Den her er lidt frit for leveren, da min hand history er på en anden pc.
Faktum er, at vi er 21 tilbage af 222 startende, så average er ca. 15K.
21. plads giver 150$ - 1. plads giver på den rigtige side af 6K$.
Jeg sidder på 17K i MP ved et 7-mands bord. Mit image er umiddelbart semi-tight/aggressivt.
Blinds er 600-1200 med en ante på 75.
En fyr i UTG+2 raiser til ca. 4000. Hans preflop stats er ca. 26/12 (han var ihvertfald grøn/rød i PAHUD). Han sidder på 18-19K og har raiset hånden lige inden, hvor han tog blindsene.
Jeg trykker stakken til midten med TT i hulen.
Det er vel rimeligt standard på dette tidspunkt?
Endgame 100$ på Stars
der ligger 2325 + 4000 = 6325 i potten og du har 17 K.. så villain skal calle 13 K ind ind i ca. 23 K.
Jeg skubber også her - du vil op af pengestigen og du har brug for flere chips to do so.
Jeg reraiser til 10 K - det signalerer mere styrke i dette spot mod en aggressuv spiller - kalder push og pusher any flop.
Hmmm, jeg synes ikke det er helt så simpelt...
For det første raiser han i tidlig, for det andet har du flere spillere bag der kan vågne op med noget lækkert...
Du har MAKS et coinflip når han betaler, så spg er naturligvis hvor meget FE du har...
Udover hans specifikke spil, afhænger det vel også lidt af dynamikken ved bordet, men eftersom boblen er sprunget er vores FE nok relativ lav...
Jeg ville sikkert selv skubbe i situationen, men er sgu ikke helt sikker på at det er det bedste move...
@abehjerne
At reraise på den måde viser i min bog ikke mere styrke når vi ikke har mere bag, og hele dette spil handler om FE, som vi altså maksimerer ved et skub frem for et klamt reraise som han bliver NØDT til at kalde med noget AQ agtigt...
Jeg mener at pushe i dette spot kan gøres med any 2 når skurken hånden forinden også har raiset - vi ser ham som aggressiv ved bordet ud fra beskrivelsen.
Ved at reraise til 10K signalerer vi at vi har en stærk hånd og er i stand til at spille poker istedet for bare at skubbe.¨
Vågner han op med QQ KK AA kommer vi alligevel aldrig væk.
@abehjerne
no deal...
@jungleras
Forstår dine bekymringer men tror du ikke villain betaler med 88-99 her?
Hvis vi er ude i et coinflip så har vi ikke brug for meget FE før at det er en fin situation at pushe TT her. Hvis villain folder 15-20% af gangene er det helt fint.
@gene
fint push, dont worry about it.. en grim hånd at få her... den ligger lige på grænsen.. JJ havde lige netop været super super nemt push og 99-88 havde været nemmere at komme væk fra...
@Abe
Det er rigtigt, min fejl. Med 2bb ekstra kan vi sagtens spille god poker og udspille vildanden på floppet, my bad...
@Johnson
Jeg er enig med dig i at den er meget marginal, og de gange vi render ind i AA-JJ, opvejes måske af vores FE mod AJ etc.
Dog har vi stadig 4 mand or so bag os, men de betyder mindre i det store regnestykke..
@abe
ja og med et M på 7 kan vi jo gøre rigtig meget... no go sømand...
hvis de stats du viser frem, betyder at han er aggro, så ja, standard, ellers fold, pga. hans position. Imo er pos pænt afgørende på det her stadie, og coinflips vil vi vel helst undgå. Desuden mener jeg i 100$+ lategame mtt'er at de fleste godt ved når de lige har raiset hånden forinden, at de skal have noget i næste hånd også... medmindre det er en af bordets random 3-4 donks seføli:)
Men her afhænger det hele af spilleren (og ja, jeg er donk til de stats-maskiner der, de er noget rod i tours hvor mange spiller stramt i starten, og loose i slutningen, modsat cashgames)
@Abe
Helt væk i min bog at raise til 10k og så have 7k tilbage at pushe. Havde hans stack været på f.eks. 30k ville et reraise til 12-13k vise stor styrke.
@Jungle
!Du har MAKS et coinflip når han betaler, så spg er naturligvis hvor meget FE du har...
Udover hans specifikke spil, afhænger det vel også lidt af dynamikken ved bordet, men eftersom boblen er sprunget er vores FE nok relativ lav..."
- Synes ikke helt det du siger her hænger sammen. Hvis FE ikke er ret stor, så er vi altså også ofte langt foran (Han kalder med mellempar, små esser).
Jeg skubber helt sikkert her. Vi skal derudaf.