Endelig en rigtig beslutning af DSB !
Jeg læste engang, at DSB årligt gav alene Søren Pilmark mellem 2-2,5 mio kr for DSB reklamerne, og at de samlede udgifter til reklamerne beløb sig til 10 mio kr.
De reklamer har kørt i 11 år = ca. 100 mio kr som mange nok vil mene de kunne bruge mere fornuftigt!
Så må vi håbe, at Føtex også indser, at det er tid til at droppe nuværende reklamer... ladadi ladadum...
Enig i det økonomiske, men kender en eller 2 som blir triste over ikke at se mere til Harry ;D
@Zimza
Hvor i alverden ved du fra, at de reklamer der har kørt, ikke har fået flere til at køre med DSB, og derved øget omsætningen?
Det er så typisk "Ekstrabladskt" at gribe et tal ud af kontekst og så konkludere på det.
@Cewcew:
Jeg er ikke i tvivl om, at de betydeligt billigere og mere informative simple reklamer, som handler om, at der er "orange billetter" til salg over storebælt, får flere til at tage toget.
Synes bare det tog overhånd med dyre reklamer med en skide dukke og Pilmark i kjole...
I en så skrantende virksomhed som DSB er, burde man da for længst ha' skåret ind til benet, og sparet som os andre under krisen.
Tror bare at lønninger til "kendte" i reklamer normalt er skyhøje. Så det må jo være pengene værd.
For nyligt udtalte Jesper Binzer fra D-A-D at hans medvirken i PFA Pension reklamen havde gjort ham gældfri. Dem der har set reklamen ved at det næppe har taget mere end en times tid at få den lavet.
@Zimza
Der er ingen tvivl om, at DSB er ude i tovene, samt at virksomheden har været utrolig dårligt ledet. Derfor kan man stadigvæk ikke sætte lighedstegn mellem reklameudgifter og fornuftig brug af penge.
Så længe Søren Pilmark og Co hiver flere penge ind til virksomheden end de bruger, samt er bedre end andre reklamealternativer, så er penge godt givet ud.
Kunne ikke være mere enig med Cewcew! Som snart færdiguddannet Cand.Merc. EMF brækker jeg mig over de "kloge" hoveder der skal sætte lighedstegn mellem reklameudgifter og dårlig økonomi. Det kunne ikke være mere forkert og der skal selvf. flere analyse til før man ved om pengene er givet skidt ud. Og sidenhen DSB har kørt kampagnen i 10år må man antage de har faktiske tal at forholde sig til.
// KD
Langemand skrev:
Tror bare at lønninger til "kendte" i reklamer normalt er skyhøje. Så det må jo være pengene værd.
For nyligt udtalte Jesper Binzer fra D-A-D at hans medvirken i PFA Pension reklamen havde gjort ham gældfri. Dem der har set reklamen ved at det næppe har taget mere end en times tid at få den lavet.
Måske han havde en meget lille gæld?
Synes sgu det lyder vildt, hvis en lettere brugt skuespiller kan få 2-2½ mil./år for at medvirke i nogle simple reklamefilm.
lol - en virksomhed der sejler i den ene fiasko efter den anden stopper nu en af de få succer de har haft - hvorpå et par PN brugere straks kan tage stilling til at det er en rigtig beslutning, og udtale sig om økonomien.
c_hope +1
Harry må betegnes som at være lidt af en marketingssuccess. Tror de har solgt rigeligt i merchandise for at betale for hr. Pilmark ;)
Mht Føtex tror jeg de bruger "hvis man gør dem irriterende nok husker folk dem"-metoden. Ja jeg hader dem også...lortepis
Ved ikke helt hvad jeg skal mene om beslutningen.
På den ene side virker det som om at reklamerne er det eneste positive og sjove man kunne for øje på ved hele DSB. Den succes de reklamer har fået, er næppe en som DSB ser ud til at få lige foreløbig.
På den anden side er beslutningen nok ganske fin, set i lyset af at selve budskabet med reklamerne om at det er bedre, mere afslappende osv. når man kører med tog, er noget komisk set i lyset af de besværligheder IC4 togene blandt andet har skabt, og som bestemt ikke ligefrem har underbygget budskabet.
Vil dog savne Harry :)