Hej, forsøger nu igen. Vil sælge $435 til 2000kr., altså $35 gratis.. Hvis nogen ønsker dette PM mig og skal lige siges at pengene skal overføres til min bank via netbank eller lignende. For gider sgu ikke det Full Tilt gøgl længere..
Sammy
$435 sælges på FullTilt til 2000,-
@neonthai
Ja, men når spiller derinde har man vel taget højde for det på forhånd..
Sammy
Taget højde for det på forhånd ?
Ja, medmindre du mener at være flyttet til udlandet er der da vist ikk meget at gøre for at slippe for beskatningen. Så, ja det er jo egentligt et komplet urimeligt tilbud. igen, medmindre man selvfølgelig ikke har adresse i DK.
Hvis jeg har forstået dig ret mener du man vel har taget højde for det :-)
Tja kan da godt være SKAT godtager det hvis man dokumenterer købet..
Hehe sjovt som folk altid siger at man skal betale skat af overførsler. Det skal man altså ikke
@sam_farha
$435 er ca. 2088 kr. værd, så at sælge dem for 1000 kr. lyder som en dårlig idé.
Ved ikke om du har sat det op fra $235 til $435 pga. folks skattesnak. Men som Razga er inde på, så er det noget sludder der bliver skrevet. Det er kun vundne penge, der er skattepligtige og IKKE penge der bliver overført fra en andens konto.
@mitchy
Tak, det var faktisk ikke meningen. Var bare kommet til at taste forkert.
Tak for tippet :D
Sammy
@Razga og mitchy
Er penge som bliver overført ikke som regel vundet af en af parterne ?
Ellers er det jo bare at overføre alle sine gevinster fra f.eks. Full Tilt til en person med adresse et sted i udlandet hvor gevinster er skattefrie og så få vedkommende til at overføre pengene via netbank eller i kontanter.
Men jo selvfølgelig er ikke vundne penge da skattefrie
Vedkommende der køber disse $$$ må formodes at skulle hæve dem før eller siden. Det vil sige at han har betalt 2000kr for $400 og når han hæver dem, så betaler han skat og ender op med 1000kr.
1000kr - 2000kr = tab på 1000kr.
@genetic...det er ikke hævede beløb, der afgør, om du skal betale skat, derimod om pengene er vundet eller ej...Det er skørt det her...
@Neonthai
Det er vedkommende som har vundet pengene (i dette tilfælde sam_farha) som skal betale skat af alle $435 - lige gyldig hvilken pris han får for dem.
Tænkt eksempel:
sam_farha indsætter $435 på Full Tilt med sit visa. Han spiller lidt, men ender even og har derfor stadig $435. Han gider nu ikke spille Full Tilt mere og sælger derfor hans $ til mig. Jeg overfører penge til hans bankkonto fra min bankkonto og han laver en buddy-transfer på Full Tilt, så jeg nu har $435 stående. Jeg spiller lidt, men ender også even. Jeg gider nu heller ikke spille Full Tilt mere og hæver derfor de $435.
Hverken mig eller sam_farha har vundet penge og ingen af os skal betale skat. Det er fuldstændig ligegyldigt om jeg har sat pengene ind med mit eget visakort eller har fået dem med en buddytransfer.
Det har absolut ingen indflydelse på SKAT hvor mange penge man hæver. Det er udelukkende et spørgsmål om hvor mange penge man vinder samt evt. rakeback og bonusser. Det har i øvrigt været vendt utallige gange herinde.
micthy, dejlig pædagogisk forklaret..! TAK