$400 PLO, top set OOP.

#1| 0

Jeg er begyndt at gamb00le på $400PLO på party fordi spillene generelt er rigtig gode, hvis man bare holder sig i skindet over for de faste modstandere og holder sig hovedsagligt til fiskene.

Jeg har dog problemer med at spille sets OOP, her er det ret åbenlyst at UTG+1 har en stærk hånd, men ofte kan man jo ikke være sikker på at man kan få et check/raise ind fordi de jo raiser en større række hænder og ofte checker bag.

Hvad er spillet her, gå efter check/raise, lede ind i PFR, hvad? Hvis potten havde været $50 havde det så ændret svaret? Jeg ville sætte stor pris på hvad end i kan give mig af tips :)

Jeg beklager formatet, men jeg kan simpelthen ikke få bison bison til at spille, hvis nogen har en magisk formular til hvordan jeg kan få konverteret PLO hænder ville jeg blive glad.

$400 PL Omaha
Table Table 36545 (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: Button ( $496.80 )
Seat 5: cadillactaj ( $314.20 )
Seat 7: UTG+1 ( $415 )
Seat 8: MP1 ( $562.71 )
Seat 9: MP2 ( $1593.45 )
Seat 6: Hero ( $409.80 )
Seat 3: Player6467 ( $400 )
Seat 10: CO ( $107 )
Seat 2: SB ( $158.40 )
Seat 4: BB ( $439 )
SB posts small blind [$2].
BB posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Hero is UTG with Q 5 6 Q
Hero calls [$4].
UTG+1 calls [$4].
MP1 calls [$4].
MP2 calls [$4].
CO raises [$8].
Button folds.
SB calls [$6].
BB folds.
Hero calls [$4].
UTG+1 raises [$48].
MP1 folds.
MP2 calls [$48].
CO calls [$44].
SB calls [$44].
Hero calls [$44].
** Dealing Flop ** 3 6 Q (Pot: 265)
SB checks.
Hero ???

30-09-2005 08:13 #2| 0

3/4 af pot!

30-09-2005 08:32 #3| 0

Pooooooot.......

UTG+1 stinker af rakketter, og i sådan en kæmpe bred pot er det meget usandsynligt, at han vil teste vandet med dem. Samtidig kan der sagtens sidde nogle hænder ude, som vil betale dig af.

Havde boardet haft en bedre sammensætning (skift f.eks. spar 3 ud med hjerter 2), så er det meget muligt at jeg ville forsøge check/raiset, men på et flop som dette skal du bare udover stepperne.

Et frikort til hele dette kæmpe felt på dette board, vil være et særdeles ulækkert resultat.

/Mikael

30-09-2005 08:55 #4| 0

Fold preflop!

Pot floppet!

30-09-2005 09:56 #5| 0

Som Mandelir siger!

Preflop er QQ65 med tvivlsomt hjertertræk og dårlig position ikke god nok, specielt ikke med en UTG+1 raiser - og heller ikke selv om du kan lukke bettingen. Du ryger ind i en 5-vejs pot, og du skal reelt set floppe en dame, for at have nogen vinderchancer.

På floppet er det bare fuld skrue. Du er både spar og straight draws muligt, og potten er allerede stor. Så det er med at komme allin eller så tæt som muligt allerede nu.

Havde potten kun været på 50$, kunne du bedre gå efter et checkraise. Men det er igen ud fra samme motiv, nemlig at du helst vil allin eller så tæt på som muligt på floppet.

30-09-2005 11:54 #6| 0

Letteste pot ever.

Sjovere at få pengene ind på turn godt nok, men det er for meget at håbe på der bliver checket igennem og bede til T falder.

30-09-2005 17:05 #7| 0
OP

Jer der siger fold preflop, mener i helt fra starten eller når den er re-raised før mig?

Jeg vil selv mene at det i hvert fald er et klart limp preflop da der er gode implied odds med TTxx/JJxx/QQxx/KKxx også fra EP.

Når den kommer rundt anden gang får jeg umiddelbart 5-1 på mit call, hvilket selvfølgelig ikke i sig selv er godt nok (jeg spiller selvfølgelig kun for at få top-set/hus), men burde der ikke i længden være implied odds nok til lige at skrabe de sidste teoretiske dollar hjem?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar