Elløbehjul, rækkevidde, ladning osv.

#1| 0

Min søn købte i november et Segway F40d elløbehjul til 3.999,- 

 

Han fyldte først 15 i februar, så har kun kørt på det en måneds tid, og max 200 km.

 

Løbehjulet har en opgivet distance på 40 km, men han har målt sig frem til at det MAX kan køre 25 km på en opladning, og ofte mindre. (Helt ned til 15 km)

 

Det er ikke fordi han er en stor dreng, han vejer kun 60 kg, så vi er noget skuffede over rækkevidden.

 

Jeg kørte i Elgiganten med det, og de forklarede at det skulle retur til Segway, og at Segway ville opkræve et gebyr på 700 kr for undersøgelsen, hvis de fandt ud af at det ikke fejlede noget.

 

Umiddelbart en fin måde at skræmme klagere væk på, men er der andet jeg kan gøre end at sende det afsted? 

 

Kan man som forbruger aflevere varen igen, og sige at vi ikke er tilfreds med produktet? 

 

Edit: Nu kommer han og siger at det på trods af at have ladet hele natten kun er opladet til 33 % så et eller andet er tilsyneladende galt..

 

 

 

 

Redigeret af Majaline d. 29-03-2024 09:23
29-03-2024 10:04 #2| 0
Majaline skrev:

Min søn købte i november et Segway F40d elløbehjul til 3.999,- 

 

Han fyldte først 15 i februar, så har kun kørt på det en måneds tid, og max 200 km.

 

Løbehjulet har en opgivet distance på 40 km, men han har målt sig frem til at det MAX kan køre 25 km på en opladning, og ofte mindre. (Helt ned til 15 km)

 

Det er ikke fordi han er en stor dreng, han vejer kun 60 kg, så vi er noget skuffede over rækkevidden.

 

Jeg kørte i Elgiganten med det, og de forklarede at det skulle retur til Segway, og at Segway ville opkræve et gebyr på 700 kr for undersøgelsen, hvis de fandt ud af at det ikke fejlede noget.

 

Umiddelbart en fin måde at skræmme klagere væk på, men er der andet jeg kan gøre end at sende det afsted? 

 

Kan man som forbruger aflevere varen igen, og sige at vi ikke er tilfreds med produktet? 

 

 

 

 

 

 Helt håbløst af Elgiganten. Så vidt jeg er orienteret er de ansvarlige for at afklare en defekt - og kan ikke tørre den af på en tredjepart, samt opkræve betaling for det.

 

29-03-2024 10:17 #3| 2
Jones skrev:

 Helt håbløst af Elgiganten. Så vidt jeg er orienteret er de ansvarlige for at afklare en defekt - og kan ikke tørre den af på en tredjepart, samt opkræve betaling for det.

 

 

Det er forkert - det er de i deres gode ret til.


@OP

Jeg ville sende den på værksted udfra de oplysninger, du har givet. 


Elgiganten skal informere om, at der er gebyr ved at sende et fungerende produkt på værksted. Det gør de, blandt andet, for at folk tænker sig om en ekstra gang, inden de spilder mandetimer og fragt på at sende et krøllejern på værksted, fordi en idiot havde en dårlig hårdag.

24-05-2024 16:14 #4| 0

Jeg indleverede min søns elløbehjul til reparation, da det udover ikke at kunne holde strøm pludselig heller ikke kunne lade.

 

Vi indleverede det 10. april, og de kan ikke sige hvornår de leverer det tilbage igen.. Deres kundeservice er dybt inkompetente og lover gang på gang at det nok skal blive lavet, men nu står vi her 45 dage efter, og aner ikke hvornår vi ser det igen.

 

I ren afmagt er jeg begyndt at anmelde dem på Trustpilot, og reagere de på. Dog ikke ved at løse sagen, men ved at komme med tomme løfter, og jammerlige undskyldninger.

 

Herunder seneste anmeldelse, tilsat mailsvar fra dem siden sidste torsdag.

