Er selv først begyndt at spille poker for et halvt år siden, og mener selv at jeg er lidt halvringe (koncentration, dårlige calls og nysgerrighed osv.)
Her til aften havde jeg lidt ekstra penge at lege med så jeg deltog i to af de ovennævnte SNGs. Det er staidg lidt penge så jeg ville oppe mig lidt og resultatet var overraskende.
Vandt faktisk begge to uden problemer.
Modstanderne er mere løse end en Thailandsk luder med mund og klov samt ikke én pot blev forsvaret når jeg stjal dem.
Ved godt det kun er to spil, men mener klart at spillerne der er overraskende nemme.
<\blablabla>
Empire 30+3 kan anbefales
Tilykke med sejrene,
Jeg vil bare lige tilføje at der er kæmpe forskel på hvilke type spillere du løber ind i ved at spille Party/Empires 30+3 SNG´er. Den ene kan være præget af tight spillere hvor mange puljer, selv i 1. og 2. runde, bliver vundet af et standart preflop raise. Den næste kan du løbe ind i maniacs hvor halvdelen af feltet er ude midt i anden runde.
Samtidig vil jeg sige at efter min erfaring er springet meget større mellem 20+2 og 30+3 SNGer end mellem 10+1 og 20+2. I de to sidstnævnte bliver en pulje i 1. eller 2. runde sjældent vundet af et preflop raise med míndre det er allin. Det sker meget oftere i 30+3. Samtidig bliver det selvfølgelig nemmere at stjæle blinds.
Jeg kunne godt tænke mig at høre andres meninger om niveaforskelle mellem de forskelle SNGer. Specielt om springet mellem 30+3 og 50+5.
mvh, PB.
Ja tillykke....
Jeg er selv begyndt og spille nogle flere tour... Kan også anbefale bet365"s 30$... Har spillet 5 og fået penge i de 4....
Tillykke med de to sejre , en rigtig god start på Sng`s.
Der er en meget stor forskel på 30 og 50 $ Sng`s , i mange af 50erne
er modstanden god , dog kan man ganske rigtigt løbe ind i et maniac bord, men det er ikke så tit.
Det er min erfaring ,at det "nemmeste" er 200 $ sng`s.
Der er nemlig ikke så meget at tage fejl af , 8/10 kan spille og
gør det efter alle kunstens regler,
man behøver ikke at tænke over om
det er et loose eller tight bord , det er med garanti tight , dog med den tilføjelse at hvis man viser svaghed ved et eventuelt stealforsøg , så sidder de lige i struben på en , LOL ,helt generelt er modstanden
stærkere nu højere du kommer op i limits (big surprise), og du vil helt sikkert løbe ind i en stime på måske
10 sng`s hvor du ikke er i pengene , det det drejer sig om er ,at holde fast i det spil du spiller ,
og tro på det , så skal det nok gå
med et smukt overskud.
held og lykke ,Mvh Søren
Jeg er selv lige begyndt at spille poker online (Texas Hold"em) og tænkte at jeg ville starte i den lave ende, men det var hvis en fejl, jeg har haft en del problemmer med at læse folk, når de går all-in med en 6-10 i forskellige farver, sidder jeg og ryster på hoved, men det sker ofte at de gør det, men jeg kalder altså ikke med en Q-10,
Så nu har jeg tænkt mig at prøve at hoppe ind i de lidt højere games, dog har jeg lige en 30 års fødselsdag der skal betales :)
@Dane:
Du skriver at du har svært ved at spille mod de skøre kuler der holder til på de lavere limits SnG, og derfor vil søge mod højere limits for at finde mere "korrekte" spillere
Mener ikke at det er den korrekte grund til at rykke op i limit.
Du har fuldstændigt ret i at der sker mange underlige ting på de lavere SnG-limits, men at rykke op i niveau for at slippe for disse maniacs er ikke altid den optimale løsning.
Der er bestemt ikke altid nemmere på de højere levels selvom du ikke vil støde på så mange maniacs. Spillerne på de højere limits benytter sig bare af andre mere raffinerede værktøjer, der lige så nemt kan få dig på glatis, som klaphatten der spiller 6-10o all-in kan.
Prøv istedet at tilpasse dit spil til at udnytte disse "lose cannons" og du vil langt hen af vejen kunne tjene rigtig mange penge på dem.
Derudover har du muligheden for at lære nogle værdifulde ting hen ad vejen, bla. hvordan man udnytter folk der spiller 6-10o all-in. :-)
Når du så har tæsket disse tåber lang tid nok (og fået bygget en god roll op samtidig) er tiden inde til at stige i limit. Det er det mest tilfredsstillende i længden og vil gøre dig til en mere komplet spiller.
Men selvfølgelig kan man da tage chancen hvis man har pengene og føler man er klar, mener bare ikke at det skal være for at slippe væk fra de "vilde" spillere på de lavere limits...
Men god vind Dane :-)
Mvh Mika