Høgen skrev:Kan godt se at du nok får max value fra KK ved at hakke, men tror der er mere value i at 5b non all in, og lade ham fortsætte med QQ/JJ/AK. Det kan heller ikke udelukkes at han gør et eller andet vildt med A5s en gang i mellem vs et 5b :D
Enig 5b er nok det mest optimale i situationenen her, det er dælme sjældent jeg 5 better PF. Men ja, vi får måske QQ/KK til at 6. bet shoove og en random A5s i ny og næ ved den linje, som du også siger. Klart min linje "næste" gange. ;-)
Junior skrev:wow - sikke et (drømme-?) spot.
Hvordan har tidligere aktivitet været?
Med flat call, kan du så ikke nå at få alt ind på river?
10k pre
20 på flop
30 på turn
40 på river
Jeg er ikke sikker på jeg forstår din linje, men jo flatcall kan være en mulighed, syntes dog der er gode argumenter for hvorfor vi netop skal 5. bette hånden PF efterhånden.
Nitrrrrrram skrev:Hvad er folkets range for et 5bet her?
Og ligeledes range for et flatcall?
Min range for et Call er svagere end 5bettet, så kan slet ikke forstå tanken om at Call ser mere stærkt ud.
I teorien er jeg overbevist om Call er bedst, men sad jeg i dette spot havde jeg sku nok banket den op i 35000. Moneyscared ved at det var en stor turnering havde sku nok ramt mig.
Jeg tror ikke jeg har en flatcalling range her, folder QQ umiddelbart.
5. bet KK/AA/AKs
TUD73 skrev:Sygt nok spot - altså på den gode måde.
Vi kan ikke skubbe for med 100bbs for så folder QQ og AK med mindre folk er helt væk. Så du får kun kald af KK og AA. Som spillet, så bør en af de 3 dog have KK og da du blocker for AQ og AK, så er der større sandsynlighed at du er oppe i mod:
* 1 stk random hånd (J10s, 88, KJ) - som folder lige meget hvad
* 2 stk stærke hænder (JJ+, AQs+)
Hvis du kalder, så tror jeg ikke den går 4 vejs til floppet. Måske 3 vejs. Så du bør stadig kunne check-raise all in eller check-raise ½stack afhængigt af hvor mange de er med preflop.
Mit hovedargument for at kun kalde er, at du giver utg og utg+1 mulighed for at gå all in pre (eller 5bet raise selv). Og det kan der måske være nogen der kan level sig selv til med andre hænder end KK og AA. Den mulighed forsvinder helt hvis du enten 5better eller går all in.
Jeg kan godt lide dine tanker omkring spottet enig i hvad vi gør med 100 bb. Udfordringen her er at vi har 180 bb imo. :-)
Flatcall tror jeg giver en multiway pot postflop OOP, her kunne vi dog nok vælge at overbet jamme de fleste flops, men det gør tingene lidt mere spicy.
SineQuaNon skrev:Og så ikke mindst positionerne. Utg åbner, utg+1 3-better, utg+2 4-better. Oftest vil det jo være senere positioner og lidt bredere ranges
Præcis!!! :-) Det var faktisk også det der fik mig til at gå med all in i spottet, fordi jeg tænkte at deres ranges var så ekstremt tighte i forvejen. Vælger dog nok 5 b non-all in en anden gang så dyb. 4b rangen fra UTG+2 må være QQ+, AK+, hvor vi blocker AK, så formentlig QQ/KK.
Kalashnikov skrev:Snap-(mis)-click
Faktisk nok den bedste ide af alle! Den vil jeg have med i værktøjskassen næste gang. Den er heller ikke dum live! :-)
--------------------------------------------------
Tak for indspark allesammen, mega fedt! Min konklusion er klart 5b non-all in en anden gang jeg sidder med +150bb og de første 3 positioner har bettet. :-)