Godt $400NL 6-max spil på party.
Jeg er UTG+1 med Q♥ Q♣.
UTG ($430) limper, ($836) raiser til $20, foldet til button ($160), der caller. Blidsne folder, UTG caller.
3 til floppet: 2♥ 8♦ 8♠ ($66 i potten)
UTG checker, jeg better $40, Button caller, UTG caller.
Turn T♥ ($186 i potten)
UTG checker, jeg ....
UTG er ukendt, men 43/5/1.57 efter 37 hænder.
Short stacken er helt ukendt men heller ikke så interessant.
Headsup er mit turnspil simpelt (jeg sætter shortstacken all-in eller checker bag mod UTG), men når vi er 3 er jeg lidt tabt her.
Der plejer at være mange gode svar herinde så jeg glæder mig til at høre hvad i siger.
$400NL 6-max, turn spil
Preflop: Fint.
Flop: Virkelig nasty at de begge caller. UTGs spillet virker dog meget weak. Limpcall preflop og checkcall på floppet mod to modstandere. Måske trapper han... Måske ved han ikke hvad han laver... Knappen caller dine 5 BB preflop i position. Han har sandsynligvis en solid hånd.
Jeg kan godt lide at smække fullpot på et flop som det her, og det er så for det meste mit sidste stab, hvis jeg får to callers... Hvis de begge er med på turn så gør jeg klar til at smide them ladies.
Der er jo ingen umiddelbare draws på floppet, så når de er med derfra må de jo have "et-eller-andet"... Best case high cards eller underpar. Worst case en 8 i en af hulerne. Det skulle ikke undre mig om knappen har called preflop med eks. 87s eller 98s, da han også regner med at UTG vil calle igen...
Turn: Dette kort skulle jo hjælpe dig, da du sandsynligvis ikke var favorit på floppet med to callers. Det gør det ikke. Til gengæld kommer TT nu til at være scary for dig... Og det er jo også en mulig hånd for knappen. Check den knappen og se hvad han gør... Begynder han at skyde nu (all in måske) så smid de damer om i rygsækken og så videre...
Problemet i hånden er det kæmpe udsving i equity som parret på bordet forårsager.
Er der en 8er i en af hulerne er denne oftest ca. 80 % favorit på floppet og i andre har begge ca. 10 % hver. Den er værd at slowplaye...
Er 22 derude som faktisk passer bedst til UTGs hånd (limpcall for at ramme set og dernæst slowplay med huset) så er du også skidt ude, da 22 vil være ca. 80 % på floppet mod eks. din hånd og en AK.
De tilfælde hvor du er favorit er sandsynligvis mod et par 33-JJ (minus 88 naturligvis) og måske overkort. Og her er du ca. 60 % favorit på floppet.
Så problemet ligger i hvis der er bare en 8er derude så kan du i best case gå fra at være 60% til at have 10%.
Nuvel, hvad viste de? :-)
damster
"Knappen caller dine 5 BB preflop i position. Han har sandsynligvis en solid hånd."
Det tvivler jeg faktisk på :)
"heck den knappen og se hvad han gør... Begynder han at skyde nu (all in måske) så smid de damer om i rygsækken og så videre..."
Så mere eller mindre check/fold?
check på turn. Nu ved jeg jo ikke hvad hans reaktion er til det, men hvis han ikke viser ekstrem styrke kunne jeg godt finde på at reraise her alt efter hvad UTG gør. Men det er en svær hånd, og udfra det her er det eneste jeg kan sige at du skal checke turn.
Jeg ville checke.
De har "et eller andet", da hver af de 2 modstandere véd, at de også har 2 modstandere og derfor har en regulær hånd og ikke bare overkort e.lign.
Ved at checke holder du størrelsen på potten mere overskuelig og gør dit spil nemmere.
Hvis shortstacken rører på sig og UTG folder er jeg villig til at få pengene ind i midten (shortstack kan jo finde på at have hvad som helst... ;). Caller UTG derimod, har vi et simpelt potodds spørgsmål hvor svaret næsten altid er et fold - du er med stor sandsynlighed bagud (du skal dog huske er der nok vil være rigtig gode implied odds i UTG hvis han caller).
Ja vil sige, det afhænger sgu også lidt af, hvordan dine modstandere plejer at bette par i hulen i en sådan situation - det ville jo være katastrofalt at se JJ tage potten hjem eksempelvis.
Peter
@ jarwohl
well... ja, "mere eller mindre check fold"... du har jo ingen reads... og uden dette er det her jo en klassisk...
"Dont" get involved if your are either a small favorite or a big underdog"!
(fra Ciaffone & Reubens "Pokerens Ti Bud).
damster
Yeah jeg tror de fleste har ramt rigtigt her. Efter hånden er jeg også blevet overbevist om at check/decide er det rigtige her. Jeg hader bare at opgive store pots på den her måde uden "kamp". Jeg donkede rundt og bettede $100 i håb om at short-stacken ville calle med sine pocket 4"ere eller hvad han nu fjollede rundt med - det blev der ikke noget af, han foldede og UTG min-raisede så jeg måtte folde. Meh. Men man lærer hele tiden noget nyt :)