Jeg var sammen med tre venner i Horsens til en koncert i weekenden. Vi rejer tur/retur med DSB fra Vejle. Vi køber sammen et 10-turs klippekort for at gøre rejsen lidt billigere (38kr pr klip kontra 5x,xx kr for en enkelt billet).
På vores hjemrejse glemmer vi at stemple ind på peronen. Vi lægger ærligt kortene på bordet over for billet kontrolløren, og uden at blinke giver han os bøder for 3.000 kr (4 x 750).
Jeg mener, at det inden for rimelighedens grænser, er tydeligt at vi har handlet i god tro, og ikke har forsøgt at snyde. Altså vi har købt en billet, og kan vise at vi har stemplet for vores udrejse.
Hvad mener PN? Er det fair, at DSB går all-in på OCD'en, og forholder sig så firkantet til reglerne, eller mener I at de burde kunne operere med abstrakte begræber som sund fornuft?
Jeg har forsøgt at skrive til deres kundeservice, for at høre om de ærligt talt finder det rimeligt. Men der går et par uger inden jeg får svar. Jeg frygter desværre at jeg får et arrogant "regler er regler" svar.