Gå til >
public.me.com/martinhaugaard
Vælg >
HU_10-12-2009.mov (114 MB ~ 48 min.)
Download!
Vil *meget* gerne have kritik på den.
Fremtidige videoer vil blive postet i nedenstående tråd:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=204982
På forhånd many tank yuos PN <3
$11.5 HU SnG video
21:30 inde med J♣9♣ laver jeg jordens mest retarderede turnkald.
Jeg siger selv, at jeg regner med at hvis jeg rammer min J/9, så er min hånd ofte god, og at hvis jeg rammer mit flushdraw, så får jeg hele hans stack. Det er så selvmodsigende som noget kan være - altså; hvis manden går broke på en J/9 river, så har han like aldrig en dårligere hånd end mig, og hvis han går broke når jeg rammer mit flushdraw, så er min hånd like aldrig god, hvis jeg rammer en J/9 på riven.
Håber det gav mening. Men der er i hvert fald en fejl, som jeg selv har spottet.
Nikzz kommer i øvrigt med et råd om, at jeg mod folk der reraiser hyppigt, skal limpe mine semihænder som JTs, 78s og lignende i stedet for at raise dem - for så kan jeg ikke rigtig kalde et reraise.
Det vil jeg klart tage til mig i hvert fald :) Specielt fordi de fleste ikke rigtig forstår at adjuste til folk der limper på knappen.
Din villain starter aggro ud og du nævner noget med at du raiser til 44 på mellem hænder og 60 på gode hænder.
Det er jeg faktisk lidt uenig i..
For hvis du har tænkt dig at raise 44, så skal du (efter min mening) også gøre det med dine gode hænder, eftersom det bliver for exploitable ellers (måske ikke lige mod ham her, men folk med lidt mere hjerne).
3:40 ca.
KJ
Du better 205 ind i en pot for 280.
Egentlig er et valuebet okay - men jeg vil foretrække at c/c da han virker ekstremt aggro og du derved kan få $ ud af hans missede draws..
12:10 ca.
Du caller 3xbb fra BB med A7o. Her foretrækker jeg for det meste at folde alt under A-9 eller 3bette. Jeg synes faktisk at det er det værste at calle, eftersom du sidder med en villain der godt kan finde ud af at cbette, så din hånd spiller sjældent specielt godt postflop.
Det kan også diskuteres om der bare skal c/c på flop, eftersom at du med dit reraise får skubbet rigtig mange af villains hænder væk - og stort set kun får action fra hænder der har dig slået.
25:25
her kan der måske argumenteres for et check/call igen (loosepassive ftw!) eftersom at villain virker rimelig aggro og du derfor kan calle hans bets ned med alle 8'ere 6'ere og de 1000'vis af missed draws der ligger på bordet. Men som sagt så er bet i den her situation bestemt heller ikke skidt! Meget modstander afhængigt.
29 min
helt enig i dit call i den her sitatuation med q-10!
30:50 - her tror jeg nok jeg skubber på turn da der er en hel del kort vi helst ikke vil se på river.
34:50
Som du selv er inde på, kan der godt argumenteres for at 2nd barrele her, da Q er et scarecard for hans range. Men check er også okay eftersom han er så uforudsigelig som han nu engang er.
Summa summarum synes jeg du spiller rigtig fornuftigt og det jeg lige har fundet er nogle små ting.
Er dog vindende på 10$ HUSNG over en sample på 300 hu's..
Well, nu er jeg på ingen måde nogen chef, så det kan godt være det jeg har sagt er helt i skoven.
Du kan jo kigge lidt på ovenstående ting, og så derudover skal du overveje at 3bet/folde mere, i stedet for at calle pf.
Du burde slå spillet stort - minimum 10% roi.
Håber det kan bruges :)
@ asktips
Tak for kommentarerne. De var brugbare!
3:40
Enig. Det siger jeg også selv bagefter :)
Men mener stadig den er close, fordi han checker en masse 4'ere/5'ere/A høj i hans range, som han ofte bare checker bag, men som kalder et valuebet.
12:10
Som jeg siger i videoen, så er mit cut ved A7o. Det har jeg fine erfaringer med. Men er enig i, at specielt mod en dude som virker udmærket, så vil det nok være en fordel at spille lidt strammere preflop eller 3-bette den.
Og desuden helt enig i at mit raise på floppet er forfærdeligt, hvis jeg ikke har tænkt mig at gå broke.
25:25
Jeg kan noget bedre lide at valuebette river i dette spot, end at checke. Han har så mange bundpar, A-høj og lignende, som han checker bag på river. Derudover valuebetter han højst sandsynligt en del lavere, end de 250 jeg vælger, hvis han eksempelvis har 8'eren, hvorfor jeg misser value.
Men enig i at det *kan* være et fint spot at checke i. Men Q er nok cirka det værste kort for ham at bluffe på, og selvom manden er maniac, så er der en god chance for at han bare giver op på lige netop dét kort.
