$400 NL, AA vs. flop raise

#1| 0

Er lidt i modvind p.t., og så kan man jo komme i tvivl om selv standard situationer. Vil derfor sætte pris på et par kommentarer til denne hånd.

$400 NL, 5 handed.

UTG (Hero) $384
Button (Villain) $533
BB $309

Reads: Har siddet to orbits uden at der er sket noget bemærkelsesværdigt. Villain har spillet Ún hånd uden action af betydning og foldet resten pre-flop. Altså stort set intet read.

Hero samler A A op.

Preflop: Hero siger $16, Villain caller på knappen, BB caller.

Flop ($50) 8 6 2
Hero siger $45, villain raiser til $120, BB folder og Hero tænker... og caller.

Turn ($290) 4
Hero checker, Villain skubber, Hero caller.

Kommentarer?
Flop: re-raise, call eller fold?
Turn: lead eller fold?

24-06-2006 11:53 #2| 0

Jeg skubber flop. Det svarer til lige under et potbet. Bordet er drawfarligt og han får mine penge, hvis han har floppet et set. Jeg synes det er forkert at give et godt draw gode odds.

Derudover kender vi ikke villain og han kalder måske med diverse overpars, 99-KK.

24-06-2006 11:53 #3| 0

Turn ser fin ud, hvis du VED at villain ikke tager et kort af til en flush

At villain er så tight som du siger kunne det fint ligne et andet overpar han vil beskytte mod drawet og scarecards (AK, Q? J? T? 5 og 7)

Villain handrange er selvfølgelig bred, hvad skubber villain med, settet? Overpar? Flushdrawet (mindst sandsynligt) eller har han reraiset dig med up and down str8 drawet

Flop - Hvis mit tableimage er loose nok ville jeg nok vælge et skub her, alt for mange kort der kan sætte tempoet ned - scarecards for dig og scarecards for villain

Turn - Som nævnt tidligere, fint spillet hvis du ved villain vil gi den gas, med en forhåbentlig svagere handske

Gætter på villain har JJ/QQ og caller med fråde om munden

24-06-2006 12:42 #4| 0

Han raiser vel ikke flop hvis han er på draw? Jeg tror det er et set du er oppe imod.

24-06-2006 13:07 #5| 0

ChrisJ - Hvorfor dog ikke det? Et board med 8 høj til en preflop raiser, og hvis vores hero samtidig har et meget aggressiv image, så har han her en god mulighed for at få smidt begge modstandere væk

Scenarie; Hero raiser med AQ/AK, villain caller med KJs (spar) og villian 2 caller med 55

Hero, der har initiativet håber på at de to modstandere har høje kort og misset flop, han c-better og repræsenterer et højt PP, villain reraiser med sit flushdraw og villain 2 folder sit PP selvom han egentlig er foran

Hero - der også er marginalt foran villain folder selvfølgelig også

24-06-2006 14:42 #6| 0

Ingen der folder flop? Hvis nej, går alle så broke mod set her?

@ Turbofluen
Hvordan ser din linje ud hvis floppet er rainbow 8-6-2?

@MetalMania
Jeg skriver under reads der ikke er sket noget bemærkelsesværdigt i de to orbits jeg har siddet ved bordet. Derfor har hero endnu ikke noget image på bordet og heller ikke noget read på villain man kan basere en stor pot på.

24-06-2006 19:39 #7| 0

De reads vi har over 2 orbits er ikke til meget hjælp, så man kan ikke udlede ud fra dem, at villain er super tight.
Bordet er lidt drawfarligt, men ikke vildt (værste er en double gutter med flushdraw, nogle få kombinationer af par + flushdraw).
Overpar er altid svære at spille OOP mod en aggressiv modstander på et board som dette, men mulige linier er bl.a.:
1) Fold flop til raiset. Dette er ikke en mulighed i denne hånd, uden reads. Det er at give for meget kredit til en ukendt villain.
2) Bet-3bet all-in. Dette er bestemt en mulig linie, hvis du også kan spille et stærkt draw sådan. Vi vil have calls fra overpar lavere end vores på dette move, og det får vi hvis villain også tror du kan lave movet med et draw. Hvis ikke du laver det med draws også, vil villain hurtigt picke op på dit betting mønster.
3) Flatcall flop raise. Dette kan være en mulig linie, hvis vi regner med at villain folder et flushdraw på floppet, men caller turn med et overpar.
Ved et flop call vil jeg foretrække selv at pushe en blank turn. Dette vil mange gange få calls fra overpar, og folde et flushdraw. Hvis vi checker, får et flushdraw netop det frikort som hans raise på flop søger.

24-06-2006 19:59 #8| 0

Jeg skubber flop. Er det rainbow, caller jeg og får det ind på turn.

24-06-2006 20:05 #9| 0

@saynotobots

Hvis rainbow, enig med Pethie. C-R AI og få betaling af de mange svagere overpar muligheder. Set hos ham = tillykke til ham...

24-06-2006 21:13 #10| 0

Tak for kommentarer :)

Villain viste 66 op og tog min stack.

Det lader til at være standard at gå broke med AA mod set/to par på dette board - uanset om det er rainbow eller ej.

Tyreforum ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar