Er jeg blevet snydt?

#1| 0

Hej alle.

I går aftes var jeg i byen, og på vej hjem tog jeg forbi den en kiosk/spillehal.
Man kan ikke oddse om natten, da terminalerne har lukket fra kl 00:00 - 07:00 ( mener jeg det ).. Jeg spurgte så ejeren om han ville kører den igennem for mig dagen efter, og det sagde han så ja til. Det var 3 kampe lige på, til 100 kr.

Alle 3 kampe endte med at gå hjem, til odds 26.
Jeg gik så derned i, for at indløse min gevinst. Han gav mig kuponen, men nu var der pludselig spillet på en kamp mere?! Jeg sagde til ham at jeg var 100 procent sikker på jeg KUN havde spillet på de tre kampe. Men han sagde bare, at det kunne godt være det var en andens kupon, og jeg kunne prøve at komme tilbage dagen efter, hvis der var en anden der ikke havde indløst den. Jeg kiggede en sidste gang på " den lange kuponen som han også havde gemt, og der fandt jeg så ud af, at der var et lille hul, fra den tegnestift han havde proppet igemmen kuponen, da han skulle hænge den op. Men anyways, den sidste kamp som jeg egentligt ikke havde spillet på, var også gået hjem. Så nu var det lige pludselig odds 54!!

Men han mente jo så, at jeg skulle have mine 2600, og så skulle han have resten.. Er det fair?!? Er lidt frustreret....

01-04-2012 21:58 #2| 0

Hvorfor skal han ha penge når det er din kupon?

01-04-2012 21:59 #3| 0
ROI: 118.67% (27)

Wow sick nok;) jeg vil mene at du skal ha hele lortet selv, det er jo trods alt din kupon.

01-04-2012 22:00 #4| 8

Havde han betalt dig 2600 hvis den sidste kamp havde misset?

OBV skal han ikke have noget som helst

01-04-2012 22:09 #5| 0

Ja.

01-04-2012 22:10 #6| 0

han er en FED ABE

01-04-2012 22:13 #7| 0

Jeg mente jo heller ikke at han skulle have noget som helst.. Men da han fandt ud af at der var gevinst på den, begyndte han at sige, at hvis den ikke var gået hjem, havde han selvfølgelig betalt.... hmmmmm.

Men føler mig sku lidt røvrendt lige nu. Vi blev enige om at jeg fik 3300 og han fik 2100, men det har jeg virkelig fortrudt, men han ville ikke give sig på nogen måder...

01-04-2012 22:17 #8| 0

Hvor sygt.! Han skulle ikke ha' haft en krone og at manden overhovedet kan få tanken er så sygt.

01-04-2012 22:19 #10| 5

står nye butiksruder ikke i mere end 2100:)

01-04-2012 22:19 #11| 0
ROI: 0% (0)

WTF... hvordan kan han nogensinde foreslå at skulle have noget ud af? Han er jo ikke en del af det. Amen altså.

Redigeret af poker prince d. 01-04-2012 22:20
01-04-2012 22:25 #12| 0

Han mener jo det var ham der lavede " fejlen ", ved at putte tegnestiften i kuponen... Amen det er jo helt væk. Overvejer virkelig at prøve at ringe til danskespil i morgen, tror bare ikke de kan gøre noget ved det.

01-04-2012 22:27 #13| 0

Do'h!

01-04-2012 23:18 #14| 0

Det der er direkte tyveri ved højlys dag det der! Uden at vide det virker det som om du er blevet presset af ham til at betale :( Ville ikke finde mig i det, men samtidig synes jeg det er lidt for sent at gøre noget ved nu..

01-04-2012 23:21 #15| 0

Du har jo accepteret de 3300, ikke så meget at gøre nu.

01-04-2012 23:47 #16| 0

Mit råd er, Ring til Danske Spil og fortæl hele historien. Det kan ende med at han mister sin maskine på det der.

02-04-2012 00:01 #17| 0

Sådan en svindler. Insta meld!

02-04-2012 01:06 #18| 0
ROI: 0% (0)

Fortæl ham, at du skal have alle pengene, ellers vil du klage over ham til Danske Spil.

Det er jo ren afpresning, det der!

Er spændt på at læse, hvad der sker...

02-04-2012 07:57 #19| 0
ROI: 0% (3)

Han må da aldrig gøre krav på kundernes kuponer.

Ring til danskespil det slår de meget hårdt ned på!!!!


Kim

02-04-2012 08:03 #20| 0

Er det en forsinket aprilsnar? Kan du uploade kuponen evt så vi kan se det ved selvsyn, hvad der foregår? Eller kvitteringen.

02-04-2012 08:03 #21| 2
ROI: 99.39% (77)
Administrator

Nogle mennesker fatter bare ikke det at drive forretning...

Den gut der kunne jo med fordel sælge historien til den lokale avis - og måske endda til danskespil og få en masse fed reklame ud af det.
Derudover kunne han regne med at OP ville komme fast og oddse hos ham - fortælle det til sine venner, på pn etc etc........

Men nej nej - lad mig da hellere te mig som en idiot for et par tusind kroner - og få en masse negativ omtale....

jeeeezzz...

@OP
tvivler på du kan gøre noget - men ja, prøv at ring til danskespil. Og obv fortæl historien vidt og bredt så sådan en torsk mister flere kunder....

02-04-2012 09:11 #22| 4
ROI: 0% (1)

Træels fejl, der kunne være endt i en kedelig situation.

Nu blev fejlen til en win-win, og i fik begge flere penge på lommen end i ellers ville have gjort. Manden ydede dig en service ved at køre kuponen igennem for dig ved åbning og du fik det forventede plus mere til.

Tro på det bedste i andre mennesker, og stol på han havde dækket kuponen hvis det var endt anderledes.

Gå derfra med penge på lommen og et smil over en spøjs situation.

Var manden et rigtigt svin, så havde han givet dig de 100 kr, og sagt han havde glemt at spille kuponen :)

Redigeret af Spurn d. 02-04-2012 09:15
02-04-2012 09:23 #23| 0
ROI: 136.67% (4)

Han siger at han ville have givet dig 2600 hvis den ikke var gået hjem, så det er vel fair nok.

Og altså lol at ville gå videre med sagen. OP skal da bare være glad for at han kender ham der ejer kiosken og at han siger ja til at køre kuponen igennem dagen efter.

02-04-2012 09:32 #24| 2

Hvis det ikke er en aprilsnar, så er kuponen og pengene da dine... Men eftersom du fik væsentligt mere end planlagt, så tror jeg også, at jeg ville give en ekstra skilling i drikkepenge...

Som det er forløbet, så ville jeg ikke spille der en anden gang. Når han kan lave sådan et nummer, så er han sikkert også i stand til at lave andre. Jeg vil have svært ved at stole på ham fremover...

Da jeg arbejdede i kiosk havde vi ofte kunder, der ringede kuponerne ind, hvor jeg så udfyldte dem og lagde dem til side... Var der fejl på dem, så var det naturligvis beklageligt, men det var kunden, der sad med risikoen... Dvs det var stadig deres kupon og dem, der havde spillet den, uanset fejl jeg måtte have lavet... Så medfører den fejl en ekstra gevinst til dem, så skal de da også have den... Kan da aldrig være min gevinst...

02-04-2012 09:55 #25| 0

Han må ikke tage i modbestilling og køre kuponen dagen efter, han kunne i princippet bare afslå at kuponen var købt og betalt af dig, da du ingen bevis har. nu da han så har givet dig andel i kuponen har han jo erkendt at den tilhøre og dig som fungere som en tilståelse, og derfor har du naturligvis ret til hele beløbet på kuponen.

02-04-2012 10:35 #26| 0

Du har indgået en aftale om at spille 3 kampe til odds 26 og du er ikke berettiget til mere.

02-04-2012 10:41 #27| 0

OP skal obv kun have 2600kr, som han jo obv også ville have fået hvis den sidste kamp var fejlet.

02-04-2012 10:51 #28| 0
ROI: 118.67% (27)

@T-lægaard, du må da om nogen vide det.

02-04-2012 12:25 #29| 1
T_lægaard skrev:
OP skal obv kun have 2600kr, som han jo obv også ville have fået hvis den sidste kamp var fejlet.


Tror du kioskejeren havde betalt det af egen lomme? Jeg må nok indrømme, at jeg tvivler pænt meget, som han er beskrevet ;-)
02-04-2012 12:30 #30| 1

Tag de penge du kan få og brænd hans kiosk ned, du har ingen dokumentation eller noget der retsligt gør du kan få den fulde gevinst.

02-04-2012 12:41 #31| 1

Klam situation! Jeg havde nok gjort som OP og taget det jeg kunne få og så brokket mig bagefter med det i tankerne at forhandleren faktisk relativt nemt kunne have beholdt hele beløbet.

Du har uden tvivl krav på det fulde beløb, og jeg tvivler da stærkt på han ville have betalt dig de 2600 kr hvis sidste kamp var misset, han virker ikke som en alt for hæderlig fyr.

02-04-2012 12:59 #32| 0

Du skulle have gjort krav på de 2600 inden den sidste kamp blev afviklet (hvis det var muligt). Hvis han havde nægtet, så er sagen helt og aldeles klar.

02-04-2012 13:19 #33| 6
BobbyOlsen skrev:
Tag de penge du kan få og brænd hans kiosk ned, du har ingen dokumentation eller noget der retsligt gør du kan få den fulde gevinst.


Hvorfor skal han nøjes med at brænde hans kiosk ned?

Skal han ikke også tortureres og dræbes? Og hvad med hans familie, hvorfor skal de ikke også skydes?
02-04-2012 13:59 #34| 0

Jo nakkeskydes fordi han lavede lidt mønt på dig fordi du var naiv i første omgang

02-04-2012 17:13 #35| 0

Et normalt princip her i landet er, at når man køber noget, der skal betales kontant som i dette tilfælde, så udveksler man varer og betaling samtidig.

Hvis du gav ham 100 kr aftenen før, så må det være for din regning og risiko. Hvis derimod betalingen skal modregnes i gevinsten, så er det jo ham, der har løbet risikoen. Du kunne jo bare være blevet væk. Dermed må det være hans kupon.

Kan ikke rigtig se, der er nogen mellemvej.

02-04-2012 18:43 #36| 3
ROI: 50.24% (20)

Jeg arbejder i en virksomhed hvor jeg bl.a. taster ordre ind i vores system.

Tror kunden vil blive mundlam hvis jeg havde tastet nogle forkerte priser til ham, så han fik varerne billigere, hvorefter jeg pressede ham til at give mig noget af fortjenesten.

Synes folk skal tænke på at vi har med en virksomhed at gøre i OP, og der derfor aldrig kan være tale om nogen forhandlinger i eksemplet.

02-04-2012 19:14 #37| 1
ROI: 119.93% (56)

Snak med ham igen, sig du vil give ham 200 bobs, og du vil have resten tilbage. Gør det klart at du vil klage til DS, hvis han ikke makker ret, fordi du føler dig narret, og at du i situationen var bange for slet ikke at få noget.

02-04-2012 19:27 #38| 6
ROI: 85.13% (1587)

Sygt nok at finde tre kampe til odds 26, som holder hjem...og så gudhjælpemig om et tilfældigt tegnestifthul ikke lige skal lidt mere end double det odds.

Tror jeg stopper med at granske tabeller, info osv...

Og istedet finder nogle dartpile frem, som jeg kaster efter en oddsetkupon på væggen.

02-04-2012 22:29 #39| 0
madsbp skrev:
Jeg arbejder i en virksomhed hvor jeg bl.a. taster ordre ind i vores system.

Tror kunden vil blive mundlam hvis jeg havde tastet nogle forkerte priser til ham, så han fik varerne billigere, hvorefter jeg pressede ham til at give mig noget af fortjenesten.

Synes folk skal tænke på at vi har med en virksomhed at gøre i OP, og der derfor aldrig kan være tale om nogen forhandlinger i eksemplet.


Endnu en af de ufattelige dårlig sammenligninger man tit ser på PN. Han har spillet en kupon til til odds 26!!! Dvs at han max kan vinde 26 x 100 (indskud), han er ikke og har aldrig været berettiget til en krone mere.
02-04-2012 22:38 #40| 2
ROI: 50.24% (20)
novice skrev:
madsbp skrev:
Jeg arbejder i en virksomhed hvor jeg bl.a. taster ordre ind i vores system.

Tror kunden vil blive mundlam hvis jeg havde tastet nogle forkerte priser til ham, så han fik varerne billigere, hvorefter jeg pressede ham til at give mig noget af fortjenesten.

Synes folk skal tænke på at vi har med en virksomhed at gøre i OP, og der derfor aldrig kan være tale om nogen forhandlinger i eksemplet.


Endnu en af de ufattelige dårlig sammenligninger man tit ser på PN. Han har spillet en kupon til til odds 26!!! Dvs at han max kan vinde 26 x 100 (indskud), han er ikke og har aldrig været berettiget til en krone mere.


Ved ikke om du har læst OP, men han har ikke spillet en kupon til odds 26. Han har 'bestilt' en kupon til odds 26, hvor virksomheden har lavet en fejl, så der er blevet spillet en kupon til odds 54. Det er ikke noget at man som virksomhed kan drage fordel af på den måde, det vil altid være kundens fortjeneste.
02-04-2012 22:47 #41| 0

@ OP

Ja, du er blevet hustlet. Du har ret til det fulde beløb.

Den havde været sværere, hvis den sidste kamp ikke var gået hjem. Bookien havde selvfølgelig henholdt sig til, at det er din risiko/dit ansvar at tjekke din kupon, når du får den i hånden efter køb (går ud fra betingelserne er sådan). At du så ikke fik den i hånden, før det var for sent at annullere den, er det, der gør den tricky. Mon ikke den ville blive rulet til din fordel af forbrugerombudsmanden, hvis du kunne bevise handlingsforløbet.

@ novice

Du er helt væk.

02-04-2012 23:09 #42| 1
ROI: 54% (3)

100% af alle herinde vil obv mene kioskejeren skulle betale hvis den sidste kamp ikke var gået hjem.

og lader til alle også mener han skal betale nu den er gået hjem.

altså bliver kioskmanden jo frirullet for den sidste kamp nomatter what hvilket obv ikke er realistisk eller fair for ham.


om han havde betalt er så en anden sag, men i og med op vælger at stole nok på ham til at give ham 100,- uden sikkerhed for at den rent faktisk bliver spillet må man antage han stoler på ham. at splitte de ekstra 2800 den kupon gav burde have været vejen frem.

02-04-2012 23:13 #43| 1
madsbp skrev:
novice skrev:
madsbp skrev:
Jeg arbejder i en virksomhed hvor jeg bl.a. taster ordre ind i vores system.

Tror kunden vil blive mundlam hvis jeg havde tastet nogle forkerte priser til ham, så han fik varerne billigere, hvorefter jeg pressede ham til at give mig noget af fortjenesten.

Synes folk skal tænke på at vi har med en virksomhed at gøre i OP, og der derfor aldrig kan være tale om nogen forhandlinger i eksemplet.


Endnu en af de ufattelige dårlig sammenligninger man tit ser på PN. Han har spillet en kupon til til odds 26!!! Dvs at han max kan vinde 26 x 100 (indskud), han er ikke og har aldrig været berettiget til en krone mere.


Ved ikke om du har læst OP, men han har ikke spillet en kupon til odds 26. Han har 'bestilt' en kupon til odds 26, hvor virksomheden har lavet en fejl, så der er blevet spillet en kupon til odds 54. Det er ikke noget at man som virksomhed kan drage fordel af på den måde, det vil altid være kundens fortjeneste.


Du er jo helt spejlblank.
03-04-2012 06:32 #44| 0

sick shit, syntes OP burde kunne have true med noget ala. en politianmeldelse eller i det mindste og kontakte spilmyndighederne, men kan godt se det er en lidt shady sag, fatter nada af at oddse, Håber du får dine penge,
og alt ender godt
, selvom syntes da godt han kunne have fortjent et tip på 3-500 men nok måske ikk lii fair når han begynder at hustle.

03-04-2012 07:39 #45| 0
novice skrev:
madsbp skrev:
novice skrev:
madsbp skrev:
Jeg arbejder i en virksomhed hvor jeg bl.a. taster ordre ind i vores system.

Tror kunden vil blive mundlam hvis jeg havde tastet nogle forkerte priser til ham, så han fik varerne billigere, hvorefter jeg pressede ham til at give mig noget af fortjenesten.

Synes folk skal tænke på at vi har med en virksomhed at gøre i OP, og der derfor aldrig kan være tale om nogen forhandlinger i eksemplet.


Endnu en af de ufattelige dårlig sammenligninger man tit ser på PN. Han har spillet en kupon til til odds 26!!! Dvs at han max kan vinde 26 x 100 (indskud), han er ikke og har aldrig været berettiget til en krone mere.


Ved ikke om du har læst OP, men han har ikke spillet en kupon til odds 26. Han har 'bestilt' en kupon til odds 26, hvor virksomheden har lavet en fejl, så der er blevet spillet en kupon til odds 54. Det er ikke noget at man som virksomhed kan drage fordel af på den måde, det vil altid være kundens fortjeneste.


Du er jo helt spejlblank.


Novice, Aftalen er mellem kunden og Danske Spil. Det er jf. reglerne kundens ansvar at checke kuponen for fejl. Klager kunden ikke, er aftalen mellem kunden og Danske Spil indgået.
Forhandleren indkræver penge på Danske Spils vejene. Han får sine procenter fra Danske Spil og ikke del i evt. "overskydende" gevinster. Med mindre forhandler har betalt de 100kr, ejer han ikke kuponen eller en del af kuponen. Om han så skulle tegne 1000 streger på den, ejer han den ikke og har ikke ret til gevinst.
03-04-2012 11:33 #46| 0
ROI: 80% (3)

Personligt vil jeg aldrig spille hos en forhandler uden at at modtage kuponen med det samme,
netop for at undgå sådanne situationer.

Når det er sagt, så er alle pengene naturligivis dine.

Bed ham om pengene en sidste gang.
Kontakt så Danske Spil.
Løser det intet så giv ham et sidste valg: Penge eller krig mod hans omdømme via mund til mund metode, opslag på nettet o.s.v.
Du kan skade hans forretning utrolig meget, uden at foretage dig noget ulovligt.

03-04-2012 11:56 #47| 2

Jeg har arbejdet i alt 5 steder over 10-12 år, der har forhandlet Danske Spils produkter.

Samtlige steder har vi lavet kuponerne, hvis en stamkunde har ringet ind. Ligeledes har vi oplevet situationer som OP, hvor en kamp først åbnes for spil eksempelvis kl 15, og en stamkunde ikke kunne være der der. I det første tilfælde har jeg udfyldt kuponen, hvor kunden har fortalt hvilke kampe. I det andet tilfælde har kunden oftest selv gjort det. I begge tilfælde er kunden der ikke, da kuponen spilles.

Det har altid været sådan, at den service yder vi gerne. Det er dog kundens eget ansvar at checke kuponen. Checker han den ikke (som følge af at han er for doven eller ikke er til stede), ja så påtager han sig ansvaret for, at der er fejl. Hvis han gerne vil checke kuponen, så er han nødt til selv at spille den. Det bliver ikke mit ansvar...

Jeg er deltidsansat og tjener måske 5.000 kr om måneden... Vi har kunder, der spiller op til 30.000 kr af gangen telefonisk (klub). Forestil jer, at jeg lavede en fejl der, og pludseligt hæfter for 4 gange det beløb eller andet... Det vil da være helt umuligt for mig at påtage mig sådan et ansvar/sådan et erstatningsansvar... Jeg er grundig, når jeg udfylder deres kuponer og dobbeltchecker/læser op præcist, hvad der er spillet, men man kan ikke 100% være sikker på at undgå fejl... Og det er kundens ansvar.

Pointen er, at indløse en kupon på kundens opfordring, mens de ikke er tilstede, så er reglerne som ellers... Kunden kan checke den og har tid til at annullere den... Den ret frasiger de sig på en måde, da de vælger ikke at checke kuponen (i og med, de ikke er der - er det over telefonen, så kan man læse den op for dem)... Det er stadig deres kupon, da det er en helt normal handel ellers... Det er uanset om der er fejl eller ej.

Dermed tilhører OP's kupon helt sikkert også OP... Hele beløbet er OP's... Havde den sidste kamp gået galt havde OP intet fået, og det skulle han heller ikke have... Prøv at tænke situationen igennem... Vi siger, at kuponen var gået galt på den sidste kamp... Kioskejeren havde nægtet at udbetale.. OP ringer til kundeservice og brokker sig over, at kioskejeren ikke vil udbetale kuponen, hvor der er gået en kamp galt... Det vil de sgu nok heller ikke... Han siger, at det er fordi kuponen er beskidt og han ikke havde spillet den kamp... De henviser til, at man kan annullere den, hvis der er fejl på... Han siger, at han ikke checkede den i det tidsrum... De siger, at det er hans egen skyld og de kan ikke gøre noget...

Kioskejeren kommer ikke til at være ansvarlig for at dække "tabet". Dermed har han heller ikke ret til gevinsten. Det er en kupon, OP har købt, og den tilhører OP. Fejl eller ej. (Det sagt, så kan der da sagtens falde en god gang drikkepenge af i den situation - afhængig af, hvor godt man klinger med ekspedienten - men det lyder så som om det ikke er ret godt).

03-04-2012 12:01 #48| 0

Aprilsnar

03-04-2012 12:26 #49| 0

Hej alle.

Tak for alle jeres svar.

Jeg har været i kontakt med Danske Spil, og de kunne fortælle mig at det var en sag mellem mig og forhandleren. De kunne ikke gå ind og gøre noget. Hun kunne selvfølgelig godt se problematikken i det.

Men nu ved jeg da ihvertfald at jeg ikke skal gøre den slags mere...

Go' dag derude :)

03-04-2012 13:02 #50| 0

@zorro

spot on !

07-04-2012 18:04 #51| 0
ROI: 80% (3)

Kom bare med navnet på forhandleren.
Er da altid rar info for folk i dit lokalområde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar