For anden dag i træk er jeg rimeligt langt i en af de "større" turneringer, i går lå jeg godt til i boss medias 250k, flytter så bord fra det jeg startede ved, og så går alt galt, laver et par dumme raises og ryger ud...
I nat er billedet det samme vi starter 866 og sidder godt med da vi er o. 120 tilbage har medium stack 18k blinds er 500 og 1000 samt en ante på 125, føler jeg spiller godt og er i "the zone", har kun været all in med overpar so far.. Men så flytter vi bord og jeg skal self ud at raise til 2500 på min første hånd - dumt ikke? - hvor jeg sidder med k4s lige før knappen, bb pusher og jeg folder - argh tænker jeg hvor dumt.. Hånden lige efter samler jeg 55 op, der bliver foldet til mig, og jeg gør det til 2500 igen, og igen pusher bb som sidder med omkring 10k, jeg når lige at tænke: "tror de jeg er weak" OG SÅ CALLER JEG SELF SOM DEN DONK JEG ER.. han viser AK og spiker kongen.. jeg ryger ned på o. de 4-5k og forsøger at overleve ved at stjæle blinds, får så k9 på sb, der bliver foldet hen til mig, jeg pusher og bb caller med a3 og den holder hjem... jeg ryger som 116 top 99 fik penge..
Mit spørgsmål er så, hvordan skal jeg spille på dette stadie af turneringen - lige før boblen - når jeg sidder med en medium stack? og hvordan forholder jeg mig til mit nye bord? skal jeg vente og se folk an eller bare køre på? Jeg gør tydeligvis noget forkert, skal jeg holde mig til premium hænder og risikere at blive blindet ned på en stack under average, eller er jeg nødt til at gå ud og forsøge at tage nogle blinds med mellem gode hænder..? Håber i har nogle gode råd, og gerne ris, for er ret frustreret lige nu, da jeg føler jeg begge dage har spillet god poker i to en halv time og så fu**er op..
mvh - Peter
endnu et donk up 200k fulltilt
Hehe, poker handler sgu ikke om at spille godt eller skidt, vi spiller alle nogenlunde ens, og så handler det bare om hvem der lige rammer skrubbet.
Det skal nok komme til dig m8.
Havde du vundet cointosset, havde tråden måske heddet finalbordslir, det er de små marginaler.....
@kalsen
"Hehe, poker handler sgu ikke om at spille godt eller skidt, vi spiller alle nogenlunde ens, og så handler det bare om hvem der lige rammer skrubbet."
Den pæne måde at kommentere den: tror du har misforstået et eller andet!
Den mindre pæne: noget af det dummeste jeg har hørt!
Så må du selv vælge!!!
/Martin
@kalsen
Det er sgu ikke hjerne der gør dig platfodet ... spil lotto - det må lige være dig
Men hvordan skal man spille i den situation ? Det kommer jo an på hvad du spiller for ! Spiller du for bare at komme i pengene eller spiller du for at vinde ? Hvis du bare vil i pengene kan du tage bestik af situationen med blindsstørrelse og spillere tilbage og bare checke/folde med mindre du rammer monsterhånden. Men er du der for vinde er du nød til at spille det spil der skal til uden at kigge på om du er på boblen er ej dvs pretty much det spil der har ført dig til den pågældende situation (boblen)
Mange begår den fejl at de er bange for at ryge ud og det drager de bedre spillere nytte af ved at stjæle blinds osv nå det snerper til - så mit råd er : gør op med dig selv hvad du spiller for inden du går ind i en turnering .
Spiller for at vinde, og så må jeg jo lære at tage det som en mand, når jeg ryger ud langt henne, i stedet for at tude herinde hver gang jeg taber :-)
See you at the next final table..