Hej PN, jeg sidder her i Frankfurt, eftersom at mit fly fra igår blev udsat fra 21:55 til kl 10:00 i dag.
Er jeg berettiget til nogen form for refundering af x% af billettens pris, eller skal de bare sørge for kost og logi natten over?
Flyver med Lufthansa, hvis det har nogen relevans.
Tak!
/Andreas
Er jeg berettiget til noget?
Tag et kig på denne side.
www.flyforsinkelse.dk/
Den vil desværre ikke lade mig beregne fra Frankfurt. Det skal vidst være fra en dansk lufthavn, ellers tak!
"In case of more than 5 hours you are entitled to a refund of your ticket within seven days for the parts not used or for those parts already used if your flight no longer serves its purpose, and when relevant, a return flight to your first point of departure."
Hvordan skal dette forståes? Altså jeg kommer flere timer forsent til den vigtigste dag på arbejdet i dette kvartal(Kvartals afslutning), som chefen naturligvis ikke er ret glad for. Har det nogen relevans?
Hent app'et "Your Rights". Der står alle flyregler mht forsinkelser osv i EU :)
Ty Bisgaard! Det vil jeg prøve :)
Hvis jeg var chef, og det var mega vigtigt at min medarbejder var der ville jeg bede ham rejse dagen før og tage en overnatning. Hvis ikke jeg ville bruge disse penge vil man selvfølgelig have foorståelse fir at et fly kan blive mange timer forsinket. Bortset fra det håber jeg da du kan få lidt refusion.
I Tyskland er det forholdsvis almindeligt at flyselskaber nægter passagerer de økonomiske rettigheder som de ellers skal have ifølge lovgivningen.
Der har været en masse sager om det i medierne.
Hvis man kan få penge tilbage i den situation, så er jeg godt nok blevet snydt for mange penge i løbet af årene :)
Men jeg følger da tråden tæt, for hvis det er, så er det rigtig godt at vide i fremtiden :)
250-600 euro i erstatning, ingen diskussion så længe det ikke var pga. Vejr, strejke el lign.. De fleste selskaber nægter bare og gør processen umulig besværlig og langsommelig. Jeg har selv en sag kørende mod Delta på fjerde år men regner bestemt med at de ender med at måtte betale.
Vil gerne slå et slag for Icelandair som generelt er et af de mest servicemindede selskaber jeg har fløjet med. De betalte på 2 dage efter jeg mailede dem om mine rettigheder (selvom de først havde tilbudt alle mindre end de lovpligtige 600€)
Mikkmakk skrev:
Hvis jeg var chef, og det var mega vigtigt at min medarbejder var der ville jeg bede ham rejse dagen før og tage en overnatning. Hvis ikke jeg ville bruge disse penge vil man selvfølgelig have foorståelse fir at et fly kan blive mange timer forsinket. Bortset fra det håber jeg da du kan få lidt refusion.
Hej Mikkmakk, jeg havde planlagt at være hjemme dagen før jeg skulle arbejde.
Sku svært at tage en overnatning i lufthavnen med i sine beregninger hver gang! :).
@zaphod - ærgerligt! det var lige præcis pga vejr :-(..
Nå, fik da en god nats søvn på hotellet!
Tak for hjælpen, PN ved alt som sædvanlig :)