Hej derude :)
Har købt en togbillet via DSB's mobil-app. To sekunder efter ringer en ven og spørger om jeg vil køre med ham, dohh!
Togturen er fra Aarhus til Hjørring, så den koster knap 200 kr med wildcard. Derfor ville det være glædeligt at få den refunderet, hvis det kan lade sig gøre.
www.dsb.dk/find-og-kob/landingpages/tilbagebetaling-og-rejsetidsgaranti/
Har vha. dette link forsøgt, at få den refunderet, men det virker ikke! Forsøgte så at skrive en mail, men der står at der er 14 dages ekspeditionstid!
Now, what to do?
Nogen der kender nogen ved DSB, der kan fixe sådan noget, eller bare ved hvad der skal gøres?
Tilføjelse:
Når jeg indsætter mobilnr. og transkationsnr., får jeg følgende besked:
Der findes ingen bestillinger der passer med de indtastede oplysninger. Prøv igen.
Transaktionsnummeret er: 519330479
Mit mobilnr holder jeg lige for mig selv med alle de syge stoddere der er på PN :)
DSB - refund?
"I DSB ønsker vi at arbejde med smidige tilbagebetalingsregler, der tilgodeser de kunder, der har købt en billet, som de af en eller anden grund ikke fik brug for. Samtidig ønsker vi at begrænse muligheden for misbrug. Billetter kan ikke tilbagebetales senere end den dato, der står på billetten. Det koster 40 kr. i gebyr at få tilbagebetalt en billet. På rejsedagen skal henvendelse om tilbagebetaling ske på den station, hvor billetten er købt, eller hvorfra rejsen skulle foretages.
Er der anført både udrejsedato og tilbagerejsedato betragtes billetten som 2 enkeltbilletter, der kan tilbagebetales hver for sig mod et gebyr på 40 kr. pr. ekspedition.
Ønskes tilbagerejsen tilbagebetalt, skal henvendelse om tilbagebetaling ske på den station, hvorfra rejsen skulle foretages.
I DSB har vi 1-klips- eller 2-klipsbilletter, som er meget fleksible. Der er ikke dato på billetterne, og du kan frit vælge, hvilken rejseretning du ønsker at rejse.
Print Selv-billetter refunderes online og uden gebyr. Læs de særlige betingelser for Print Selv-billetter.
DSB Orange billetter kan ikke tilbagebetales."
Kilde: DSB's "Spørgsmål og Svar" side. Det tog mig 10 sekunder at google det - hint hint.
Virker online delen ikke, så giv dem et kald fremfor at vente 14 dage på en mail?
Der kan du søge efter din billet og evt få refunderet, skal dog gøres senest en dag før.
Billetten er til d. 23 kl 16 ish.
Det er IKKE nemt at komme igennem på deres telefon. Har skam siddet længe og ventet og har efterhånden givet op.
Er der nogen af jer der har læst hvad jeg har skrevet?
Siden du linker til Anthraxdk er præcis den samme side jeg har linket til..
Smut ned til din lokale DSB billetkontor (Ikke seven-7), der fik jeg refunderet min billet i sin tid. De burde kunne hjælpe..
Taget fra de meget overskuelige betingelser i DSB Mobil App:
"Refundering:
Billetter og pladsbilletter købt i DSB Billet applikationen kan ikke refunderes."
Disse betingelser acceptere du nå du foretager dit køb.
Du kan eventuelt prøve at kontakte DSB og sige du ikke har modtaget din Billet i din App, og se om du kan få en refundering igennem den metode.