Jeg skulle nok have postet denne tråd før den anden om color ranges... Never mind.
Hvad mener vi med en color range? Ved at google kan jeg se, at mange bruger de forskellige stats til at identificere forskellige leaks ved villain. Mit "problem" er, at folk bruger stats til at sige, fx, at: "han er en LAG" eller "han er en nit". Ud fra dette definerer de så en EV+ strategi.
Mit spørgsmål er: er det smart?
Kommer man ikke hurtigt til at bruge en stat fra een street til at generalisere over øvrige streets og derved lave fejl-antagelser? Det vil svare til, at hvis villain 3B'er light (med fx 30% preflop) til et openraise HU, så må han, med mindre vi ser andet, være en hyperLAG/overaggro. Det behøver vel ikke være sådan. Øvrige stats kan velsagtens være "i skabet".
Som jeg ser det, bør man derfor basere sin counter-strategi på villains individueller stats og bevidst lade være med at generalisere.
Er det ikke netop dette der gør en HUD stærk? At den ikke generaliserer - hvilket man netop er nødsaget til uden en HUD (medmindre man er supermand).
Nogen tanker omkring dette?
Er color ranges color ranges?
Jeg har tidligere haft en meget avanceret HUD opsætninger, hvor jeg alle stats var opdelt og kategoriseret i en masse farver. Den kom jeg så til at slette. Det gjorde at jeg ikke orkede, at lave en ny, så jeg fandt en tilfældig HUD i HEM2, hvor statsene ikke er opdelt i en masse farver.
Jeg kan se i dag, at jeg tidligere lavede en masse fejl, fordi jeg stirrede mig blindt på netop xxx farve, så er villain xxx spiller, og så tog jeg ikke højde for at der rent faktisk bare kunne være tale om en anden villain en pågældende farve gav udtryk for.
Så personligt har jeg været slem til at generalisere ud fra en given farve. Derudover vil jeg godt indrømme, at jeg i begyndelsen startede med at bruge tracker/HUD havde svært ved at forholde mig til hvordan hånden forløb/board texture, og adskille det med hvordan villains stats var. Men det er vel et spørgsmål om tilvending.
Håber det gav mening