Efter et klasse-opgør i går, så skal værterne fra Frankrig og overraskelsen fra Island, forsøge og leve op til den underholdning der blev leveret i går. Island har overrasket alle med denne kvartfinale plads, og ingen havde forventet man ville slå England ud af 1/8-finalen med 2-1. Frankrig kom videre fra deres 1/8-finale, ved at slå Irland 2-1 efter at have været bagud med 1-0. En kamp hvor stjernespilleren Antonio Griezmann også kom igang med to kasser. Historier om overraskelser ved dette EM, kan der nærmest skrives bøger om. Island spillede flot under kvallen, men der var stadig ikke mange der havde fidus til dem under denne slutrunde, dog viste de med ægte vikinge-manerer, at man kan kæmpe sig til alt i fodbold. For det er ikke just stjernespillere der løber rundt på det islandske hold, når den største stjerne på ens hold hedder Gyfli Sigurdsson, og er en middelmådig spiller i Premier League. Og det kan ligne en umulig opgave for de islandske drenge, at skulle slå et hold som er bedre på samtlige pladser på papiret, og som oven i købet også er på hjemmebane, men man kan bare ikke afvise muligheden for, at Island kan kæmpe sig videre længere.
Værterne fra Frankrig er ude med to karantæner til dette opgør, Aldi Rami og Kante på begge se til fra siden. Aldi Rami forventes at blive erstattet af det unge talent Umtiti, som bestemt ikke er nogen ueffen spiller. Hvem Kante skal erstattes af er igen en svær sag, da man har mange gode midtbanespillere på det franske landshold. Af mulige reserver til positionen har man; Cabaye, Sissoko, Schneiderlin, Coman. Schneiderlin har ikke fået vist meget tillid under denne slutrunde, og jeg næsten godt man kan udelukke ham. Coman er meget offensiv men har spillet pladsen før, det vil dog betyde at Pogba skal tage en plads længere tilbage i banen, hvilket jeg heller ikke tror bliver tilfældet. Tilbage står Cabaye og Sissoko, to forholdsvis forskellige spillere. Hvis man går med Cabaye får man en erfaren playmaker, som er god til at ligge og fordele bolde, og som også er bedre bagud i banen end Sissoko. Med Sissoko får man en hurtig spiller med god fysik, men som har et meget lavt bund-niveau, men som nok også har et højere top-niveau end Cabaye, det kan dog være et stort sats og tage. Uefa mener at de bliver Cabaye, og jeg er enig med dem i, at det vil være det rigtige spiller til kampen.
Assistent træner fra Island Heimir Hallgrímsson har været ud og sige: "I will continue saying that we haven't seen Iceland's best game yet". Selvtilliden er stort i den islandske lejr, og jeg tror at alle spillere og trænere tror på det kan lade sig gøre for dem.
Forventede startopstillinger
Frankrig: Lloris; Sagna, Koscielny, Umtiti, Evra; Pogba, Cabaye, Matuidi; Griezmann, Giroud, Payet
Island: Halldórsson; Sævarsson, Árnason, R Sigurdsson, Skúlason; Gudmundsson, Gunnarsson, G Sigurdsson, B Bjarnason; Bödvarsson, Sigthórsson
Nøglespillere:
Antonio Griezmann: Han lyste op under sidste kamp hvor han scorer to mål, begge rigtige angriber mål. Mod Island får man brug for at sine angribere kan scorer på sådan nogle halve chancer, eller scorer nogle mystiske mål, fordi Island står godt, og de vil kæmpe med liv og død for at komme videre fra denne kamp.
Gyfli Sigurdsson: Det kan være svært at udpege hvem der kommer til at være nøglespiller for Island, da man som sagt ikke besidder nogle stjerner rigtigt. Dig vælger jeg at fremhæve Sigurdsson, for hvis der er noget han kan, så er det og sparke dødbolde. Vi har set det flere gange i Premier League, at han har et fantastisk spark, og det er nok noget som dette Island skal håbe på, hvis de vil have succes.
Odds på kampen:
1: 1,44 X: 4,5 2: 8.5
KOM MED FIF OG FIDUSER, OG DEL JERES VÆRDI FORSLAG! GOD KAMP!