Boas skrev:
Spændende !
Jeg havde faktisk afskrevet lidt at køre syd på i el bil på nuværende tidspunkt . Men det fungerer åbenbart ok i en Tesla ? Det taler hel klart op for mig .
Nu er du den 2. Der skriver omkring hvilket slags batteri / varmepumpe der ska være i. Det har jeg slet ikke været opmærksom på når jeg har browset rundt diverse steder. Har du mod på at sende et link fra Bilbasen til en Tesla model, som du mener vil være god ? :)
Det er ikke noget problem at køre syd på i elbil, du holder måske et par pauser eller tre mere end du ellers ville have gjort i en benzin eller diesel.
for mig er det meget mere behagelig lige at få strukket benene efter 2-3 timer på motorvejen
Og du er meget mere frisk ved ankomst.
Opladningen er for det meste hurtigere færdig end du kan nå at tisse af og spise en burger som sjovt nok næsten altid ligger lige i nærheden.
jeg ved ikke hvordan det er med ladestandere for ikke Tesla på motorvejsnettet ned gennem Europa, men med Teslas lade netværk er der ingen problem i det. Tesla har i år åbnet op for opladning af ikke Tesla på mange af deres standere, så det er nu blevet lidt nemmere for ikke Tesla at finde ladeplads.
(Ved ikke om det generelt er et problem da jeg aldrig har haft behov ud over teslas netværk af ladere).
Med budget på 350k er det lidt svært at finde en 2021 model 3 standard range. denne jeg linker til koster lidt mere. (Priserne på de brugte er steget noget det sidste halve år)
Den har en WLTP rækkevide på 448km så vi må antage har det nye batteri,varmepumpe,dobbelt glas osv. i forhold til de ældre modeller.
2020 modellerne har en på 409km, så her vil jeg tro der er det gamle batteri.
Hermed ikke sagt at man skal holde sig væk fra 2019 og 2020 modeller. Man skal bare lige gøre op med sig selv hvad der er vigtig for en selv.
hvis anhængertræk er vigtig, skal du være sikker på det er fabriksmonteret ellers kan det ikke godkendes på model 3. Hvis der er eftermonteret træk må den kun lastes med cykler osv.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/standard-range-rwd-4d/5522488?utm_source=share&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_share_listing
prøv at tjekke a better routeplanner app eller webside.
Her kan du intaste din bil, og den planlægger så en rute med ladestops frem til din destination.
den er også super god til når du skal vælge hvilen bil du skal have. Så kan du prøve at tjekke hvilke biler der kan dække dit kørselsbehov behov i hverdagen som jo nok er det vigtigste.
Du kan ikke regne med den opgivne rækkevide på elbiler, den vil nærmest aldrig nå de opgivne kilometer. Nok kun på en varm dag med solen i ryggen med. 80-90kmt. (Det mener jeg også route planer tager nogenlunde højde for.)