Er det LOVLIGT (TDC)

#1| 0

Er det lovligt at tage 39 kr extra på alle regninger fordi man IKKE er tilmeldt PBS ordningen?

Jeg synes det lyder på kant med loven? Samt totalt latterligt.

Nogle der ved mere om det?

Skal lige siges det er mit bredbånd igennem tdc.

16-05-2009 13:25 #2| 0

Det gør all jo, så det er det nok, det er noget med at man må tage et gebyr for den faktiske udgift, så det passer da meget godt

kuvert, kuvertering, post, og nogle mennersker til at håndtere det.

16-05-2009 13:25 #3| 0

Det mener jeg at det er, men det kræver at de kan vise det er ekstra omkostninger.

Og det er der. Hvis det over PBS kører det jo elektronisk uden at blive rørt at mennesker (så vidt jeg ved). Skal der sendes en regning skal denne udskrives, puttes i en kuvert og sendes til dig. Jeg ved dog ikke hvor meget sådan noget koster...

16-05-2009 13:28 #4| 0

Max gebyr man må tage er 100 kroner.

39,- er pænt standard.

16-05-2009 13:30 #5| 0

for sent ude..

16-05-2009 13:31 #6| 0

kan man ik betale i deres butikker hvis man vil undgå gebyret ?

16-05-2009 13:32 #7| 0

@Live

Jo

16-05-2009 13:44 #8| 0
OP

Hmm synes bare at 39 kr for at sende mig en regning er langt over hvad der er rimeligt.

16-05-2009 14:37 #9| 0

hvorfor ikke bare tilmelde PBS?

16-05-2009 14:39 #10| 0

Sidder selv i kundeservice for telia. Og her har vi præcis samme gebyr, for udsendelse af girokort regninger :)

16-05-2009 15:58 #11| 0

@Chrilz
Det var ikke noget at være stolt af...når man tilmelder sig PBS "glemmer" i at trække betalingen via PBS, når man så har betalt 39.-kr for meget i 6 mdr og endelig er fri, går jeres system ned, den dag man gerne vil opsige sit abonnement, og fjolset kan ikke bruge en kuglepen til at skrive opsigelsen ned med...men næste gang man har 45 min. tilovers og prøver at komme igennem, kan de godt se man har ringet derind?!?

Derefter beder de så om en skriftelig opsigelse, som de ikke har modtaget...til trods man har selv smidt den i postkassen, på Amager!!!

Telia er et skodfirma der tager røven på sine kunder, hvis de kan komme afsted med det!


Hvis man sætter 100 aber, til at skrive på 100 skrivemaskiner i 100 år, vil man få skrevet, Telia´s manual til kundeservice!

16-05-2009 17:44 #12| 0

samme problem, som ottoman, har tilmeldt Telia til pbs, men girokort dumper stadig ind

16-05-2009 19:51 #13| 0

Faktfureringsgebyr ved manglende PBS betaling er ret standard efterhånden og det med god grund
Rent administrativt er det meget nemmere at håndtere for virksomheden og dem der ikke betaler til tiden eller går i tab findes i meget væsentligt omfang blandt dem der ikke er tilmeldt PBS
Jeg har selv lavet en sådan analyse et sted jeg har arbejdet og tallene er nærmest skræmmende
Så reelt set belønner man dem der tilmelder sig PBS ved ikke at fordele den samlede regning for arbejdet med at udsende rykkere, lukke abonnenter og køre inkassosager, men kun pålægge dette på den gruppe der har størst risiko ved ikke at betale til tiden og opildne til at tilmelde sig PBS

16-05-2009 20:18 #14| 0

@ottomann

Er hverken stolt eller lignende over at arbejde derinde, hvilke jeg egentligt heller ikke mener jeg giver udtryk for nogle steder i teksten. Skrev sådan set bare, at det også blev gjort på den måde i Telia. Og når det nu bliver gjort på samme måde i to af danmarks største teleselskaber så er det nok meget standard med et gebyr på 39 kr.


Skal ikke kunne sige, hvad der er sket i din sag, men må da indrømme det lyder meget mærkeligt. Du blev vel også krediteret de 39 * 6 du havde betalt forkert, fordi vi ikke havde formået at få dig tilmeldt pbs?

Derudover er det jo som sådan ikke Telia, der tilmelder og godkender dig til pbs - det er din bank. Det eneste Telia kan og gør er at sende en anmodning til din bank om, at du gerne vil tilmeldes pbs. Hvis personen i kundeservice så ikke engang har formået at få sendt den pbs anmodning afsted, er det selvfølgelig beklageligt - også kan jeg fuldt ud forstå, at du er utilfreds.

16-05-2009 20:22 #15| 0

@Chrilz
Det var ikke ment som et personligt angreb på dig...kan godt se, at det kan læses som et sådant.

Det vil jeg gerne undskylde for!

16-05-2009 20:28 #16| 0

@ottomann

Det er bare i orden :).

16-05-2009 20:59 #17| 0

Der var engang et land, hvor PBS eller andre elektroniske betalingssystemer ikke fandtes. Erhvervsfolk dengang var temmelig kloge, for man lod blot omkostningerne ved udskrivning og afsendelse af regninger indgå i driften. Se, de vidste nemlig godt, at hvis man havde et indtrængende ønske om at miste alle sine kunder samt havne i gabestokken, skulle man blot indføre et begreb, der kaldes "gebyr".
Der skete nu det, at nogle mennesker muterede og antog personlighed, der har en stor lighed med den, man ser hos får. Efterhånden fyldtes verden med flere og flere af disse muterede mennesker, og til sidst var de, som besad den oprindelige genmasse, i massivt undertal.
Noget skulle gøres for ikke at lade den oprindelige "art" uddø. Mange tiltag er blevet gjort, deriblandt at indføre pacificerende TV, online poker samt gebyrer på stort set alt for "fårene" således, at de kan holdes i ave i deres fold.
De lever lykkeligt uvidende til deres dages ende.

16-05-2009 21:39 #18| 0

@tussen

lollolololololol

16-05-2009 21:41 #19| 0

Kort svar:Ja.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar