Har ingen handhistory på den, så den som jeg husker den.
blinds 50-100
Jeg sidder BB med A-2o, der bliver foldet til Sb der raiser til 450, jeg caller da jeg har lidt på fornemmeren at han er ude på steal.
flop.
8-2-5 rainbow
Han better 600 og hvad skal jeg gøre her ?
Jeg har ca. 6000 og han 4500
Det er laddies 250$ tourney med 5000$ gart.
En handske fra laddies 250$
Hvis det er en tourney, som jeg tror det er...
så ville jeg pakke sammen preflop, selvom han stealer, det er simpelthen for ringe en hånd at tage ham ned på. Også i cash games.
Ville måske raise floppet for info, men du kan være grueligt bagud...
Ja ... Smid den big blind på 100 væk.
Du får masser af bedre chancer med 60 Big Blinds endnu
Jeg raiser til 1500 på det flop. Jeg ville dog raise til 1k preflop, og byde ud på any flop.
Fold preflop som de andre siger...
Med dybe stacks er der ingen grund til at involvere sig...
Hvis blinds havde været højere, eller stacks betyligt mindre kan jeg godt forstår dit spil her Orca, men med så små blinds, forstår jeg ikke at du vil risikere så meget på en meget marginal hånd...
Vil du evt. forklare din tankegang?
Jeg forstår heller ikke hvorfor man skulle være så agg. så tidligt i en turnering
Unødvendigt efter min mening
Jeg vil netop lave dette move fordi at blinds er så lave. Hvis vi var længere fremme og jeg havde en mindre stack/BB ratio, så ville jeg ikke turde lave dette move, da jeg ville være færdig hvis jeg blev fanget.
Her har vi en åbenlys steal mulighed (hermed ikke sagt at det er et åbenlyst steal). Da vi formentligt er tidligt i turneringen (baseret på de lave blinds) så kan vi nok også formode at vi kommer til at sidde i denne position i et godt stykke tid, hvilket betyder at jeg vil kunne stjæles fra mange gange. Jeg vil ikke stjæles fra!
Vi har rigeligt med chips til at lave mit førnævnte move, men stadig kunne folde hvis han pusher eller hvis han viser for meget interesse. Vi har position over ham! Hvis han caller vores raise på floppet, så check turn bag ham, eller fold til hans eventuelle bet - med mindre der falder et es naturligvis.
Jeg mener at her er lette penge i potten, samt muligheden for at gøre det klart at man altså ikke kan stjæles fra, hvilket er yderst vigtigt senere i touren.
Jeg er vild med dit play Orca. Jeg er enig at hvis man har diciplinen til at komme væk fra den hvis han pusher, enten preflop eller på floppet (som det kom aktuelt) så er reraise et smuk spil, især hvis man spiller for at vinde og ikke for "bare" at holde længst muligt. Går den så kan man være sikker på at næste gang han raiser vores blind så har han nok en handske.
Du har tidligere postet fremgangsmåder som denne Orca, og jeg er helt enig med dig i at man skal turde at lave moves for at vinde mtt"s, men...
Jeg er ikke udpræget enig her...
Jeg er tilhænger af at vise at folk ikke skal messe med vores bb, men så tidligt i tours, hvor vi sikkert bliver flyttet, eller nogle af de andre gør det, og folk generelt ikke er særligt opmærksomme, mener jeg ikke at dit spil har den store effekt.
Når vi derimod nærmer os de sidste 20 f.eks. så ligger folk meget mere mærke til hinanden og her er jeg meget enig med dit spil...
Hvis du raiser til 1000 her, han caller og du smækker 1500 afsted efter floppet, har du altså allerede brugt en tredjedel af din stack...
Men kan da sagtens være at jeg tager fejl...?!
Jeg har ikke noget imod dette play, men det skal være read bestemt. Er han en aggro spiller, så er det bare med at få lavet det re-steal.
Når nu du så vælger at calle og se et flop, så bør du raise til omkring 1.500. Der er ingen ide i at calle ham pre flop med sådan en handske, hvis du ikke har tænkt dig at følge et marginalt hit op med aggressivt spil.
Så er det bedre at folde...
/Mikael
Takker for de gode input, i har kommet med.
For jeg kan se at jeg fik spillet den helt forkert, da kun får callet hans flop bet, derefter giver han et freecard på turn, som er en damse og river ender med et A hvor han better 1500, hvor efter jeg pusher all in og efter lang betænkings tid caller han og viser A-K...
Epix