 

Det er nu dag 45 i sagaen om min søns elløbehjul. Elgiganten træder stadig vande og kommer med de samme ikke svar som hidtil.

16. Maj, altså torsdag i sidste uge blev det (igen) lovet færdigt senest tirsdag, nu skriver vi fredag eftermiddag, og der er stadig ikke sket noget som helst.

Hvis man vil opdateres skal man selv rykke efter svar, men man ville ca få det samme ud af at spørge græsplænen om hjælp, som at skrive til dem. Det er ubegribeligt at så stort et firma har så elendig en service.

Jeg vil gerne advare mod at bruge dem nogensinde igen.

16/5

Hej Thomas,

Vi har fået bekræftet at dit produkt ankom til værkstedet den 29. april, og de er i gang med at reparere produkter de modtog den 25. april.

Vi forventer derfor at produktet er færdigrepareret den 20. maj, altså nu på mandag.

Vi vender retur her så snart vi hører nærmere.

Rigtig god dag!

Med venlig hilsen / Kind regards
Max-Emil
Elgigantens Kundecenter

Senere 16/5 da de opdager der er helligdag mandag.

Hej Thomas,

Tak for din mail.

Butikken skriver at der har været tvivl om hvorvidt det skulle sendes til værksted, da der har været en mulig betaling hvis der ikke blev fundet fejl på produktet.

Hvorvidt dette har været under dialog i butikken, skal jeg ikke gøre mig klog på, det er blot det jeg har fået informeret af dem, og derfor det vi går ud fra.

Som nævnt i tidligere mail, skulle dit løbehjul gerne blive repareret på mandag, eller senest tirsdag, da mandag er en helligdag og herefter sendt retur.

Jeg vil igen beklage den lange servicetid, og vi vil også rigtig gerne tilbyde jer kompensation for forløbet når produktet er retur og sagen er afsluttet.

Du ønskes en rigtig god dag!

Med venlig hilsen / Kind regards
Max-Emil
Elgigantens Kundecenter

21/5 efter jeg rykkede dem.

Hej Thomas,

Mange tak for din henvendelse.

Jeg har lige sørget for af rykke til værkstedet, i forbindelse med en status på forløbet. De har tidligere nævnt at reparationen var forventet afsluttet i dag, men da sagen ikke lige er blevet ændret endnu, har jeg derfor valgt at forhøre dem nærmere.

Du kan forvente at vi holder dig opdateret med et svar, så snart at værkstedet har svaret retur på min henvendelse.

Rigtig god dag!

Med venlig hilsen / Kind regards
Akin
Elgigantens Kundecenter

22/5 efter igen at have rykket dem, og skrevet lidt om købeloven i en mail og på Trustpilot.


Hej Thomas,

Jeg har netop besvaret din anmeldelse på Trustpilot.

Vi afventer i øjeblikket svar fra værkstedet på en endelig løsning, og du hører fra os så snart den er fundet.

Vi skal selvfølgelig behandle sagen inden for rimelig tid, som Forbrugerrådet Tænk kommer med et eksempel på kan være et par uger. Dog er der en masse forbehold, der kan gøre at sagen tager længere tid, hvor det stadig er okay i forhold til rimelig tid.

Vi vil meget gerne kompensere dig ved sagens afslutning.

Du ønskes en god aften!

Med venlig hilsen / Kind regards
Benjamin
Elgigantens Kundecenter

23/5

Hej Thomas,

Tak for din mail.

Jeg beklager hvis det er formuleret forvirrende i tidligere mails. Grunden til det har taget længere tid er ikke fordi der har været tvivl om du ville have det repareret, men tvivl om det skulle sendes ind, da butikken har nævnt der muligvis ville komme en regning såfremt fejlen ikke blev fundet.

Ovenstående er hvad vi har fået af butikken. Er du uenig i dette, vil jeg meget gerne kontakte dem og bede dem ringe dig op og forklare nærmere.

Værkstedet har netop givet os en ny status i dag, og de melder at løbehjulet står og lader op så de kan udføre tests på det, og herefter reparere det såfremt fejlen kan findes.

Jeg vil også beklage mange gange såfremt du har fået lovning på det ville være retur på en bestemt dato, da dette aldrig er noget vi har i hensigt at gøre. Vi kan aldrig vide en præcis dato med sikkerhed, og derved kan vi kun give et estimat.

Jeg kan godt forstå det er et irriterende produkt at skulle have indleveret i så lang tid. Havde det været en yderst nødvendig computer, eller telefon havde vi haft mulighed for at stille et låneprodukt til rådighed. Vi besidder dog ikke el-løbehjul til låns.

Som Benjamin også skriver, vil vi naturligvis rigtig gerne tilbyde dig kompensation for sagens forløb så snart den er afsluttet.

Skulle der opstå andet, må du endelig ikke tøve med at vende retur.

Rigtig god dag!

Med venlig hilsen / Kind regards
Max-Emil
Elgigantens Kundecenter

24/5 igen efter jeg har rykket dem

Hej Thomas,

Mange tak for din tilbagemelding!

Vi følger løvende op med værkstedet, som endnu ikke er vendt retur med yderligere end meldingen fra i går. Du kan forvente fra os igen, så snart de vender retur med mere.

Rigtig god dag!

Med venlig hilsen / Kind regards
Olivia
Elgigantens Kundecenter

IMPONERENDE!!!!!!!?





24-05-2024 16:16 #5| 1

TL, DR

 

Elgiganten er et fucking lortefirma, der ikke overholder aftaler, lover alverdens ting, og har en gennemført elendig kundeservice.

24-05-2024 19:23 #6| 0

Bed om at ophæve købet, da de ikke magter reparation indenfor en rimelig tid.

24-05-2024 19:58 #7| 0

Tænk sig at skulle arbejde med det der hver dag, hvor man dagligt skal finde på undskyldninger over for kunder.
Det må godt nok være tough at gå på arbejde og vide at man skal ind til 8 timers skældud fordi de har så elendig en service, dag ud og ind.

 

Bliv endelig ved med de dårlige anmeldelser etc. 

24-05-2024 21:39 #8| 0

Fandme et stærkt kundeservice navn: Max-Emil 


Håber det løser sig..


24-05-2024 22:40 #9| 0

Jeg vil bede om at ophæve købet, og så smide den til forbrugeklagenævnet hvis de ikke accepterer det.

25-05-2024 12:19 #10| 0

Nå, jeg kørte en tur ud i den fysiske butik hvor jeg har indleveret det i dag, for at høre om de havde en løsning på problemet.

 

på forunderlig vis var løbehjulet dukket op i går eftermiddag, men de havde ikke lige tænkt på at kontakte os 🤷🙈

 

Knægten fik en kompensation på 800 kr, og Elgiganten fik en flok kunder mindre, og så er det vist bedst ikke at bruge mere negativ energi på dem.

27-05-2024 14:14 #11| 4

Er 800 kr. ikke en fin kompensation for reparationsforsinkelse på en måned af et løbehjul? Eller hvad burde det ellers være?

 

Noget andet er, hvad man egentlig reelt kan forvente af rækkevidde, når der skrives "op til 40 km" - når man først kører i praksis med vind, regn og kulde, bakker og ujævne underlag og selvafladning mellem køreture. Hvis der er forskellige indstillinger, regnes de 40 km sikkert ved lavest motorydelse, og de er helt sikkert baseret på en let fører under helt optimale køreforhold.

En hurtig google gav mig en hjemmeside med tests, hvor man skriver: "Det er min erfaring at du kan forvente ca. 60-70% af den anslåede rækkevidde i den 'virkelige' verden."

https://rideelectric.dk/bedste-el-lobehjul-test/


Har de skiftet batteriet? Det kunne være interessant at høre, om det giver en væsentlig forbedring.

27-05-2024 14:49 #12| 0
henry skrev:

Er 800 kr. ikke en fin kompensation for reparationsforsinkelse på en måned af et løbehjul? Eller hvad burde det ellers være?

 

Noget andet er, hvad man egentlig reelt kan forvente af rækkevidde, når der skrives "op til 40 km" - når man først kører i praksis med vind, regn og kulde, bakker og ujævne underlag og selvafladning mellem køreture. Hvis der er forskellige indstillinger, regnes de 40 km sikkert ved lavest motorydelse, og de er helt sikkert baseret på en let fører under helt optimale køreforhold.

En hurtig google gav mig en hjemmeside med tests, hvor man skriver: "Det er min erfaring at du kan forvente ca. 60-70% af den anslåede rækkevidde i den 'virkelige' verden."

https://rideelectric.dk/bedste-el-lobehjul-test/

 

Har de skiftet batteriet? Det kunne være interessant at høre, om det giver en væsentlig forbedring.

 

Umiddelbart jo, jeg har heller ikke skrevet at det ikke var fint? Det sagt synes jeg heller ikke det er for meget, han har købt det som et transportmiddel, og jeg tænker at de færreste ville acceptere at undvære sin cykel eller bil i så lang en periode. 

 

Min søn vejer 55 kg, og der er ingen bakker hvor han kører, og det kunne som skrevet max køre 25 km. Hvad tror du den kører med en som mig der vejer lige under 100 kg, i det terræn du beskriver?

 

Jeg er også spændt på om der er en forbedring, men de har i hvert fald effektivt sikret sig mod at få det ind igen.

27-05-2024 15:03 #13| 1

De 40 km på en ladning er målt ved følgende forhold ( kilde : reddit) 

25 grader 

70 kg chauffør 

Max hastighed 15 km/t 

Indendørs, dvs. Ingen vind 


Jeg antager at du ikke selv ejer en elbil? 😅

Vinter / sommer kan der også være op det til dobbelte forskel i rækkevidde. Der er bare rigtig mange faktorer der spiller ind på rækkevidden i sådan et batteri drevet kørertøj. 


Ift. Rækkevidden er det vel lidt det samme som gør sig gældende for både fossil / el biller. Der er jo aldrig nogen som kan kører de km/l bilerne er oplyst til. 


Jeg er helt sikker på jeres batteri ikke fejler noget ift. Rækkevidde, men selvfølgelig en fejl at det ikke kan lade. 

27-05-2024 17:37 #14| 1
Pokernewbie skrev:

De 40 km på en ladning er målt ved følgende forhold ( kilde : reddit) 

25 grader 

70 kg chauffør 

Max hastighed 15 km/t 

Indendørs, dvs. Ingen vind 

 

Jeg antager at du ikke selv ejer en elbil?

 

 Nu elbil og rækkevidde nævnes, kom jeg til at at tænke på denne.........

 

Redigeret af Hawkeye d. 27-05-2024 17:43
30-07-2024 20:32 #15| 0

Står og skal købe el løbehjul til min søn og overvejer hvor det bedst at købe?

Nogen anbefalinger ?🙏

30-07-2024 23:19 #16| 3
Schaffen85 skrev:

Står og skal købe el løbehjul til min søn og overvejer hvor det bedst at købe?

Nogen anbefalinger ?

 

 Elgiganten

31-07-2024 07:33 #17| 0

Ja servicen har været dårlig fra Elgigantens side eller måske nærmere informationen og kommunikationen.

 

Tænker ikke der er unormalt at en reparation af en vare kan tage op til 2 måneder hvis det skal sendes frem og tilbage til producenten. Det har jeg hvertfald selv prøvet med en computer.

 

Men jeg forstår fuldt ud din frustration, jeg vil bare sige du oplever altså ikke en bedre service i Power, som er direkte modkandidat til Elgiganten og er stiftet af tidligere direktør i Elgiganten ;)

 

Men godt at høre I fik noget kompensation og knægten løbehjul er kommet retur.

Redigeret af Kongs d. 31-07-2024 07:33
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar