UTG er 28/12/2.44 over 100 hænder. Jeg har kun 1 note på ham hvor der står han overspiller TPTK. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tolke hans min-raise.
Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (8 handed)
Hero ($579.50)
BB ($915.90)
UTG ($483.60)
UTG+1 ($933)
MP1 ($516.30)
MP2 ($90.80)
CO ($372)
Button ($135)
Preflop: Hero is SB with K♦, A♠. Hero posts a blind of $2.
UTG raises to $8, 5 folds, Hero (poster) raises to $20, 1 fold, UTG calls $12.
Flop: ($44) 2♣, T♠, Q♣ (2 players)
Hero bets $40/, UTG calls $40.
Turn: ($124) A♣ (2 players)
Hero bets $50, UTG calls $50.
River: ($224) 2♥ (2 players)
Hero bets $100, UTG bets $373.60 (All-In), Hero folds.
Final Pot: $697.60
Kommentarer til mit spil hele vejen igennem udbedes.
$400NL: Noget gik galt et sted
Jeg mener det er fint du better på flop og turn, meeeen derimod ka jeg ikke lide du better på river, hvor samtlige draws har ramt boardet str8, flush og hus eller måske han sidder med 2 par.
De eneste par hænder jeg ka se du slå er KK, JJ måske AJ, som ka raises fra UTG.
Derfor ville jeg check/call eller check/fold på river.
aLETman1
Pre:
Jeg ville til at starte med ikke lægge så meget i UTGs single raise. Det kan betyde mange forskellige ting. Dit spil pre virker også ganske standard.
Flop:
Du better ud for at vinde her og nu og samtidig får du en del information. At han kalder siger at han på en eller anden måde har ramt. Han har en aggresionsfaktor på 2.44, hvilket betyder at han raiser eller better post flop ret ofte. Jeg antager derfor at han ikke har ramt et set da han i så fald ville beskytte sin hånd med et raise. Han kunne være på draw eller bare have ramt Q.
Turn:
Der falder et scare card og pludselig better du svagt med 50 i en 124 pot. Hvis du havde en hånd (f.eks. set) at beskytte ville du vel have check raised eller bettet hårdere. Nu siger hans call på 50 ikke meget. Hvis han er på draw har du åbnet døren for ham. Hvis han har ramt en mindre hånd end flush ville jeg forvente at han raiser for at beskutte sin hånd.
River:
Bordet parrer sig. Jeg ville personligt ikke være så bange for huset da jeg ville forvente at begge spillere havde forsøgt at beskytte deres set eller 2 par bedre tidligere i hånden. Derfor regner jeg 2"eren som et semi blankt kort. Du better igen under ½-pot på et kort som ikke arbejder hverken for flushen eller straighten. Hvis jeg var UTG ville jeg tolke det som en svaghed og seriøst overveje at snuppe potten fra dig med et all-in move (med hvad jeg end sidder med). Med f.eks. et 150 bet ville jeg ikke tolke det som en svaghed og heller ikke have forsøgt en stjæler.
For mig virker hans all-in move som en stjæler og jeg kalder. Mit gæt er at han har JxJc, AK, AxKc og måske KxKc (hvor han blev grådig på floppet).
Jeg har spillet NL i 17 dage så hvad ved jeg. Så kan jeg også lære noget når min analyse bliver skudt i stumper og stykker.
Venlig hilsen
RiverBoy
forstår ikke helt at du stanger så hårdt med ak off...fint fold på river.
@ Thomsen
Mener du, at det er for hårdt med et reraise til 20$ PF? Jeg ville personligt have givet den op til 30$ for at hænder som små og mellem par og medium ansigtskort ikke kalder... Ved et raise til 20$ og et call for man vel ikke så meget info om villains hånd...?
btw, han havde TT ;-)
Jeg synes du bygger en alt for stor pot med "kun" TPTK... Hold potten lidt mindre næste gang.
Du er selvfølgelig tvunget til at folde river...
@Turbofluen
Du vil raise voldsomt preflop for ikke at få mellempar og små ansigtskort med, men hvad er det så for hænder du forventer der kalder?
Det kan da næsten kun være en bedre hånd end AK.
Kan godt være du har formuleret dig forkert, men jeg forstår det ikke rigtig.
@ Lmmo
Kan godt se det ser underligt ud:-) Det jeg primært lægger vægt på ved et større raise er den info det giver. Mange vil kalde 12 ekstra stort set ligegyldig hvad de holder og derfor vil det være ekstra svært at sætte villain på et set, to par, TPTK, draw eller bluff. Så ved at give den 10 ekstra PF kan du spare penge eller vinde mere senere i hånden...
@Thomsen og Stormus
Vil I ikke forsøge at beskrive jeres tankegang som leder frem til fold på river? Hvilke hænder er det I sætter ham på. Hvordan vurderer I bluff potentialet i all-in movet? osv.
Hvilken betydning tillægger I det at det er 2/4 og ikke .5/1 eller 10/20?
Jeg vil gerne forstå hvordan I sætter informationerne sammen til konkrete hænder eller klasser af hænder.
Venlig hilsen
RiverBoy
Det er sådan set ikke fold"et på river jeg spørger til. Det er rimeligt standard (vil jeg mene). Jeg laver et blocking bet og bliver raised. Ergo må jeg folde. Jeg slår jo ikke andet et bluff (i bedste fald kan jeg håbe på et tie).
Efter selv at have overvejet hånden tror jeg at en af to muligheder er bedre:
1) Bare calle hans min-raise pre-flop og tage den derfra.
2) Bette hele potten på turn og så ellers ikke putte flere penge i potten.
EDIT: Dette vil jeg også gerne høre kommentarer til.
Den er gal hele vejen :)
Preflop må du calle eller reraise til ca 30. Ikke det gay raisen!
Floppet er helt forfærdelig for dig. Men har du raiset preflop er det ok at følge op med en enkelt barrel.
Turn er rent faktisk et skidt kort for dig dig selvom det giver dig toppar. Check-fold til et stor bet her.
Check river.
Hånden her koster dig alt for mange penge. Du overspiller din hånd på alle streets