Reads på Boks 2 (VILLIAN) er, at han er vindende regular, som multitabler (mindst 8 borde). Jeg er næsten overbevist om, at han ikke ville skubbe QQ-AA i dette spot.
Boks 1: 2315
Boks 2(VILLAIN): 4620
Boks 3: 2040
Boks 4(HERO): 4525
Boks 3 posts Small Blind 100
HERO posts Big Blind 200
Boks 1 Folds
VILLAIN ALL-IN
Boks 3 Folds
HERO??
Denne hånd har jeg diskuteret flittigt med en ven, efter jeg sad bag ham for et par dage siden, da han spillede en $235 SNG på Stars.
Scenarie 1: Hvad skal HERO have for at calle her?
Scenarie 2: Hvis vi tænker, at HERO skal spille meget med VILLIAN i fremtiden, kan det så tænkes, at vi nedsætter vores hand range til at calle med? Sådan at vi sætter os i respekt?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
$235 SNG: Boblen
øhh....er det med vilje du ikke har postet hvilken hånd du sidder med?
@Andy
Læs nu hele posten:
Scenarie 1: Hvad skal HERO have for at calle her?
øh ja det er det da.
Han spørger jo netop til hvilke hænder vi callermed her
1: Jeg caller kun med AA, KK og QQ. Nogen gange må man folde vinderhånden. Du er på ingen måde presset af blinds.
2: På det niveau jeg spiller, tænker folk ikke over sådan noget, så det vil jeg ikke begynde at kommentere på.
Jeg caller med 99+ og AJs+
Hvis det er en du REGNER med du kommer til at spille meget imod tror jeg at et enkelt tyrecall ikke vil gøre det vilde hvis han spiller 8 borde, der skal nok et par stykker -EV calls eller meget mariginale før det sætter sig fast og hver gang lige stopper op når han ser dit nick...
Jeg tror du kan finde bedre spots at sætte dig i respekt på ved fks. at reraise når han stjæler med blinds med air og vise op osv.
Dieb:
1: Jeg kalder også her med QQ+. JJ ville jeg ligge i mucken. Men måske en af Jer med en calculator kan fortælle os, hvad der er det rigtige her?
2: Grundet at vi nok skal op med ham mange gange, kunne jeg godt kalde her med JJ og AQ+
AlexKP:
Du siger vi ikke skal tyrekalde og alligevel vil du kalde med 99 og AJ. Du synes ikke dette kald er meget meget marginalt? Hvad sætter du ham på?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@dokkedal
Nu vi er ved selvmodsigelser:
Dokkedal om villain: "Jeg er næsten overbevist om, at han ikke ville skubbe QQ-AA i dette spot."
Dokkedal ræsonnerer; "JJ ville jeg ligge i mucken."
Men måske en af Jer med en calculator kan fortælle os, hvad der er det rigtige her?
Jeg tror desuden alex hand range er i tilstrækkeligt favør imod villains pushing range fra knap. (måske ink. mellempar)
LOL spot on
tåbeligt:
Jeg tror bare, at vi kan definere hans range her ret præcist, idet vi anser ham som en vindende regular. Som sagt tror jeg ikke, at han skubber med QQ-AA særligt meget (naturligvis skal vi nok indregne et par procenter her), men langt oftest vil vi vel se TT, AQ eller AK her.
Hvis du synes, at AlexKPs calling range er fin, hvad er det så præcist, du sætter villian på? Jeg mener helt klart at calle med 99 eller AJ er et suckers play på boblen med så fin en stak og så små blinds.
PS. Der er naturligvis et resultat af denne hånd, men det er ikke vigtigt her. Jeg tænker mere generelt, når dette forekommer.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
tåbeligt:
Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad selvmodsigelsen skulle være? Selv om han ikke skubber QQ-AA, kan jeg sagtens smide JJ i mucken (og som sagt vil vi nok også se QQ-AA her enkelte gange).
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
"Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad selvmodsigelsen skulle være? Selv om han ikke skubber QQ-AA, kan jeg sagtens smide JJ i mucken"
Hvis du i den overvejende del af tilfældende kan rule out AA-QQ, så skal du selvfølgelig betale med JJ hele dagen hver dag.
/Mikael
DanTheMan:
Egentlig ikke. Jeg gider ikke et coinflip mod AQ, AK for hele min stak med den position, jeg har her. Kan ikke helt forstå din argumentation.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
@Dokkedal
Heller ikke hvis vi kan blive enige om, at han selvfølgelig også en gang imellem vil have TT, 99, AJ eller lign.?
Tror du, vi ser 99 og AJ her særligt ofte? For så tror jeg egentlig, det er mere sandsynligt med QQ-AA. Prøv lige at tjekke setuppet igen og fortæl mig så, om en tænkende villian skubber 99 eller AJ særlig tit her?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Jeez, hvor du snakker Dok Dok Dokkedal. Iflg. dig har han aldrig (stort) set AA,KK,QQ,99,AJ. Så hvad er det du mener? At han kun gør det her med AK, AQ, JJ og TT - for så er det da den dummeste villain jeg nogensinden har set.
...og i øvrigt meget nemt at definere en callingrange, hvorfor spørgsmålet virker ligegyldigt.
Så med andre ord kan villain altså ikke have en hånd?
AA-QQ er ifølge dig selv: "Jeg er næsten overbevist om, at han ikke ville skubbe QQ-AA i dette spot."
Men nu er 99 og AJ også helt umuligt? Faktisk mere umuligt end de umulige hænder du postede i første indlæg?
/Mikael
Kalashikov:
1. Vi snakker $214 SNG, dvs. et limit, hvor folk generelt er idioter. At jeg udnævner ham til tænkende villain, betyder egentlig bare, at han er en af de bedre på dette niveau.
2. Han skubber ind i den anden big stack (med en lille imellem). Med min erfaring på dette niveau siger det mig, at han ikke har QQ-AA ja. De vindende muppets på dette niveau prøver altid at raise og få value ud af dem, mens de tit skubber TT-JJ.
3. Uanset hvad villian har i dette tilfælde, er det et suckers play i mine øjne. Men jeg er nok også mere en post-flop spiller end en simpel skub skub skub spiller.
4. Måske du kunne definere hans range, siden du tydeligvis ikke er enig i mine betragtninger?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
DTM:
Jeg troede bare, at det var åbenlyst, at villian ikke skubber med AJ i dette spot, men ret mig, hvis jeg tager fejl.
I øvrigt står betragtningen omkring QQ-AA for egen regning, da jeg efterhånden har set en del hænder.
Ved, at du har gang i et stort SNG eksperiment på netop Stars - dog ved jeg ikke hvor langt, du er nået, men jeg gætter på, at du er lige omkring dette nivaeu efterhånden (måske ikke helt endnu, men anyway). Kunne du ikke komme med dit syn på denne hånd. For kan høre, at du sagtens mener, at han kan gøre dette med AA eller AJ.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Kalashinikov:
Måske til scenarie 1, men synes da, at scenarie 2 er ligeså (hvis ikke mere) interessant og her er det sgu ikke så ligetil. Det bevidnede diskussionen med min spillemakker da også om. I er jo tydeligvis ikke enige.
Hvis det er så nemt, kan du så ikke lige definere Villians range samt min callingrange?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Important: Har han et særligt read på dig? Har du respekt ved bordet og hvordan er dynamikken? Væsentlig info du udelader.
Hvis nu vi ser bort fra din kommentar
"Jeg er næsten overbevist om, at han ikke ville skubbe QQ-AA i dette spot."
Så er svaret
1) Til dels QQ ellers - KK - AA - Folder JJ / AK anytime når du siger han er tænkende.
2) Nej på boblen af en SnG vil vi ALDRIG ud i et coinflip i den situation med 2 "short stacks"
basta.
@Dokkedal
Jeg prøver stadig at finde ud af, hvad du egentlig mener om villain. Før jeg gør dette er der ingen rigtig analyse at lave.
Du starter med at skrive, at han ikke vil gøre dette med AA-QQ og dette forholder jeg mig til, og skriver at JJ så er et super easy call for så er du klart bedre end hans range (og du får også en lille smule pot odds) - også selvom AJ tages ud af hans range, er det efter min mening et easy call.
Specielt da vi indtil videre slet ikke har givet de lavere "brain fart hands".
/Mikael
Jeg er ikke sitngo-spiller, men vil som oftest calle med JJ, AK+ - men mere af den simple grund, at jeg har den (naive) tro, at jeg kan udspille de andre muppets - ikke nødvendigvis som en absolut EV-beregning af den konkrete situation.
Grunden til at jeg skriver er, at jeg synes du snakker meget - lidt i øst og lidt i vest - og lidt for meget, hvis du gerne vil have folks uforbeholdne mening.
Hvor kender du i øvrigt mit navn fra? Har vi mødtes?
K
DTM:
Jeg (vi) har ingen reads på Villain. Andet end at han er regular, spiller min. 8 borde og er vindende spiller jvf. Sharkscope, 5-6% ROI.
Grundet disse observationer mener jeg, at QQ-AA er usandsynlig, men hvis du, udfra dine SNG betragtninger, mener, at disse er sandsynlige, jamen så lytter jeg gerne.
Er det din overbevisning, at en vindende spiller på dette niveau skubber AA f.eks. i dette spot?
Hvad sætter du villains range til?
Og hvad ville du calle med?
PS. Ville du sænke dine standarder grundet det i scenarie 2 nævnte?
Salomonsson:
Jeg ved ikke, om villain har noget read andet end han ser os som vindende (hvis han har tjekket dette), multitablende regulars bosat i Istanbul (ja location er en sjov ting ;)). Dynamikken ved vi ikke noget om, i det vi spiller flere borde. Vores stak er kommet fra solidt spil, så måske der er lidt respekt omkring os.
Jeg kan se, at vi er enige i calling range, men du mener altså godt, at han kan skubbe AA her?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Kalashikov:
Så du indsnævrer din calling range, fordi du tror, du senere kan udspille diverse muppets (som du kalder dem). Interessant og jeg er også rimelig enig. Hvad tror du villains range er her - for jeg må indrømme, at et all in er et rimeligt mærkeligt play i denne situation.
Jeg har slettet dit fornavn i posten ovenover, da jeg ikke ved, om du vil have det ud. Jeg tror godt, at vi kender hinanden overfladisk, men min situation gør desværre, at jeg ikke kan tale mere herom.
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
villains range er: (måske lige lovligt liberalt sat): alle pp, ax (x>8) og måske endda sager som kqs.
I så tilfælde har vi med alex' range domineret villains = +ev
Og til de evindelige argumenter om overlevelse, om vi kan finde et bedre spot og "indimellem folder man den bedste hånd" er i høj grad malplaceret i denne sammenhæng og er langt værre mere misforstået på en slavisk ikke-tænkende måde.
I sngs som disse plejer blinds at stige rimelig stejlt -> vores edge reduceres og vi får dermed sværere ved at udspille de andre såkaldte muppets imo.
Ja jeg mener godt han kan skubbe AA her. Hvor ofte han vælger dette move er jeg så mindre sikker på.
men tilbage til hånden, lad os sige han i farten har ramt rigtig og har sat din calling range på QQ-KK-AA så er det ikke noget ringe move at skubbe med hænder som (AQ)AK+ TT+ da vi ved at klods calling range er betydelig ringere end din.
Ang. dit ps. til DTM
At sænke calling kravene på BOBLEN selvom du tænker langsigtet tror jeg er -$EV ... Når boblen er sprunget eller tidligere i gamet er det en hel anden sag.
@tåbeligt
Tror du fejlbedømmer hans push krav nok så meget.
Det er stadig ikke forbudt med blinds på 100/200 at raise til 500/600 for at stjæle blinds som han muligvis vil gøre med en KQ
"Og til de evindelige argumenter om overlevelse, om vi kan finde et bedre spot og "indimellem folder man den bedste hånd" er i høj grad malplaceret i denne sammenhæng og er langt værre mere misforstået på en slavisk ikke-tænkende måde. "
Vrøvl.
Det er på boblen vi skal finde de bedste spots, folde den bedste hånd og undgå coinflips på boblen da de er -$EV. Især med blinds på 100/200 er vi på ingenmåde presset.
"Er det din overbevisning, at en vindende spiller på dette niveau skubber AA f.eks. i dette spot?
Hvad sætter du villains range til?
Og hvad ville du calle med?
PS. Ville du sænke dine standarder grundet det i scenarie 2 nævnte?"
Jeg mener ikke at en god spiller pusher nogle hænder i dette spot (+20 BB), så jeg analyserer kun ud fra de informationer du selv har givet i tråden. Som udgangspunkt ville jeg mene, at han kan pushe AJ+ og 99+ her med mest vægt til AK/AQ, men uden reads ser jeg også massere af spillere, der får en hjerneblødning og moser til midten med lavere par og dårligere esser.
Jeg er foran hans range og betaler. Jeg er altså enig i, at det er en lidt marginal beslutning, men det var nu heller ikke min pointe, da jeg gik ind i diskussionen. Jeg påpegede blot, at med de forudsætninger du skriver i din første post, så har du et nemt call med JJ.
Scenario 2 ændrer ikke meget.
/Mikael
"Uanset hvad villian har i dette tilfælde, er det et suckers play i mine øjne. Men jeg er nok også mere en post-flop spiller end en simpel skub skub skub spiller"...
...Det ser det sørme ikke ud til i den HH du netop har postet i din SNG-"skole"...
Det ENESTE du foretager dig der er da simpel skub skub skub....
@alle.
Der er vist nogle ting der skal på plads.
Det er -ev at calle med hænder der kun er marginalt foran villains push range !
Harrington har gennemregnet en situation der minder utroligt meget om denne, og man kan kun kalde med AA&KK
Alt andet er -EV.
Jeg finder hans beregninger og poster i morgen !
@AKP
Din range er helt i skoven, kæmpe -ev.
HUSK: En SNG er først og fremmest en kvalifikationsturnering til at komme i pengene.
Chips har meget lille værdi, overlevelse meget stor værdi !
@DTM
Du kalder dig SNG mester.... ;-)
"Hvis du i den overvejende del af tilfældende kan rule out AA-QQ, så skal du selvfølgelig betale med JJ hele dagen hver dag."
Det er helt skævt.
Hus at et call kan være -EV for både Hero og Villain !
@Tåbeligt.
Det er bestemt ikke nok at vi er foran villains range !
MVH
Carl
For lige at illustrere min pointe:
Forestil jer følgende situation:
Du er på boblen i en kval turnering, og ligger i front sammen med en anden spiller.
Du og den anden chipleader har næsten alle chips, så de resterende spillere ikke engang kan betale ante i næste hånd.
CL pusher ind i dig og du kigger ned i AA.
Kan du kalde ?
Aldrig, det vil være -EV både for dig og også for din modstander, og dit fold af AA er nemt !
Denne tankegang skal med ind i spillet i SNG, idet et stort succes kriterie for en SNG spiller er hvor ofte han kvalificerer sig til præmierne !
MVH
Carl
@C_hope
Jeg er skam udmærket klar over teorien bag boble spil i SnG's, men det får mig ikke til at trække mit udsagn tilbage. Hvis du kan rule out AA-QQ, så har JJ en meget stor +EV, som er stor nok til, at et call også bliver +$EV - det er jeg slet ikke i tvivl om.
Vi snakker om lægge en MINIMUM 60/40 favoritrolle ned her. Med sikkert snarlige blind stigninger til 150/300 er jeg ikke i nærheden af at lægge sådan en favoritposition ned. Specielt ikke, når de eneste reads vi har er, at i hvert fald 1 af vores modstandere er en farlig spiller.
/Mikael
I min verden er EV+ ALTID EV+
AA = 80%+ favorit
De gange vi taber i dit eksempel C_Hope resulterer i så mange extra førstepladser at jeg faktisk vil påstå at hvis vi tager dit eksempel så tjener vi mere på at calle i længden hvis vi har den situation 1000 gange.
Er temmelig træt men tror faktisk godt vi kan regne os frem til det matematisk.
I en situation hvor de 2 sidste næste runde ikke kan betale blinds og vi er 2 chip leaders preflop hvor villain går all in og vi vinder er vi jo vinder at turneringen 90%+ af tiden under dine forudsætninger hvorimod det vil give en del flere anden pladser på grund af den anden chipleader hvis vi folder.
Godt være jeg er træt, og at jeg ikke har tid til at lave nogle komplekse udregninger men jeg mener faktisk at det er rimelig tæt mellem enten at calle/folde hvis vi kigger på det profitmæssigt.
Du skal have have AA for at calle.. KK caller jeg nok også med men jeg er også en klovn til sng's.. muck AK, QQ osv..
Danse skriver: "Vi snakker om lægge en MINIMUM 60/40 favoritrolle ned her. Med sikkert snarlige blind stigninger til 150/300 er jeg ikke i nærheden af at lægge sådan en favoritposition ned."
Det er sgu ikke nok at vaere 60% favorit her! Jeg er paa ferie og har derfor ikke sngwiz til raadighed,, men en equity beregning ved hjaelp af ICM giver os 592.99 dollars ved et fold og 849.25 dollars, hvis vi caller og vinder.
Dvs vi skal vinde 592.99/849.25 = 69.83% af gangene for at breake even.
Interessant diskussion
Jeg caller AA her. Og som Borsig nok også KK. Andre hænder vil jeg meget gerne mucke, hvis jeg kan få mig selv til det. Jeg synes et afgørende spørgsmål må være - og som Dokkedal nok kan besvare, når han har set VILLAIN multitable det givne nivaeu ofte med 8 borde - hvor tit han laver et lignende all-in move med 20BB på boblen og en anden stor stack blandt de sidste fire. Og hvorvidt han VIRKELIG er en dygtig spiller. For en dygtig spiller pusher vel aldrig her? Eller?
Hvis det er første gang jeg har set ham gøre det, vil jeg sætte ham på AA. Ingen grund til at sætte 4000-stakken på spil for 300 chips, med to mindre stacks og (tilsyneladende?) masser af tid. Specielt hvis Dokkedal mener han er så meget bedre end de andre.
Hvis Hero har kaldt her - (gad vide hvad han har :-) - tror jeg VILLAIN viser AA op
Mads
Red; spiller i øvrigt slet ikke på samme niveau :)
@DTM.
Du er way off !
Har du aldrig spillet kvaller ?
Vi er på boblen, det handler om ikke at ryge ud.
Så kalder man altså ikke 20BB væk med JJ !
Selv hvis du ruler AA-QQ ude !
Hvis du kalder her har du et stort leak i dit spil som koster mange $$$
@YoAdrian
Du skal vist lige læse situationen igennem igen.
Det er helt væk det du skriver.
Se en flop eller fold, jeg mener du er jo på riverstars :-)
Jeg ville calle med QQ, KK og AA, intet andet!
Med minimum edge på 0,2% på hvad man opnår ved push vs fold (og call vs fold) kan man udregne følgende. Der tages ikke forbehold for at nogle hænder i rangen er mere sandsynlige end andre.
Villian kan have +EV i et skub med any two hvis:
Boks 3 calling range: TT+,AQs+,AKo
Hero calling range: QQ+
Mod en 100% push range kan hero calle med:
99+ (Bemærk at AKs er -EV)
Villian kan have et +EV skub med 45% af alle hænder hvis:
Boks 3 calling range: 88+,AJ+
Hero calling range: JJ+
Mod en 45% push range kan hero calle med:
QQ+
Som vi kan se kan villain pushe meget bredt og stadig have +EV, mens hero alligevel kun kan calle med store hænder. Stacksene i denne situation giver et kæmpe gap.
Til sidst. Hvis villain nu kun pusher AQ+,88+ så kan hero kun calle med AA og KK, hvor KK kun er 0,2% mere favorabelt i et call end i et fold. Og ja, ved at Dokke viser at han er villig til at callle "bredt" her, må villain efterfølgende adjuste sin pushrange så den bliver tightere for at spille korrekt. Om han gør det, og om det er +EV i længden at lave et bredere call i denne situation vides ikke :)
@vangst0r
Er det +cEV eller +$EV?
Der findes udmærkede programmer, der kan besvare spørgsmål 1 helt præcist.
Jeg kan godt argumentere for et løsere kald, hvis det eneste man ønsker at opnå er en note hos villain om, at man er loose caller, så man kan få fremtidig respekt. Det burde bare ikke være nødvendigt mod ham her.
Mht. 1 er et kald med AQ for løst. Blinds er kun 200, hvilket jo betyder, at ingen endnu er desperate. Da villain er en vindende spiller, vil han have AK i langt størstedelen af tilfældende. Det er nemlig den eneste hånd, der kan betragtes som +EV i det her scenario.
I det hele taget er villains push her ret amatøragtigt - uanset hvad han har, og jeg ville straks tilføje det i mine noter.
---
www.raybandk.blogspot.com
hehehe -- jeg tror vi skal tage c_hope's SNG råd med et gran salt.. Prøv bare at se data for regton/PokerStars på sharkscope.com. Bemærk specielt den plaskende guldfisk. Kolonnen med "dagsform" siger "SUPER TILT" -- ROFL!!! ;-)
PS: jajaja, ve' sgu' da godt at man ikke kan konkludere noget ud fra 26 SNG'er -- men sjovt alligevel.
@vangst0r
Godt så :)
Det er fuldstændig sindssygt at pushe for 20bb i en sit and goe. Ligeledes er det fuldstændig sindssygt at kalde ham med andet end absoult premium hands for 20bb. Jeg mener ikke vi kan udelukke AA og KK i villains range. Kan der ikke være et metaspil i at han regner med at du ikke sætter ham på AA og KK, og du derfor forøger dine calling ranges.
Jeg caller AA og KK - måske QQ
@Bestbluff
Jeg skriver "minimum 60/40" i dette spot og når jeg skriver det, har jeg slet ikke givet de situationer, hvor villain virkelig har dummet sig (movet med lavere par, AT etc. noget value overhovedet). Jeg har kun forholdt mig til det postulat som Dokkedal skrev - altså at villain ikke pusher AA-QQ.
Altså giver jeg ham et range der hedder:
AK, AQ, AJ, TT og 99...
Så kan man godt råbe op om, at AJ ikke er en hånd en god spiller gør dette med, men lad os nu face it - der findes INGEN hænder, som en god spiller mover på denne måde med. Faktisk vil jeg kalde dette range af hænder et "tight" range.
Du kan så regne lidt på situationen og glem nu ikke de 300 chips i pot odds - det kan være at det er dem der tipper situationen ;-)
@C_hope
"Du er way off !
Har du aldrig spillet kvaller ?"
Nu er det her en SnG, som trods alt har en stigende prize money struktur i modsætning til "kvaller", så det er ikke en 100% sammenlignelig situation. Og jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt, at du skal ind og tage en 50/50 situation her, men vi er way over i dette spot med det read hero har på villain.
/Mikael
@DTM.
60/40 er heller ikke nok !
+cEV bliver meget nemt til -$EV i den her situation !
Situationer som denne her kan cEV og $EV afvige med op til 20%
Jeg er meget lidt bevandret i sngs og kan godt se, at man nok bør undgå alt for marginale situationer stacks og bobbel taget i betragtning. Jeg er dog langt fra overbevist om, at vores calling range skal indsnævres til kun kk/aa...endnu :)
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad vores "over the top" range bør være, hvis villain havde raiset normalt til 500-700. (sb folder)
Putter ham på AK, og folder alt andet end AA/KK/QQ. Med denne stack og lige før pengene skal jeg have en stenhånd for at calle. Og nej DTM eller andre, så giver det ikke mening at folde JJ. Men jeg er selvfølgelig overhovedet ikke sikker nok på min formodning af hans hånd, og det er DERFOR at jeg folder JJ med det samme.
@Tåbeligt.
Over the top afhænger jo af reads, så det er alt fra any 2 til AA
Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem, men hvis du regner med at spille med ham mange gange, ville vi ikke gerne calle med en hel del hænder her, udelukkende for at købe oplysning på hvad han skubber med? Altså, AQ+, JJ+ ? Eller er det bedre at smide de marginale (ak, aq og jj) og håbe at en bedre situation/en anden spiller betaler for at se kort her?
Det er i mine øjne noget af det der skal være med til at afgøre, om vi betaler med de mere marginale hænder her. Men man kunne fristes til at tro at en solid spiller ville forvente et call fra ak, aq, 99 og op, med sådan et mystisk move?
Og altså dermed selv sidde med et monster af kaliber.
Men hvis du er overbevist om, at han ikke skubber QQ+, ville jeg, med en begrænset SNG viden, føle mig meget fristet til at calle med JJ+ og AQ+, bl.a. for at få et read der måske kan være meget værd.
hmm spiller kun tre hænder her.
AA KK QQ.
ingen grund til andet.
men hvordan kan du tænke på at folde her, når du ikke kunne ligge AK ned i en MTT i samme situation. (lige før boblen) bare 3.way betting.
HMM...
@Ektoras.
Stor forskel på MTT og SNG.
I MTT skal du skrabe alle chips til dig !
I SND skal du i pengene, derefter skrabe aæle chips til dig !
ja det kommer selvfølgelig an på hvad man går efter. placering eller at vinde.
(MTT)
ingen tænkende spiller går efter placering i MTT !
MTT'ere er toptunge præmiemæssigt !
@Ektoras.
Så bliver du scared money !
dvs du raiser fra cutoff med AK, og får et solidt all in på nakken fra BB, så folder du = scared money !