Har spillet en lang session på dette bord, og har undervejs haft mine kampe med Villian, dog uden de helt store pots.
Jeg har hele min session spillet friskt til og lavet en del plays,dog uden at vise nogle af dem op.
Game #4449246543: Hold'em NL ($2/$5) - 2007/08/30 - 19:34:14 (GMT+1)
Table "Egypt" Seat 4 is the button.
Seat 1: Kotten ($514.95 in chips)
Seat 2: HERO ($1706.40 in chips)
Seat 3: Villian ($1426.75 in chips)
Seat 4: B4LLS ($805.05 in chips)
Kotten: posts small blind $2
Marie1965: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO 3♣ 3♦
Villian: raises to $15
B4LLS: folds
HERO: calls $10
----- FLOP ----- T♦ 7♥ 3♥
HERO: bets $20
Villian: raises to $60
HERO: raises to $200
Villian: raises to $700
Hvad gør en klog hero her?
Mine tanker er umiddelbart, at villian enten har et stort draw,ala 8♥9♥ eller A♥K♥ eller at han har set i 7´ere eller i tiere.
Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg enten skal skubbe eller folde.
Spørgsmålet er, om det er det værd, at satse på vi er foran, når vi selv de gange vi er foran, ikke er specielt langt foran?
snowking
Dyb beslutning, NL500,bundset
Husk at ændre til HERO og VILLIAN øverst :]
sick sick sick
Det ville nok være det tætteste jeg ville være på at folde et set
Men jeg kan ikke alligevel. taget boardet i betragtning
vi mangler lidt info på villain, specielt hvordan han spiller i semi store og rigtig store pots (der er rigtig mange 500nl regulars som praktisk taget aldrig laver moves med >100bbs), derudover kommer det også lidt an på hvilke slags moves du har lavet, du siger du har lavet plays men er det diverse floats, raises i position og lign eller er det store stakke moves hvor du har tvunget ham af reele hænder..
kald og reload hvis du taber... med så mange raises, må vi sætte ham på trips...
Hvilke stats er de i normalt ligger med i analyser, fra PT?
Villian har ikke været involveret i nogle specielt store pots,udover en enkelt med mig, som ik engang var stor.
De plays jeg har lavet, har ikke været mod Villian, så jeg ved ikke hvor meget han vil lægge i det, jeg mener, jeg ved ikke hvor observant han har været.
Jeg har lavet en del 2nd barrels bluffs, nogle enkelte c/r bluffs, og et enkelt 3rd barrelbluff. Derudover nogle floats, dog ikke så mange, men generelt lidt af det hele, men alt sammen hænder jeg ikke har vist op.
Jeg har med andre ord bare været ret aktiv. Dette er jeg overbevist om, at Villian er klar over, hvilket gør min beslutning en del sværere.
På den anden side har han ikke været involveret i nogle rigtig store pots,over 1K,så jeg må også give ham en del credit for sit rereraise til 700,som åbenlyst skaber en pot for 600BB.
Her er den ene tilnærmelsvis store pot Villian har spillet:
Seat 1: Kotten ($473 in chips)
Seat 2: HERO ($1055.05 in chips)
Seat 3: Villian ($1242.20 in chips)
Seat 4: B4LLS ($503.60 in chips)
Seat 5: Lutherk ($674.90 in chips)
Seat 6: bedje11 ($507.05 in chips)
Lutherk: posts small blind $2
bedje11: posts big blind $5
----- HOLE CARDS -----
dealt to Marie1965 8♠ T♠
Kotten: folds
HERO: raises to $20
Villian: raises to $60
B4LLS: folds
Lutherk: folds
bedje11: folds
HERO: calls $40
----- FLOP ----- A♥ 6♦ T♦
HERO: checks
Villian: bets $90
HERO: calls $90
----- TURN ----- A♥ 6♦ T♦ A♦
Villian: checks
----- RIVER ----- A♥ 6♦ T♦ A♦ A♠
Villian: bets $220
HERO: calls $220
----- SHOW DOWN -----
Villian: shows [5h 7h] (Three of a kind, Aces, Ten high)
HERO: shows [8s Ts] (A Full House, Aces full of Tens)
HERO collected $744 from Main pot
Jeg ved ikke helt hvor meget jeg/vi skal ligge i denne hånd, udover det måske lidt viser, at han i det mindste godt tør lave lidt engang imellem.
snowking
PS. Forklaring på de forskellige PT udtryk i bruger må i også gerne poste, har aldrig sat mig rigtigt ind i det program.
snowking
EDIT: slåfejl
VPIP / preflop raise / total aggression og så eventuelt antal hænder
Men det er mere rigtige reads jeg efterlyser.. dog kunne nogle stats godt være brugbart, det viser fx om han er en kæmpe nit hvilket ville hælde den her hånd til en fold imo
Hmmm... Jeg tror (!), jeg hiver stakken ind - og dette primært af følgende årsag:
Villain virker umiddelbart som om, han godt kan spille poker - dvs. han kan renakke en SC, og bluffe i rr pots, og derudover sidder med en stor stack. Konsekvensen af stacks er derfor, at han KUN repper TTT - af den årsag, at selv 777 helst vil se lidt safe turns at få stakken ind på. 777 er nemlig i sammen problematik som 333 er hér - og med de her stacks, ville han ssv. undlade, at comitte sig fra floppet med den (af ovenstående diskussion).
Draws derimod står i en helt anden equity betragtning, og kan derfor tillade sig at lægge presset på floppet.
En anden mulighed er dog, at calle og openshove non-scary turns for at løfte equityen mod uncompleted draws, men jeg er lidt både-og med den løsning. Dels giver linjen kun mening med 333 (og 777), dvs. at villain kan handle perfekt, dels giver det mindre equity til flop pushes med draws.
Endelig skal man heller ikke undervurdere momentum-aspektet, hvis villain bare er ude i en storskæg (hvilket jeg egentlig ikke finder usandsynligt hér).
- AB
Villian er 20.19/6.94/0.9
Er dette ikke en meget tørfisk?
Hvis ja, helder det jo nok over mod et fold, med mindre han er så tænkende at han kan/tør bruge sit image.
Har som sagt aldrig rigtig kigget på de her stats....
snowking
@ Snow
De stats er ULTRA tørre, specielt postflop er helt galt. Hvor mange hænder er det over?
Det er kun over 320 hænder, så det siger vel egentlig ikke så meget....
Men ja, selv jeg kunne se det der var tørt,lol:)
snowking
Det er ikke postflop agg. faktor, det er preflop der er 6,94, såvidt jeg kan se, er flop AF 2,25.
snowking, som måske ikke aner hvad han snakker om,lol:)
Jeg kan ikke smide her med de preflop stats, og vil faktisk overveje at calle og pushe turn, men ender nok med bare at skubbe floppet. Med mindre han har lavet moves der giver mig en klar indikation på at hans stats ikke holder, ser jeg ham ikke sidde med andet end AA-KK.
Jeg kalder også flop, og pusher turn.
En spiller med de pf stats har næppe 98♥ her og jeg tror ikke at en spiller med de stats går amok med AK♥. Tilbage er et overspillet overpar eller TT... vi satser på det første :)
Jørn
Nu var det altså lidt ironisk med den AA. Jeg tror de stats hælder det til et fold.
Skal vi spille 600bb med bundset på et drawheftigt bord ?
Klamt - men jeg folder...
Det kunne være interessant at høre hvad i mener sadnsynlighederne for de forskellige hænder Villian kan sidde med. Feks. hvad er sandsynligheden for at han sidder med (hvis han er en gennemsnit spiller på 2/5):
A) Overset
B) 8h-9h
C) AhKh-AhQh-AhJh
D) Ah-10h
E) Et sygt overspil eller total bluff (det må der vel også være en lille chance for dette)
Hvis han er en tørfisk:
A) Overset
B) 8h-9h
C) AhKh-AhQh-AhJh
D) Ah-10h
E) Et sygt overspil eller total bluff (det må der også vel være en lille chance for dette)
HUSK! A+B+C+D+E SKAL give præcis 100.
Det kunne være vildt interessant hvis nogen gider lege lidt med tallene.
A: 60
B: 20
C: 5
D: 5
E: 10
Jeg går ud fra at overpar går ind under E)
@Klaphat
Tror du ikke sandsynligheden for AK-AT♥ er større, ifh til 98♥ givet hans PF raise og hans passive PF stats?
Enig i, at A er mindst 60.
@OP
Med indblik i de stats mener jeg det er et rimeligt klart fold. Uden dem havde jeg nok skubbet.
Havde vi ramt 777 havde det så ændret situationen væsentligt....
Ja, er svaret statistisk men folk hentyder meget til hans stramme stats og at i sætter ham på overset/nuts på baggrund af dette.
@ klaphat
med dine sandsynligheder er det et clear fold. Man skal op i noget nær disse her sansynligheder for at det begynder at ligne et call:
A: 40 %
B: 20 %
C: 15 %
D: 15 %
E: 10 %
SÅ får du du ved et vejet gennemsnit 1.2/1 hvilket er okay i forhold til dine odds i potten som er ca. 1.17/1
Det er jo klart en vurderingsag og egentlig meget sjovt at høre hvad andre sætter disse sandsynligheder til. Det kan hjælpe mange spillere til at blive bedre til at vurdere og læse spillet, og udfra disse betragtininger tilegne sig mere erfaring så man kommer tættere på at tage den rigtige beslutning fremover.
Jeg har nærmest paranoia over at skulle folde et set igen efter mit 222 fold i the open, men hvis min modstander her er en total tørfisk ligner det jo klart et fold, men selvfølgelig også pga. stack størrelserne.
lol@erland
Det fold fik Dan Harrington til at ligne en loose donk fra Tyrkiet :)
Tak for alle de gode konstruktive svar.
Jeg endte med at skubbe, efter at være meget tæt på at folde. Men jeg kunne desværre ikke sætte ham 100% på TT,da jeg gik ud fra, han ville spille AA/KK på samme måde.
Han viste sit topset op, og tog en ganske fin pot hjem.
Jeg 3 better kun med AQ+ og JJ+,medmindre jeg har historik med villian, hvilket nor også gør, at det helder endnu mere til et fold.
Desværre når man ikke at tænke hele situationen igennem når man skal tage beslutningen,men jeg vil da helt sikkert holde øje med stats næste gang, det hjælper alligevel lidt:)
snowking
@turbo
Sandt. Jeg brugte nu heller ikke mere end 1 min på det. Egentlig bare et hurtigt skud fra hoften.
Nå ja, fx:
(MKEMESICK1 = Chefen, selvf)
***** Hand 503765486 *****
10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, January 08, 2007 11:35:29 AM
Table TH 1134 (Real /Cash Game )
Seat 1: MKEMESICK1 (8418.00)
Seat 2: LILISOR (0.00)
Seat 3: I_P_bad (1780.00)
Seat 4: Taklampa (2444.00)
Seat 5: -Mufasa- (7172.28)
I_P_bad post SB 10.00
Taklampa post BB 20.00
** Deal **
MKEMESICK1 [N/A, N/A]
I_P_bad [N/A, N/A]
Taklampa [N/A, N/A]
-Mufasa- [10c, Jh]
*** Bet Round 1 ***
-Mufasa- Raise to 80.00
MKEMESICK1 Call 80.00
I_P_bad Fold
Taklampa Fold
*** Flop(Board): *** : [4d, 10s, 5c]
*** Bet Round 2 ***
-Mufasa- Bet 160.00
MKEMESICK1 Call 160.00
*** Turn(Board): *** : [4d, 10s, 5c, Jd] 510
*** Bet Round 3 ***
-Mufasa- Check
MKEMESICK1 Bet 400.00
-Mufasa- Raise to 1500.00
MKEMESICK1 All-in 8178.00
-Mufasa- All-in 6932.28
*** River(Board): *** : [4d, 10s, 5c, Jd, 6d]
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 14371.56
MKEMESICK1 [8d, 7h] Straight to the eight Win :14371.56
-Mufasa- [10c, Jh] Two pair jacks and tens Win :0.00
Lige af nysgerrighed, jeg kan se at ingen af jer overhoved overvejer om han kunne sidde med 65,64,54 i hjerter, er det fordi i overhoved ikke spiller disse hænder på NL500, eller er det fordi i vurderer at selv en inside straight + flushdraw ikke er tilstrækkelig en stærk hånd til at Villain spiller hånden som han gør.
@Viggosen
Villian: raises to $700
Dette sker ikke med de hænder, da dit draw simpelthen ikke er stort nok til at commite så meget af din stak.
"Skal vi spille 600bb med bundset på et drawheftigt bord ?
Klamt - men jeg folder..."
Havde det været på et tørt bord mod en villain med de stats, var dette bundset nærmest et easy fold.
Løpenthin>
Enig i, at hvis det havde været et 37A board,rainbow,ja så havde jeg nok også fundet et relativt nemt fold frem.
Men i og med, at boardet er så connected, så gør det altså beslutningen en anelse mere besværlig.
Asger>
Nice river;)
OMFG>
God konstruktiv kritik, im loooooving it;)
snowking
Rigtig fed artikel du henviser til, qiN. Har længe ledt efter en logisk forklaring på de forkortelser.
@Danger
Læs tråden