29:00
Cool :)
Valuebetter du river? Og i så fald - hvor stort?
30:50
Givet mit read at lead ofte er en svag hånd/bluff, hvad får vi så ud af at skubbe turn? Jeg synes det er rigtig skidt, og der er trods alt ikke særlig mange scarecards. De eneste er Q/T. Bordet er ret tørt.
34:50
Problemet er at jeg skal skyde 3. tønde også, da en kæmpe stor del af hans range har improvet på turn/samlet mere equity op i form af straightdraw, eller 2nd pair med KQ eller whatever han nu har peelet mit flopraise med - og jeg er ikke super stor fan af at skyde 3 tønder mod en mand, der dels er retarderet og dels er en station.
Du må meget gerne uddybe det du siger med, at jeg skal overveje at "3bet/folde" mere. Jeg synes at det er decideret skidt at 3-bette de tumper jeg spillede mod, fordi mere eller mindre samtlige af de gange, hvor jeg har 3-bettet guf, så har de kaldt. Og det er ikke skide fedt at sidde OOP med eksempelvis 78s mod en station i en reraised pot, der ikke kan folde Q6s på et T63 flop lige meget hvor mange tønder man skyder :D
Selvom jeg måske virker lidt "fremstormende" i min argumentation, så tager jeg i den grad dine kommentarer til mig. Jeg skal lære at tænke situationen igennem, inden jeg bare valuebetter river, og i stedet overveje om det måske var mere profitabelt at check/kalde.
Det fik jeg ikke lige sagt i mine ovenstående kommentarer, men jeg siger ikke, at min linje altid vil være den optimale. Jeg synes du spiller bundsolidt, og egentlig sikkert også bedre end mig..
Jeg kan til dels også sagtens give dig credit for at called med A-7 i den situation der. Det er bare svært at bedømme dit generelle spil udfra så lidt tid her. Jeg synes bare jeg så, at du virkede til at være en smule callish pf og det her var det bedste eksempel på det jeg kunne finde :)
Håber du forstår hvad jeg mener..
Hmm, 9-9 hånden skal jeg lige tænke lidt over.. Jeg kan godt se din pointe i, at du ikke får den samme value ud af det eftersom han nok vil smide et lille VB ud på river med en 8'er eller en 6'er.
Q-T hånden, nope, jeg valuebetter ikke river, eftersom at jeg ikke kan se hvad vi bliver callet af som vi slår. Den her villain er ekstremt alternativ (læs A2off shove mod din nut flush) og kan egentlig godt finde på at checke en bedre hånd end din på river.
30:50 - orker ikke lige at skrive så meget til det, men kan godt være du har ret. Dog synes jeg bare villain virker så fucked up, at jeg sagtens kan se ham gå død med 9+gutshot og J+gutshot + alle jacks derudover også. Jeg synes ikke rigtig der er nogen grund til at gøre den så tricky i den her situation. Men jeg udelukker ikke, at jeg er helt forkert på den.
34:50 Jeg skriver også at et check er helt okay! :)
Jeg er faktisk fuldstændelig enig i, at han samler en masse equity op på den turn. Jeg synes situationen er meget close.. Den er i min mening meget read/feeling betonet.
Du kan godt have en pointe ift. de 3-bets der, men du skal bare være klar på at polarisere din 3bet range noget mere, når du møder bedre modstandere (hvilket du sikkert allerede ved, eftersom jeg betragter dig som en rigtig dygtig spiller). Men det er igen her, at jeg kan ikke sige så meget før jeg har set dig spille mod flere forskellige typer af villains.
Well, jeg synes det er helt fint at du kommer med en masse god argumentation :)
Jeg er ikke nogen super dygtig spiller, men føler at jeg alligevel kan give dig et okay modspil.
Cool :)
Mht. 44 med marginal hånd og 60 med god hånd, så er det obv spillerafhængigt. Jeg gjorde det eksempelvis ikke mod ham, der havde 13% ROI. Men hvis jeg vurderer, at de intet fatter, så behøver jeg ikke tænke så meget over min betsizing, udover at forsøge at maksimere min value.
Vil af åbenlyse årsager ikke opsøge regulars :P - men jeg vil optage flere videoer, og så kan man "håbe på" at jeg støder ind i en dygtig spiller.
I øvrigt nogenlunde enig i din pointe mht. 30:50-hånden. Han kunne bestemt godt være typen, der ikke kan smide noget somhelst i det spot :)
Synes det er fedt du har brugt tid på at komme med en analyse. Meget af det kan jeg helt sikkert bruge!
Jep, men det er ligesom også bare for at være på "den sikre side", at jeg fortæller dig det der med dine åbningsraises..
Det ved du self godt :)
Selv tak - jeg har også fået lidt ud af det..
Du kan jo smide en PM med din msn. Jeg spiller både HUSNG HUCash og 5max NL cash