Er jeg blevet for weak? 10/20NL

#1| 0

halløj....

får virkelig røvtur for tiden, så har haft gang i den helt store kigge hænderne igennem øvelse :)

Kan se at nedturen har ændret mit spil en smule, og selvom jeg synes jeg spiller meget fokusret (har fine gule sedler på min monitor :) ) er jeg lidt i tvivl om jeg er blevet for weak.

Her er et typisk eksempel. Hvor mange kalder ned her?

Vi sidder 8 ved bordet, jeg får KK i BB. alle har ca. fult buy in

Villian har siddet med en times tid, har spillet meget tight, han limper ind (har kun set ham raise 3 gange på 10 orbits og altid i baghånd)

der bliver foldet til knappen (standard TAG) der raiser til 4BB

Jeg har ikke løst til at spille KK ude af pos mod en dygtig modstander på knappen, uden info, så jeg vælger at re-raise til 12BB

Begge modstandere kalder, og vi ser floppet

2 7 T - med et flush draw (intet backdoor til mig)

jeg byder 30BB ind i en pot på 36BB

Den tighte spiller skubber mig all in - knappen folder - og jeg skal altså kalde ca 40BB for at vinde en pot på 130 BB ca 1/3.

Normalt kalder jeg her, men hvad er det egentlig han kan have jeg slår?....Han caller mit rereaise preflop, selvom han har en raiser bag sig, det gør en tighspiller ikke medmindre han sidder med noget rigtig lækkert...omvendt er 1/3 jo fremragende pot odds

05-09-2007 22:40 #2| 0

Så vidt jeg kan se skal du være god 22% af gangene for at betale = betalt

05-09-2007 22:49 #3| 0

Kunne han ikke sagtens have QQ-JJ eller big draw her?

05-09-2007 22:53 #4| 0

hmm er villans call pre-flop ikke et squize-play (dermed bred handrange)... med AA pre-flop ville han raise dig..

all-in floppet.. ku han gøre det med nut-flush træk??
trips 22-77-TT.. tror du er oppe mod trips..

05-09-2007 23:05 #5| 0

Synes det er en meget mærkelig linje villain tager. Limper først ind(evt. i LP?), hvorefter han først caller et raise og et re-raise?
Tror ikke en tight-spiller ville vælge denne linje med 22 eller 77.
Så er der aktuelt kun TT tilbage som jeg ser ham have: Hvis han er så tight at han ikke raiser med TT, så tror jeg heller ikke på han caller et raise og reraise heller. Medmindre han er donk that is...
Hvis han er rigtig donket ser man vel et par sløvspillet pile, men det tvivler jeg nu stærkt på på NL2k.

Men som sagt, så synes jeg TT er den eneste sandsynlige handske han kan sidde med og grundet de gode odds, hælder jeg klart til et kald.

05-09-2007 23:23 #6| 0

Han kan vel også sidde med 89 og farvetræk hvilket gør Hero til underdog

Julle

05-09-2007 23:31 #7| 0

#juliane

Kunne du se en tight villain limpe ind med 98s for bagefter at calle et raise og reraise?

05-09-2007 23:36 #8| 0

Jeg synes det er lidt underligt at du er i tvivl om den hånd. Det plejer du ikke at være. Så er jeg tilbøjelig til at kalde det weak at folde i det spot.

Når det så er sagt, så er det stadig et par niveauer over mit level, så det kan da være jeg ikke aner hvad jeg snakker om ;-)

05-09-2007 23:46 #9| 0

dit reraise preflop er slet ikke stort nok; han siger 80 der skal du imo mindst sige 270 stykke gerne mere, når du kun siger 240 skal han kalde 160 hvilket gør at han ofte vil kalde med diverse pocketpar med korrekte implied odds, specielt hvis du har en stram reraising range.

06-09-2007 00:10 #10| 0

Jeg kan kun sætte ham på følgende hænder AA, der håber at knappen re-reraiser så han kan skubbe. en lidt underlig spillet TT,77,22 - måske AKs

@donk

Din beregning tager den højde for at de gange han er på draw, napper han potten fra min 1/3 af gangene?

@itc1982

Det er jo ham der bliver klemt? han skal have en virkelig god handske for at kalde i det spot, da han risikere at knappen reraiser tilbage = smal Handrange

@yksyr

Jeg er tilbøjelig til at være enig i at der skal raises mere. Dog mener jeg det kan forsvares med KK, da han skal floppe set på et flop der ikke indeholder er A, før jeg er virkelig i klemme...Desuden kan et raise på knappen betyde mange andre ting end et PP. Men kan sagtens følge din pointe

@alle

Han er tight!. Han har set mig reraise en raiser, han ser mig bette pot ud i 2 der har kaldt mit reraise, og han skubber all in vidende at jeg får ca odds 1/3. Han må vide sig drøn sikker på et call. Kan han virkelig sidde med JJ QQ?

06-09-2007 00:13 #11| 0

@iksåkreativ

"@donk
Din beregning tager den højde for at de gange han er på draw, napper han potten fra min 1/3 af gangene?"

Er det et seriøst spørgsmål eller er du i gang med noget level?!?

06-09-2007 00:39 #12| 0

@donk

Jeg prøvede at selv at lave beregningen i pokerstove hvor jeg regnede EV ud under de 5 scenarier

Han havde AA,KK
Han havde QQ,JJ
Han havde set
Han havde draw med 18 outs
Han havde draw med 9 outs

Brugte pokerstove, og Kom frem til et lidt andet resultat, derfor jeg spørger :)

OG tak til alle bidrag iøverigt! :)

06-09-2007 00:41 #13| 0

@iksåkreativ

Du blander to ting sammen.

Det donk har skrevet er dine potodds.
Det du skriver er dine equity i forhold til den range, du sætter ham til.

06-09-2007 00:42 #14| 0

aah, nu forstår jeg hvad du mener Donk....beklager misforståelsen

06-09-2007 00:46 #15| 0

Han har AA eller TT. Den er betalt.

06-09-2007 00:47 #16| 0

Det var bare standard potodds jeg nævnte. Med så gode odds kan vi selvfølgelig aldrig folde her

06-09-2007 00:51 #18| 0

@ Turbo - Er dit statement ikke lidt paradoksalt?

06-09-2007 00:51 #17| 0

"Han har AA eller TT. Den er betalt."

Stadig fuld fra middagen, skipper? :)

06-09-2007 00:56 #19| 0

@Ole

Hehe er faktisk lige kommet hjem fra middag med Danse igen :-)

Men du ved hvad jeg mener ;-)

@Nothing

Jo

06-09-2007 01:01 #20| 0

"Hehe er faktisk lige kommet hjem fra middag med Danse igen :-)
Men du ved hvad jeg mener ;-)"

Neeeej - jeg er ikke helt med. Did he put out ?

:)

06-09-2007 01:03 #21| 0

Har lige tænkt hånden igennem igen...

Giver TF ret, vi er slået men vi kan sgu ikke sige nej til de odds her...

Det stinker at være på tilt :(

oh well, det er jo altid skide skægt at gå ned i limit :)

Tak for hjælpen til alle der har bidraget

06-09-2007 01:11 #22| 0

@Christian

Haha

Desværre kun 2 øl, ikke nok til at varme ham op.

06-09-2007 01:14 #23| 0

Hvad gjorde du aktuelt i hånden?

Hvor mange buy-ins nede da? Du kunne vel nøjes med at rykke ned til NL1k?

06-09-2007 01:48 #24| 0

@andjohs

Jeg smed, så kan ikke fortælle hvad han havde

Er som sådan kun 12 buy ins nede. Men det er over mange flere hænder end mine udsving plejer at være...Desuden er jeg vist stadig lidt påvirket over et downswing jeg fik da jeg prøvede at rykke op i limit...Er ret sikker på jeg ikke spiller mit A-game, og nok er poker sjovt, men gider ikke sidde og spille 2 timer om dagen med negativ timeløn :)

06-09-2007 02:16 #25| 0

Limpdonken er short, det er en reraised pot, du har overpar og der er endda flushdraw ude. CLAL!!1

06-09-2007 05:32 #26| 0

Hmm nu spiller jeg på et meget lavere niveau, men jeg er enig i at det virker meget mærkeligt at villain først limper og så caller et raise og et reraise.
Jeg ville umiddelbart tolke det som en af disse 3 ting.

A) han sidder med AA, og regner med du siddder med en meget stor hånd pga dit reraise fra out of position, og har regner med at hero selv smider resten af stacken in post flop uanset hvad der kommer.

B) han sidder med AKs og regnede med at TAG på knappen ville raise (som han gjorde, og planlagde at reraise), men efter dit reraise fra BB er han lige pludselig blevet lidt nervøs for om hans AKs er i front. På floppet rammer han sit nutflushdraw og 2 overcards.

C) Alle andre hænder giver da kun mening, hvis han sætter jer på moves,
F.eks. han er sikker på at TAG på knappen raise er et rent position raise, og han er tror du er kommet til sammen konklusion, og bare laver et move mod knappen. Men selv hvis det var tilfældet ville han så ikke reraise?

At limpe og så call et raise og et reraise er mærkeligt i sig selv,men på grund af hero stack seize så kan villain da umuligt have gjort det med suited connector eller middle/low pair.
Hero reraiser til 12 BB preflop, better 30 ud på flop, og bliver så sat all-in for 40 mere, dvs hero må have haft 82 BB ialt.
Så Villain kan da umuligt have call 11 BB mere preflop, for at vinde dine 82 BB, hvis han tror han skal ramme for at vinde.
Han har jo ikke tilnærmelsesvis odds.

06-09-2007 09:43 #27| 0

@ Andjohs: ja, sagtens på det level. 98s er god i en mulig multiway pot. Button raiser og Hero reraiser, det lugter af en potentiel god mulighed for en stor pot IMO. Ellers er de mulige set og JJ også en mulighed.

Julle

06-09-2007 13:16 #28| 0

1. Jeg kan slet ikke forstå at en spiller på dit "niveau" poster om noget der kun handler om ét buy-in.
2. Jeg ville gerne deltage i et sådant spørgsmål, hvis i var bare en anelse deep stack.
3. Jeg kan forstå at du på din formulering af spørgsmålet har et nogenlunde niveau i poker. spillet 3-4 år?
4. Jeg ved at du på nuværende tidspunkt allerede har ladet dig irritere af min post.
5. Jeg ved, at... at alle spillere med virkelig GOD poker potentiale ikke lader sig påvirke af ord eller diverse bad beats. inkl. mig selv! konklusion, du har meget at lære endnu!

Thats just how it is $-)

<*)))))>-(

06-09-2007 13:46 #29| 0

@iksåkreativ

12 buyins er jo bare en dårlig dag... Det er helt standard :-) Hvis du ikke tidligere har oplevet den slags downswing, så har du enten en meget høj winrate og/eller lav varians eller du har været meget heldig.

Anyway, som Ysk raiser jeg mere her. Et potsize raise er til 13 bb og da vi er oop så raiser jeg en anelse mere --- nok 14-15 bb ($280-$300).

Med et større raise så undgår du at give gode implied odds, og du vil derfor kunne gå broke på stort set alle flops med viden om at din modspiller taber penge hver gang han kalder med 22/77 preflop.

Jeg folder ikke et overpar med 1:3 pot odds.

Min nye kæphest er planlægning: du må ikke bette her hvis du planlægger at folde til et raise: du har jo ~50% af din stack inde.... Hvis du ikke tror du får action ra dårligere hænder, så er det en way ahead/way behind situation hvor man ofte udøver pot kontrol og checker.

Jørn

06-09-2007 14:04 #30| 0

Hvor er det sygt at du smider her - jeg fatter slet ingen ting af det!

