Jeg er godt klar over at svaret fra de fleste vil være et klart nej.
Nå men mine tanker omkring det:
jeg har 500$ på et site, som jeg tænkte at jeg ville prøve at bygge en rulle med. Jeg er vindende tourspiller, men jeg har efterhånden erfaret at de rigtige penge ligger i cashgames - men da jeg aldrig har fundet glæden ved at grinde NLHE, så har det været lidt svært.
Jeg har fundet ud af at jeg nok slår niveauet på plo25, har læst litteratur om det, samt afprøvet det jeg har læst i praksis. Og jeg kan holde ud at grinde det frem for NLHE.
Problemet er jo så at jeg ikke gider bruge mere end de 500$ jeg lige har. så hvad gør jeg.
Jeg skal nok indføre en stoploss faktor, men måske også en stopwin faktor, hvis jeg fx er oppe på 3 buyins på et bord. hvis rullen er lidt stram, så er det jo dumt at smide 3 buyins i en hånd.
Så det jeg skal bruge er nogle kloge udregninger af thyssenske dimensioner.
derudover vil jeg gerne have lidt info om hjælpersoftware som virker til PLO og om det kan betale sig at investere i.
hvornår kan jeg begynde at tage shots på højere levels?
Hvilke bøger er essentielle at læse?
jeg regner med at starte om en måneds tid, skal lige i lidt bedre fysisk form inden, da grinding kræver det.
Jeg regner også med at skrive en kontrakt med mig selv om hvilke regler jeg skal holde og så hænge dem op ved siden af puteren.
Hvad skal jeg ellers tænke på?
er en 500$ bankroll nok til PLO25?
alt det for $500 - en joke ?
er der ikke en der lige kan copy/paste hvad leif har sagt, gider ikke logge ud for at se det
"alt det for $500 - en joke ? "
Når det er sagt så er 20BI ALT for lidt til PLO imo.
Variansen er ekstrem.
Super - tænkte nok at det ikke var noget brugbart han skrev.
Jeg er helt klar over at der er megavarians, men når jeg nu gør det alligevel, hvad bør jeg så tage hensyn til
Hvis du ikke vil rykke ned så er 20 BIs for lidt -- du skal nok snarere have 50-100 BIs.
Hvis du rykker ned på PLO10 og PLO5 (hvis det findes), så kan du godt have en lav RoR ved f.eks.
PLO25: ved bankroll $400+
PLO10: ved bankroll på $150 - $400
PLO5: ved bankroll på $0 - $150
Som du er inde på er det en god ide at forlade bordet hvis du er dyb mod andre spillere. Med 20 BIs ville jeg forlade bordet med det samme jeg dobler op (hvis der sidder nogen med 200+ bbs ved bordet)
Gør dig selv den tjeneste at skrive ned hvilken BRM plan du følger -- det er meget lettere at overholde en skriftlig "aftale"!
Jørn
Hvorfor ikke bare starte på PLO10?
Går det godt har du hurtigt en rulle til at rykke op?
fordi jeg tror ikke at jeg på nogen måder kan tage plo10 seriøst, men der burde dog være masser af deadmoney i de spil. jeg overvejer det lige imorgen.
Thyssen
det med at skrive det ned var lidt min pointe med kontrakten, har bare aldrig hørt nogen sige det før.
er der ikke en der lige kan copy/paste hvad hermod har sagt, gider ikke logge ud for at se det
du kan godt se det, Leif
:/
..med mægtige 77 indlæg burde en gammel PN-rotte som dig vide bedre..
@Thyssen
Hvordan er det nu RoR udregnes? Lad os antage at Hermod er forholdsvis ny og vil kunne slå spillet med ca 4BB/100.
altså helt ærlig.
kan man ikke klare sig for 500$ på plo25
så burde man ikke regne med nogen sinde at kunne klare sig.
ved godt 20BI er lidt--men ikke på plo25.
Lakini9
Omaha har sygelig varians, og hvis vi antager at spilleren ikke er helt tilt-fri så skal en 25 buyins nok hurtigt ryge.
IMO erdet selvfølgelig for lidt med 20-25 BI..
Men hvis 25 BI HURTIGT er væk, så skal man holde sig fra spilllet.
@Hermod. Du må jo give det et skud, og køre lidt stram Hand-selection, så skal det nok gå. ;)
"fordi jeg tror ikke at jeg på nogen måder kan tage plo10 seriøst"
Den holdning er meget skidt. Tag ikke fejl, jeg kan sagtens følge hvad du mener, men hvis du ikke er villig til at tilpasse dit spil til din bankroll har du handicappet dig selv voldsomt.
Nu skriver du at du allerede har pengene på et site, men en mulighed kunne være at finde et nyt site, hvor du samtidig kunne cleare en bonus/kickback, så du føler du "vinder" noget mere". Ja, det kan være en meget tung proces på plo10, men ikke umuligt tror jeg.
Jeg kan næsten ikke forestille mig at plo10 og plo25 kan være profitable.
Jeg spiller nl25 nu, men overvejer at rykke op til nl50 selvom jeg kun har knap 20 BI's, idet jeg man raker voldsomt på de limits, hvor 5% af en allin pulje (mener hvis to deepstaks går allin) er mindre en de 2$ eller 3$ man maks betaler i rake.
Jeg kan afsløre, at jeg på nl25 har betalt rake som svarer til ca. 5 ptbb/100.
I plo kan jeg forestille mig, at man ser floppet oftere og, at man oftere kommer allin. Det vil gøre, at man raker endnu mere, så jeg ville ikke spille plo under nl50 (selvfølgelig kna du ikke det me din nuværende bankroll)
PLO25 kan være endog meget profitabelt hvis man er en skrap PLO spiller. Der kan komme de vildeste pots og folk er allin i multiway pots.
Men variansen er altså også syg :-)
@OP
Overvej evt. som alternativ at går shortstack når du har tabt x-buy-ins hvis du ikke vil ned i level :-)