Ladbrokes, $3/6, 5-handed
Er lige kommet til bordet og har check-foldet mine blinds. Samler 10-9s op på knappen i 3. hånd.
CO (ukendt svensker) raiser lidt usædvanligt til 6xBB.
SB og BB har jeg stats på, ca 400 hænder hver. SB: 27/11 og BB: 20/10. Alle dækker mig marginalt.
Hvor går smertegrænsen i investerede BB pre-flop for denne hånd?
Call, fold eller raise?
$3/6, 109s pre-flop mod 6xBB
nu ikke så tight, call dog med sådan en pæn hånd og drik et glas isvand mindre næste gang du er på restaurant, så går det lige op.
Fjahgo mener tydeligvis at dette er et super nemt call :)
Vær opmærksom på følgende:
- Hero investerer 6% af sin stack
- Villain er komplet ukendt (dog svensker, pjejer at spille ok)
- Værst tænkelige relative position til Hero, hvis potten bliver 3- eller 4 handed.
Jeg synes personligt det er et marginalt call/fold og postede for at høre andres bud (gerne med saglige argumenter ;) )
@ Fjahgo
Når nu det er sådan et easy call, kan du så fortælle mig hvor din grænse går, når man tager de ovenstående punkter i betragtning?
Og hvor kan man forresten få et glas isvand til $36 ;) ?
ja, 100BB
Jeg tager også gerne et flop. Specielt hvis han har for vane at raise stort med store hænder, hvilket der er nogle der har. Det er trods alt sjældent de knalder 6BBs ind med et lavt par or JTo.
- AB
Er utrolig glad for suitede connectors i sådanne situationer så jeg tager også et flop.
@Fjahgo
Tror sgu du er blevet røvrendt hvis du har sluppet 200 kroner for et glas isvand.
Uden reads folder jeg også, selvom det min favorithånd...
@SayNoToBots
Medgivet, jeg burde uddybe.
1) Der er en du-skal-ikke-komme-og-spille-smart-faktor i at calle. Meget vigtig at få svenskeren sat på plads.
2) Jeg vil selvfølgelig ikke fortsætte med hånden medmindre jeg flopper noget stort. T42 rainbow-flops gå væk. T98 og J♠8♠9♦ flops come to papa.
3) Er det ikke lidt for mekanisk spil at autofolde en hånd som T9s på knappen fordi han raiser to BB's ekstra?
Smertegrænsen mener jeg i øvrigt går veeed..... 8 med T♠9♠. Måske 7. Hvis den skal ned på 6 skulle det have været T8. :D
PS: Har jeg drukket URIN??!?