06-09-2007 16:53 #31| 0

Jeg har skam ofte været nede med 12 buy ins i min poker karriere, men det har sjældent taget så mange hænder at komme op igen.

Når kortene virkelig hader dig en måned i træk, så er der risiko for at man begynder at lave åndsvage ting som ovenstående, og det kan være vanskeligt at spotte, da jeg personligt har en tendens til at finde undskyldninger for mit eget spil - men så ér det jo godt at man kan poste sine brølere og vågne op :)

06-09-2007 17:11 #32| 0

Jeg tror ikke, jeg renakker PF OOP, hvis folk er så stramme, som du gør det til.

06-09-2007 18:41 #33| 0

@Asger_B

Vil du spille den for set value?

Kan godt se problemet i at man bygger en kæmpe pot preflop, og når floppet så kommer A høj, er man ude af pos. med en hånd der kun bliver kaldt såfremt man er slået.

Omvendt er det også bittert at skulle spille en pot med 3 mand ude af pos. og uden info om hvad knappen sidder med

06-09-2007 18:50 #34| 0

Du har en SPR på 100BB/36BB = 2,7 før floppet og med det flop og at du allerede er potcommited kan du aldrig folde her.

Snoogs

06-09-2007 19:14 #35| 0

@IKS: Hvem snakker om set-value? Hvis dig og modstanderen har nittet den så grusomt, så du tanker ved at skulle betale det AI (that is, af din analyse følger, at du ikke kan slå nogen hænder), kan din modstander spille perfekt mod dig hver gang når du 3better preflop.

At du ikke ved, hvad de andre spillere har, er ikke noget problem. Det har du 3 streets til at finde en fornuftig vurdering af.

Jeg foreslår selvfølgelig, at du starter med at nakke helt sygt meget fra knappen og CO og får løsnet de der nits op (inkl. dig selv), så du profitabelt kan spille KK som du gør. Men som du har designet din egen spillestil, er det noget skidt at rr pf oop med den action, der var foran dig.

Klamt og stramt er sikkert fint i nogle situationer, men som Crazy Mike anførte for nogle måneder siden i Bluff Magazine, medfører denne strategi nogle betingelser for reraises oop - specielt i FR games.

- AB

06-09-2007 19:32 #36| 0

@Asger_B

Rigtig godt indlæg

nu har jeg ikke spillet specielt stramt, ved ikke lige hvor det fremgår af indlægget?

Min erfaring med spillere der er tight/passive, er at de IKKE løser op, begynder man at banke løs på dem, lukker de sig endnu mere i forvisning om at når de om 100 orbits rammer set, så tager de hele stakken fra ham den aggresive - Om ikke andet er det oftest langt nemmere at tilpasse sig til spillet, end at ændre spillet. IMO

Som du selv nævner kan modstanderen ikke vide at jeg sidder med et højt PP da jeg også hæver AK, og små pp /sc i det spot, og derfor ikke kan vide sig sikker på at få stacken når han rammer set. Men det synes jeg bare gør hans kald endnu mere suspekt? og trækker lidt SSH scenariet hvor vi er mod set, til scenariet hvor vi er mod AA/KK (QQ)

Det hele står og falder selvf. med hvor meget den tighte spiller holder øje med mit spil, og hvor meget energi han bruger på at fundere over hvad jeg har. Men på 10/20 synes jeg det oftest er reglen

mvh Lars

10-09-2007 06:06 #37| 0

@Lars:

Beklager jeg ikke lige fik svaret.

Hvis du i modsætning til modstanderen spiller løst, kan du profitabelt spille dine konger som du gør, og autobetale det AI. Hvis han har dig beat, så har han dig beat - sådan er det.

Han har naturligvis ikke implied til at betale PF, og har adskillige reverse implied også, hvorfor du tjener skillinger på spillet. Kein problem.

Mht. at de graver sig ned, så er det jo bare perfekt. Så bliver du bare ved med at skyde dem af den bedste hånd, indtil de finder ud af, at du pelser dem ;-)

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar