget værre noget, hvordan fortsætter jeg herfra? Selvom villian er både loose og aggresiv var han ikke typen der ville sidde med en 8"er her (medmindre det var 88). Jeg ved ikke om han ligger et overpair til et push her, men jeg mener bestemt det er en mulighed (EDIT: det var ikke villian der spillede om hele sin stack med AJ). Eller skal jeg bet/folde, check/folde, check/calle?

09-07-2005 20:42 #2| 0

Du skal da klart lave et pænt continuation bet, som du selv siger så sidder han næppe med en 8´er og må være noget nervøs nu da du repræsenterer minimum toppar, muligvis 2 par eller trips hvilket nok ville give dig hus på turn.

Hvis han caller så har du jo stadigt mange outs til hvad der sandsynlighvis stadigt er nødderne. Raiser han må du give ham credit for mindst en 8´er og så regne dine odds ud om det er værd at gå efter str8 eller flush og hvor ofte du vil være slået hvis du rammer.

Jeg ville bette 3/4 pot

Disclaimer: Jeg er NL-turneringsspiller! :-D

Mvh.
Eksplicit

13-07-2005 13:38 #3| 0
OP

3/4 pot sætter mig næsten all-in, er det så ikke bedre bare at skubbe det hele ind fra starten?

13-07-2005 13:53 #4| 0

Skidt flopraise uden position. Hvad vil du vinde med dette? Ja, hvis du rammer, kan du måske få god betaling. Men nu rammer du altså ikke, og er dermed i suppedasen.

Ud fra devisen, "Don´t throw good money after bad money", vil jeg checke turn og afvente hvad han gør. Hvis han stikker hårdt ud, bør du give ham credit. Stikker han blødt ud, vil jeg nøjes med et call.

13-07-2005 14:32 #5| 0

All in...
Han skal ikke folde ret mange gange før det er profitabelt, og desuden har du et superstærkt draw, som kommer omkring 32% af gangene hvis jeg husker rigtigt.

13-07-2005 14:38 #6| 0
OP

"Skidt flopraise uden position. Hvad vil du vinde med dette?"

Få ham til at folde, det er ikke rigtig et flop jeg regner med han har fanget noget på. De gange hvor han har et overpair og ikke vil smide det kan jeg forhåbentlig få ham all-in på floppet, hvor jeg har god equity.

13-07-2005 15:08 #7| 0

@Jarwohl

God equity på floppet? Det kan du da ikke mene. Du har et åbent straight draw og en bagdørs flush draw. Det giver dig noget der svarer til 10 outs. Hvis du er ude mod et overpar, har du ca. 37% equity på det flop.

Det er vel ikke en af den slags hand histories, hvor du har byttet rundt på Hero og Villain?

13-07-2005 17:15 #8| 0
OP

Hov, det er mig der tåger, er et stykke tid siden jeg spillede hånden og troede fejlagtig jeg kunne huske hvad der foregik. Havde lige glemt jeg først samlede flushdrawet op på turn. Bare glem det med at komme all-in på floppet, jeg ville bare have ham til at folde.

14-07-2005 21:34 #9| 0

jeg må indrømme at jeg heller ikke ville reraise bluffe på flop, du er en "lille" stack der bluffer ind i en stor, og du har som sagt dårlig position.

Meen hvis du vil gøre det, hvorfor miniraiser du ham så ikke for at raise 16 på turn. det koster kun 8 mere end at raise 24 for derefter at checke, og vil give større chance for at han folder, eller at du i det mindste for lov at se river.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar