DPF Åbent hus 14/11

#1| 0

Som en del sikkert ved, er der imorgen kl. 15 åbent hus i Dansk Poker Forbund.

Jeg er af formanden Frederik blevet bedt om at være ordstyrer til dette arrangement.

Da arrangementet foregår i Ordrup, er der med sikkerhed nogen der af geografiske eller andre årsager ikke har mulighed for at dukke op.

Hvis i har seriøse spørgsmål, som i gerne vil have stillet, og ikke har mulighed for at dukke op personligt, kan i sende disse spørgsmål til følgende mailadresse:

[email protected]

Så vil jeg sørge for, at de vil blive behandlet på mødet.

Der stilles dog følgende krav:
1) Det skal være seriøse spørgsmål (alle spørgsmål af useriøs eller tilsvinende karakter vil blive slettet med det samme).
2) Man skal angive adresse eller telefonnummer (dette blot for at sikre at man ikke kan gemme sig bag anonymiteten - oplysningerne vil ikke blive videregivet).

Frederik har bedt mig sige, at der i starten af næste uge vil blive udsendt et beslutningsreferat til alle brugerne af pokerforbundets hjemmeside.

Vel mødt imorgen.

Hilsen Anders

14-11-2004 11:37 #2| 0

Er der nogen der skal af sted i bil fra Vesterbro eller omegn? For så står der sikkert en blaffer på Istedgade..... :D

PM mig lige hvis du kører fra omegnen.

Og så håber jeg at se mange af jer i dag, også dem der har en anden ide om hvad et pokerforbund skal være.

14-11-2004 18:41 #3| 0

er der nogen der var med som har lyst at lave et lille refferat til oz stakkels jyder ;o)

14-11-2004 18:50 #4| 0

Der er vel kø ved indmeldings bordet. Har hørt at Panter er ny kaffe mand.

Nimac

14-11-2004 20:30 #5| 0

Agghhh de hunde sidder sikkert og spille Poker i sted for at give os et referat :)

14-11-2004 20:57 #6| 0

Det er svært at lave et kort referat. Jeg går ud fra at Gene laver dette referat og at det snart kan læses måske på DPFs forside.

15-11-2004 01:13 #7| 0

Hva nimac jeg synes ikke jeg så dig derinde ?

15-11-2004 06:10 #8| 0

@ Panterdk

Nej, der er sgu ikke noget at komme efter i Danmark, og med over 8000 km til Ordrup er det jo mere end en dagsrejse.

Men kan da se på de to sidste indlæg, at i ikke er så utilfredse og spørgende mere, så måske i har fået jeres nødvendige svar.

Nimac

15-11-2004 09:10 #9| 0

Jeg aftaler med Frederik, hvem der sender noget ud, og hvem der poster hvad, så der ikke bliver lavet dobbeltarbejde.

Jeg mener umiddelbart det var et positivt møde med en god kritisk omgangstone, som viser at der er fremtid i at have et samlet pokerforbund, til at arbejde for os pokerspillere, men viser at der er masser af arbejde at lave endnu.

Der blev nedsat nogle udvalg, som bl.a. skal arbejde på et ordentligt sæt vedtægter (der var stor enighed om at de vedtægter der foreligger er meget mangelfulde), lobbyarbejde med hensyn til lovliggørelsen af poker og pokerturneringer, klarlægning af skattemæssige spørgsmål mv.

Hav blot lidt tålmodighed - så skal der nok komme et om ikke fyldigt referat fra mødet (da der blev snakket meget vidt og bredt), så ihvertfald et beslutningsreferat.

Godt at se jer til mødet Sulejma og Pantherdk.

En skam vi ikke var flere end de 15-20 mand der dukkede op.

15-11-2004 09:23 #10| 0

"der var stor enighed om at dem der foreligger er "

Hmmm. Jeg går ud fra at det ord der mangler er mangelfund eller????

;)

Men ja. Et godt fremadrettet møde.

15-11-2004 09:25 #11| 0

He he Z - du har ret.
Har rettet ovenfor, for at folk ikke fuldstændig mister overblikket :-)

15-11-2004 10:55 #12| 0

Jeg har fået svar på mine spørgsmål men er ikke enig med Frederik og de fremmødte medlemmer om mangt og meget. Jeg er dog meget enig med Zorglub i hans kritik af DPF. Han har så valgt at gå ind i forbundet for at ændre ved disse ting - jeg synes så at der er for stor en grøft imellem mine holdninger og DPFs.
Spørgsmålet der for alvor delte os var første punkt: lovligheden. Frederik mener ikke, at det er et problem at turneringerne som det er nu er ulovlige både for deltagere og arrangørere, da han er sikker på at vinde en højesteretsdom og dermed ændre retspraksis.
Jeg mener at man som forening skal bevæge sig indenfor lovens rammer og påvirke politisk i stedet. Men det er da fair nok at forbundet/Frederik har sin måde at nå sine mål - jeg er blot uenig i dette og bliver altså ikke medlem.

15-11-2004 11:04 #13| 0

Det lyder godt nok også som en vild plan Frederik...

15-11-2004 12:05 #14| 0

Det lyder noget farligt, har man ikke andre ting i gang?

15-11-2004 12:11 #15| 0

Jo man vil jo søge at gøre det lovligt, og man mener at Gentofte politi siger god for den. Det ændrer bare ikke ved at det er ulovligt ifølge dansk lov. Om man så er uenig med lovgivningen eller ej... og der er da masser af andre ting, der kører. Men turneringerne afholdes ifølge blandt andre højesteretssagfører Niels Schou, som jeg har snakket med, ulovligt. Både arrangørere og deltagere overtræder loven i forholdl til disse turneringer. Desværre.

(Man har dog heller ikke noget skriftligt fra Gentofte politi.)

15-11-2004 12:33 #16| 0

@Sulejma

Jeg syns det er dybt problematisk at du fremsætter DIN og Niels Schous opfattelse af de retslige forhold omkring turneringerne, som værende den eviggyldige sandhed.

Ja, du har snakket med en højesteretssagfører som ikke kunne se at det kunne være lovligt, men jeg er sikker på der kunne findes en dommer der er af den stik modsatte opfattelse.

Så længe der ikke foreligger nogen sammenlignelig retspræcedens synes jeg ikke du har nogen som helt ret til at kriminalisere f.eks. mig som deltager i disse turneringer.

Jeg mener heller ikke du har nogen som helst ret til at erklære, at forbundet ikke arbejder inden for lovens rammer, da det er disse rammer som er meget uklare, og som forbundet arbejder aktivt for at få defineret.

Da du er af den opfattelse af den mundtlige godkendelse fra Gentoftes politimester ikke er en skid værd, har jeg utroligt svært ved at se hvordan du med den udviste skråsikkerhed kan præsentere en ligeledes mundtlig udmelding fra en tilfældig advokat som grundlag for at sige jeg foretager mig noget kriminelt.

hilsen Jesper Christensen

15-11-2004 12:35 #17| 0

Well. Umiddelbart synes jeg jo at det giver mening at vente til at referatet er offentliggjort, før vi tager denne diskussion. Men ikke dsto mindre kan jeg da godt lige gå hjem med mine hovedindtryk fra mødet:

1) DPF er gået fra ingenting til en forening med 200 medlemmer på no time, og har skaffet pokeren en masse publicity i Danmark. Imidlertid er der en række ting som ikke er kommet ordentligt på plads endnu, hvis DPF skal realisere sit fulde potentiale. Det er derfor vigtigt at en bredere personkreds involveres i arbejdet.

2) Særligt er der behov for et bedre sæt vedtægter end de nuværende (jeg er allerede igang med at formulere et forslag). Disse skal så vedtages på en ekstraordinær generalforsamling ASAP.

3) Der blev luftet stærkt divergerende meninger om hvad foreningens formål er/skal være. Disse meninger mener jeg personligt bør diskuteres igennem på den ekstraordinære generalforsamling. Specifikt handler disse forskellige holdninger om hvorvidt DPF skal være tourneringsarrangør, samt hvilke typer af aftaler foreningen bør lave med spiludbydere (uafhængighed og økonomi).

Dette er hvad jeg personligt fik ud af mødet. Jeg har derfor meldt mig ind i foreningen - ikke fordi at jeg er enig i alt hvad foreningen foretager sig lige nu (jeg er forholdsvist enig med dig selajma) - men jeg mener samtidigt at der er et enormt behov for et pokerforbund i Danmark, og derfor vil jeg gerne aktivt arbejde for at DPF bevæger sig i den retning som jeg ønsker. Da jeg ikke er medlem af bestyrelsen, lægger jeg jo ikke personligt navn til mere end jeg selv vil, men ved at levere et stykke arbejde (f.eks. forslag til vedtægter) kan jeg arbejde for at foreningen på sigt bliver til noget jeg kan stå fuldt indefor. Jeg vælger altså at vende blikket fremad, i stedet for at fokusere på de ting der ikke er styr på endnu.

Samtidigt håber jeg da at du (og andre skeptikere) gør det samme, for ellers kommer jeg sgu nok til at mangle stemmer til mine forslag til vedtægtsændringer :D

15-11-2004 12:46 #18| 0

Hej Zorglub,

Tak for kanon gode og konstruktive indlæg, din "bonus" var fuldt fortjent.

Din holdning til forbundets nuværende status og fremtid, afspejler min egen meget godt, og for at gentage en tidligere anvendt analogi, er glasset ikke halvt tomt, men halvt fyldt.

>>Jeg vælger altså at vende blikket fremad, i stedet for at fokusere på de ting der ikke er styr på endnu

NEMLIG. 1000 point til den mand ! :D

15-11-2004 12:59 #19| 0

jeschrper1
Jeg mener ikke at jeg kriminaliserer dig, jeg mener blot at det er en risiko at løbe - at skulle i retten. Og jeg mener ikke at Frederik er mindre skråsikker i denne sag, da han jo var sikker på at vinde en sådan retssag.

I øvrigt mener jeg ikke, at en højesteretssagfører er en tilfældig advokat eller at en mundtlig udtalelse fra Gentofte politi kan bruges til ret meget i fald forbundet meldes til politiet.

At du føler dig sikker på at der ikke er nogen risiko er det da fint. Det er jeg bare ikke.

15-11-2004 13:19 #20| 0

Jeg må indrømme jeg har har det lidt på samme måde som Sulejma. Jeg har endnu ikke deltager i nogle af DPF"s turneringer, det har dog - indtil videre - været af rent geografiske grunde.

Jeg ville dog ikke bryde mig om at være med i en turnering hvor jeg vidste at man brød loven (om loven er korrekt eller ej skal jeg ikke udtale mig om nu). Jeg tror på sin vis også på at Frederik nok skal kunne vinde en sådan retssag, men det gør ikke min "frygt" mindre.

Jeg ved ikke om det kun går ud over arrangørerne af en sådan turnering, eller om alle bliver straffet?

Jeg er også enig mht. at en mundtlig udtalelse ikke er godt nok, det skal som minimum være på skrift.

15-11-2004 13:23 #21| 0

Enig med jeschrper1.

Der er INGEN i det ganske land, der med 100 % sikkerhed kan sige at afholdelse af en pokerturnering i DPF regi er ulovligt. Der findes som nævnt før ingen sammenlignelig retspræcedens, og derfor synes jeg man skal passe på, som du gør Sulejma, at postulere at det er ulovligt. Du skræmmer jo folk...:o)

Du kan sige at det MÅSKE er ulovligt og hvad en højesteretssagfører siger er da så evigt ligegyldigt. Jovist, de er da nogle kloge folk, men de kan altså ikke på forhånd afgøre sådan en sag her.

15-11-2004 13:31 #22| 0

Med i en turnering hvor man bryder loven ved at deltage?

Har i spillet en poker turnering før?

Jeg er sådan set ligeglad med, om jeg bryder loven med DPF eller med så mange andre "hjemmearrangeret" turneringer. I øvrigt er det LANGT fra sikkert, at DPF bryder loven.

Faktisk mener jeg DPF"s turneringer er tættere på at være lovlige end dem hos Leon f.eks.

/Mikael

15-11-2004 13:34 #23| 0

det eneste jeg kan se en ulovlighed i er:

at hvis der bliver spillet en tour om PENGE, penge er essensen af om det er lovligt eller ej...da det kommer ind under hazardspil (men hazard er uden loft)
har selv haft et par spillerhaller i århus og har kontakt med bevillingspolitiet herfra,spillehaller må IKKE eksistere i dag uden tilkobling til dansk tipstjeneste...(pgr: momssvindel)
og for at lovlig gøre en spillehal SKAL dette være opfyldt!!
og da det heller (endnu) er lovligt at udbetale penge i forbindelse med spil, bliver de forskellige gevinster udbetalt i GAVEKORT...

Nu er alt pludeselig helt LOVLIGT!!!!!

så hvis ALLE gevinster bliver udbetalt som sådan er der INTET ulovlig i at spille tourneringsspil!!
(at folk mødes efter kampen og veksler gavekort er en anden sag)

Sådan er LOVEN her i Århus men kan godt ændre sig fra by til by...da det er bevilingspolitiet fra hver by der afgør dette!

feks: er der forskel fra Ålborg til Århus..indenfor spilleautomatbrancen,nu er det over 5 år siden jeg har trukket mig væk fra arbejdsmarkedt så reglerne kan selvfølig godt ha ændret sig siden!

så hvis essensen bliver fjernet (penge) er der INTET ulovlig at spille tours...hvertifald her i ÅÅÅÅRHUS :O)

men spørg jer frem i den by i hører til!!

15-11-2004 13:37 #24| 0

Bare for at diskussionen ikke skal løbe helt af sporet (for dette er jo et emne som mange her har meget passionerede meninger om).

Jeg deler Sulajmas skepsis og mener helt klart at et af pokerforbundets mest presserende opgaver må være at få undersøgt hvilke regler der gælder på området. F.eks. kunne man jo skrive til Justitsministeriet for at få deres svar på under hvilke former kostspil om penge kan accepteres (lukket fest etc.), samt eventuelt en vurdering af Hin Spages interessante betragtninger omkring lovgivningen givet andetsteds. At fyre den af og vente på en retssag mener jeg også personligt er temmeligt naivt. Som minimum må man vel undersøge tingene til bunds først, og jeg er defor også fortaler for en politisk tilgang til problemet (myndighedskontakt) frem for en juridisk (retssag).

I øvrigt kan man ikke forsvare sig i retten med henvisning at man ikke kendte loven. Så lad os da starte med at få kortlagt loven, og få identificeret de steder hvor fortolkningsmulighederne er uklare.

Nu blev der faktisk nedsat en arbejdsgruppe på dette område på mødet i går, og så fremt nogle af jer her har ekspertise på området, så vil jeg da meget gerne høre fra jer. Specifikt kunne jeg godt tænke mig at få involveret Hin Spage/La Locka i arbejdet (I har jo tidligere skrevet gode ting om emnet) samt Leon der jo har lidt praktisk erfaring på området. (hvor lang tid fik du i øvrigt på vand og brød? - bare for lige at vide HVOR ulovligt det er) :D)

15-11-2004 13:46 #25| 0

Problemet her er vel at DPF"s pokerturneringer befinder sig i en eller anden juridisk gråzone. Måske er de lovlige - måske ikke. Det er fint hvis nogen ønsker at tage chancen og spille alligevel. Nogle vil endda kæmpe helt til højesteret for at få en afklaring på dette. Men det er vel kun fair at man på forhånd ved, at der kan være konsekvenser ved at spille med her, og at man er med til at udfordre de juridiske grænser for lovligt spil.

Kigger man som ny spiller på DPF"s hjemmeside er der ikke noget der indikerer, at lovligheden af turneringerne er uklar og det mener jeg man bør være informeret om for at kunne træffe et valg.

Personligt har jeg ikke lyst til at risikere en plettet straffeattest ved at deltage i en sådan turnering - selvom risikoen muligvis er minimal. Men havde jeg ikke læst med herinde, kunne jeg da godt have troet at det var 100% sikkert og lovligt, da alt jo ser meget professionelt og åbent ud på hjemmesiden.

Daniel

15-11-2004 13:49 #26| 0

Hvad med vi samlede 6 gutter af typen der ikke stiller sig op og får tudeflip når de bliver stoppet af en æggeskal uden cykellygter på, laver en turnering, anmelder os selv, og ser hvad der sker...?

Jeg er på.

/JC

15-11-2004 13:56 #27| 0

@jeschrper1: Jeg tænkte faktisk lige i de samme baner. Det bedste der kunne ske for DPF er at en eller anden politianmelder den næste turnering!

Det er jo alligevel kun et spørgsmål om tid før konfrontationen skal tages, hvis ikke man vil gå den "pæne" politiske vej, og undlade at holde turneringer mens man arbejder på en politisk løsning.
Så kan man jo lige så godt komme i gang. Sørg lige for at booke et par gode advokater der ikke skal noget den weekend :-)

(og nej, jeg gør det ikke! Kald mig bare tøsedreng)

15-11-2004 13:58 #29| 0

Vi har jo haft diskussionen før og for dem, der ikke har fulgt den, kan jeg lige smide følgende link:

[a:http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58196][a]

Bemærk sidste afsnit i ovenstående betænkning fra Justitsministeriet.

For mig er det springende punkt om poker kan ligestilles med hasardspil.

Hvis poker IKKE er hasardspil, hvilket vi vel nok alle kan blive enige om at det ikke er, så ser jeg ingen problemer i turneringer med pengeindskud og pengepræmier.

Hvis nogen uvidende dommere mener at poker er hasard, ja så bliver det nok svært at afholde turneringerne som man gør idag.

Jeg ved godt at man ikke kan afgøre dette spørgsmål på ovennævnte betænkning, men det er da ihvertfald med til at tale DPF"s sag.

15-11-2004 13:58 #28| 0

Man må også se det på den lyse side... HVIS det skulle være så ulovligt, at vi røg på vand og brød, så kunne vi afholde Vridsløse Lille Pokertour, og tørre rockerne for deres "surt tjente" penge :D Ved nu bare ikke om jeg tør bluffe Fiskefjæs, Tarmslyng og hvad de nu går og kalder sig selv....

15-11-2004 14:04 #30| 0

LOL Mercury ! :D :D :D (og hvis nu turneringer bliver erklæret lovlige kan det jo være vi får besøg af de 2 nydelige repræsentater for uroerne, Overarmen og Kummefryseren...

Og guld-link clasen (og tak for støtte før). Tillader mig lige at klippe i indholdet af linken:

"I praksis anses en kortturnering, hvor deltagere mod betaling af et indskud opnår mulighed for at vinde præmier, ikke for en forlystelse, men sidestilles med sportskonkurrencer, der kan afholdes uden tilladelse, selvom der betales indskud."

15-11-2004 14:05 #31| 0

Hej.

ATT: CLASEN. TAK FOR DIT INDLÆG, DER TYDELIGGØR, AT DET SPRINGENDE PUNKT ER HVORVIDT POKER ER ET DYGTIGHEDSSPIL ELLER ET HASARDSPIL.

ATT: SULEJMA. KAN DU IKKE VISE DETTE TIL HØJESTERETSSAGFØREREN, OG SE HVAD HAN HAR AT SIGE TIL DETTE.

TAK FOR GOD DIALOG PÅ MØDET I GÅR.

15-11-2004 14:08 #32| 0

Dansk Backgammon Forbund har gennem en stribe år afholdt en stor turnering med indskud og pengepræmier.
Er der nogen her der ved hvad de helt konkret har gjort, for at få tilladelse til dette?
De må jo være underlagt de samme regler, idet der er det samme element af held på kort sigt i Backgammon, som der er i Poker.

15-11-2004 14:19 #33| 0

Jeg er personligt meget i tvivl om hvorvidt DPFs pokerturneringer er ulovlige eller ej, men jeg syntes det ville være fornuftigt at få afklaret dette så hurtigt som overhovedet muligt.

DPF har været fremragende til på kort tid at give poker en masse postiv omtale i medierne. Eventuelle avisoverskrifter om at politiet har lukket DPFs kriminelle aktiviteter, vil i den grad være ødelæggende for pokers omdømme, samt formentlig føre til forbundets opløsning.

Som Zorglub skriver kunne det være en mulighed at skrive til justitsministeriet for at få dem til at tage stilling til hvad der er lovligt (evt ligeledes til skatteministeriet for at undersøge om gevinsterne skal beskattes). En mulighed kunne også være at få en politiker til at stille spørgsmållene i folketinget til ministerne, som således vil være forpligtet til at give et svar.

15-11-2004 14:43 #34| 0

jeg synes det står klokkeklart her
www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=58196

Poker er i DK hazard, jeg er ikke enig i at det er hazard, men det har politikkerne nu besluttet.

Derfor er det efter gældende dansk lovgivning ulovligt at afholde turneringer.

@jeschrper1
En højesterets sagføre ved nok hvad han taler om.

For mig er det forkert at prøve at gøre noget lovligt ved at bare køre løs på at lave denne aktivitet.

15-11-2004 14:50 #35| 0

@pantherdk

Øhhh....Hvor står der i lovgivningen at poker er hasard?

15-11-2004 15:10 #36| 0

Det er slået fast i en højesteretsdom at Poker er hasardspil. (og så kan vi jo være nok så uenige) Hin_Spage ved vist noget om hvor man kan læse om den...og LittleMe kender vist også noget til sagen :-)

15-11-2004 15:11 #37| 0

@clasen

Det er der en landsretsom fra 1975 og en højesteretsdom fra 1938 som fastslår.

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=23486

15-11-2004 15:17 #38| 0

Patherdk siger at politikerne har vedtaget at poker er hasard. Altså må han jo mene at det står i lovgivningen. Det er som bekendt dem, der laver landets love.

Men det kan jo være at han har formuleret sig forkert...?

Hvis det er sagerne han hentyder til, har han ret. Jeg kan godt huske da vi diskuterede LittleMe"s sag

15-11-2004 15:18 #39| 0

HEJ.

DEN OMTALTE DOM OMHANDLER MONEYGAME; OG IKKE TURNERING; HVORFOR DEN ER UVÆSENTLIGT I DENNE SAMMENHÆNG

15-11-2004 15:20 #40| 0

Skal vi ikke lige prøve at holde den sober?

Der er tidligere faldet dom for at poker er hasard. Indrømmet - præmisserne for denne dom var ikke videre velunderbyggede, men det er at faktum at enhver jurist kan slå denne dom op i sin lovsamling.

Vi er vist allesammen enige om at det kunne være dejligt at få pokers juridiske status taget op til revurdering. Uenigheden handler således primært om hvordan dette gøres på en hensigtsmæssig måde.

Og her er det så at jeg mener at

a) det er nødvendigt at lave noget ordentlig research på lovgivning, tidligere sager og præmisser herfor, før vi overhovedet begynder at tænke over en retssag. Det er nemt nok at lave civil ulydigheds aktioner. En retssag er en helt anden størrelse

b) Ovenstående skulle også gerne føre til at man på forhånd ved hvad kernen i en eventuel retssag vil blive. Som det er lige nu er der jo uklarhed om reglerne på en række punkter.

c) sulajma og Panther har en rimelig pointe i at deltagere i en tournering bør have viden om de eventuelle risici der er forbundet hermed. Personligt har jeg det sådan med visse ting at selvom risikoen er minimal, så er worst case scenario komplet uacceptabelt for mig. Det er således ikke nok at lave en risikovurdering. Der er også brug for en "impact assessment" (for nu at blive i risikovurderingsjargonen). Det siger sig selv, at det må være i overensstemmelse med almindelig etik at medlemmer får stillet de oplysninger der skal til for at foretage en sådan analyse til rådighed på forhånd.

d) Jeg mener at det kan diskuteres hvorvidt DPF skal stå som sagsøgt i en eventuel retssag eller det er mere formålstjenestligt at en gruppe af foreningens medlemmer (dem der synes at det er fedest at køre uden lys!) tager den. Problemet er at ligeså uklar juraen er på dette område - ligeså uklart må det nødvendigvis være hvorvidt en sådan retssag falder ud til vores fordel. Og der mener jeg at et nederlag kan risikere at få voldsomme negative konsekvenser for foreningens arbejde i øvrigt - da specielt hvis foreningen har dom for at lave noget ulovligt.

Men det korte af det lange er at jeg synes at disse diskussioner bør tages i forbindelse med en diskussion af DPFs vedtægter til en ekstraordinær generalforsamling. De handler jo meget om hvad formålet med forbundet er, og det mener jeg jo er noget som det kun er godt at der er flere meninger om, men som under alle omstændigheder bør bestemmes på demokratisk vis.

15-11-2004 15:30 #41| 0

@Z
Right on igen.

15-11-2004 18:38 #42| 0

Sorry, sorry, men jeg kan altså ikke rigtig følge Suljema og Pantersdk interesse i poker overhovedet?

1) De lyder til at de aldrig har deltaget i nogen live poker turneringer?

2) Det lyder til at de aldrig har spillet nogle ulovlige home cash game eller i andre spille klubber?

3) Hvis de spiller på nogle ikke EU poker websider, må man vel gå ud fra at skattefar får sin del, altså vel at mærke hvis der er noget at dele ud af. (Det er ikke et spørgsmål).

Der er da så mange andre foreninger man kan melde sig ind i, med den interesse de nu har for poker.

P.S. Skal alt i fortager jer, eller i vil gå ind i, i livet, gennem chekes til punkt og prikke? Så alt held og lykke på livets glade solbeskinnende vej.

Nimac

15-11-2004 20:12 #43| 0

@Zorglub: Som sædvanlig rammer du sømmet lige på hovedet!

@Nimac: Jeg kan naturligvis ikke udtale mig på andres vegne, og kan derfor kun give udtryk for min egen opfattelse.

Jeg har hverken krav på eller forventninger om, at DPF tager hensyn til min opfattelse af ret og vrang, lovlig eller ulovlig, moralsk eller umoralsk. Endvidere kunne det aldrig falde mig ind at blande mig i, og endnu mindre at dømme andre på, hvorvidt de spiller ulovligt/lovligt eller betaler skat eller ej.

Når vor veje alligevel krydses skyldes det, at jeg har mulighed for at melde mig ind i DPF. Med henblik på det, er det vigtig for mig at få afklaret DPF"s holdning til deres aktiviteter. Hvor er de, og måske endnu vigtiger, hvor vil de hen?

Svaret på ovenstående ligger hos DPF og beslutningen om indmeldelse hos mig.

Jeg er sikker på, at det officielle referat vil give mig langt større indblik. Jeg er så spændt, at jeg næsten ikke kan få luft!! :-)

Den_Svage

15-11-2004 20:20 #44| 0

Casinoerne skal jo søge seperat bevilling hver gang de vil afholde en pokerturnering. Hvorfor skulle samme regler ikke gælde for andre der vil afholde sådanne ?

15-11-2004 21:02 #45| 0

@Nimac

1. Joh det har jeg, senest igår aftes (på casino)

2. Klubber nej, homegames Yep.

3. det er op til den enkelte hvad man vil gøre der, det rigtige er at betale sin skat.

Nimac vi har en forening her som efter deres udsagn vil sprede kendskab til poker og gøre det lovligt...

Men man vil gøre det ved at bryde loven.

Så når DPF afholder en turnering og man deltager uden at vide man bryder loven, hva gør de så den da politiet kommer.

Hvis du mener det er okay at bryde en lov for at opnå at den ændres så forstår jeg dig ikke.

15-11-2004 21:52 #46| 0

Nimac hvorfor går du altid efter manden og aldrig efter bolden?

Det her handler om holdninger, og folk har sgu ret til at have andre holdninger til de her ting end du har, uden skulle forsvare sig mod angreb på deres person.

Du trækker debatten ned på et plan der hverken er til gavn for brugerne af dette forum eller pokerspillet som sådan. Lad os i stedet høre hvad din mening er om hvad DPF skal beskæftige sig med og hvorfor. Så kan dem der er uenige så forklare hvorfor. Enkeltpersoner er uinteressante i denne sammenhæng.

16-11-2004 06:00 #47| 0

@ Zorglub

Vi har vel alle lov til at have vores holdninger/meninger, selvom alle ikke syntes lige godt om dem, om det så er enkeltpersoner eller ej.

Og ja, nu vi er ved bolden, så syntes jeg det er bedre den er i spil, end at forsvaret skal stå og spille med den i forsvaret, uden at give den videre til midtbanen/angrebet. For sådan en gang fodbold er sgu for røvsygt at kigge på.

Jeg syntes det som pokerforbundet har opnået p.t er et kanon stykke arbejde, så forsæt i bare i den retning.

Og ja, jeg er tilhænger af at nogle gange behøver man at provokere myndighederne til at vågne op. For foregår det med skriveri og forspørgelser, kan det være jeres oldebørn engang kan komme til at spille lovlige live turneringer, når de engang har haft tid til at kigge på jeres forespørgelser. Så jeg er da glad for at det er Frederik der er formand og ikke...........

Nimac

16-11-2004 09:32 #48| 0

@Nimac
Så er det jo heldigt, at det er knap så slemt at provokere myndighederne i lille Danmark, som det er i Thailand hvor du sidder. Jeg går ikke ud fra, at du med det samme går i gang med at provokere myndighederne i Thailand ved at arrangere liveturneringer, for at få poker tilladt derude?

@Alle
Der arbejdes på at få lavet et referat fra mødet, men husk på det er frivilligt arbejde, så ting tager den tid som ting nu engang tager. Forhåbentlig kan det udsendes en af de førstkommende dage. Jeg skal ihvertfald gøre mit til det.

Og husk endvidere på, at det er et frit land vi lever i. Så hvis folk vil melde sig ind og påvirke pokerspilleres arbejde den vej, så har de lov til det - og hvis de af den ene eller anden grund helst vil stå udenfor eller lave deres egen forening, står de helt frit til at gøre det.

Jeg kan sagtens følge Pantherdk og Sulejmas holdninger, og er enig i, at det er problematisk at folk ikke har fået oplyst om den risiko der er (selv om den formentlig er meget lille) ved at møde op og spille en liveturnering. Ligesom jeg er enig med Zorglub om, at man bør presse mere på den politiske tilgang til problemet.
Jeg tror på at der skal være et samlingspunkt for danske pokerspillere, og indtil videre er det eneste reelle tilbud efter min mening Dansk Poker Forbund.
Så indtil der skulle dukke et bedre tilbud op, vil jeg lægge min støtte hos DPF, selv om der da så absolut er mange ting der skal arbejdes mere med.

16-11-2004 12:40 #49| 0

@ Gene

Nu er de fleste af mine faste fodbold (tyre) udstikkere jo politimænd, og jo vi har live texas NL turnering i begyndelsen af Januar for 3 år i træk, så de kommer kun hvis jeg beder om det.

Jeg blev dog engang i 96 arresteret i Pattaya for at spille Backgammon, og måtte overnatte i immigration, og en tur i retten naeste morgen. Vi blev dog løsladt, og ingen bøder, da det eneste de havde af bevis var et gammon spil og en blok hvor der stod Nimac +53, og ingen skillinger.

P.S. Dommeren faldt efterfølgende af om lørdagen, da storfavoritterne Man Fuck U snublede, til kæmpe overraskelse og irritation for ham.

Nimac

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar