Er jeg gennemskuet ?
Villan 11/18 over 25 hænder :S
Hero SB, 100bbs
Villan BB, 100bbs
Hero Q♥Q♦
Hero raises to 4bbbs.
Villan 3bets to 15bbs
Hero Calls
Flop: Q♣2♣3♥ ~30 bbs
Hero checks
Villan raises to 30 bbs
Hero 3bets to 75bbs
håber på at han sidder med fx AK♣ AQ eller KK eller AA.
Hvordan ville i spille denne hånd ?
Er jeg gennemsigtig? NL100.trips
CR AI er fint (lad vær med at raise til 75bbs send hele stakken på 85bbs ind).
Jørn
Det er en situation hvor du lige laver en lille kunstpause for så at skubbe - han har givetvis KK el AA som du selv skriver og han kommer ikke væk . Er der FR el SH ?
@leslie32
Pas på timing tells! Check efterfulgt af et sidste-øjebliks raise er normalt et monster.
Jeg insta-checkraiser AI.
Jørn
Std.
Har han overpair får du hans stack. Har han AK eller JJ så får du den ikke - og det er stort set uanset hvordan du spiller denne hånd.
HERO checks flop for så at re-raise, lugter laaangt væk at et set.
jeg havde nok budt en halv pot på flop, for at få vildanden til at re-raise
mig all-in
@Analpirat
På højere limits får du også ofte stacken fra JJ fordi det er helt std at CR AI med et flush draw. Desuden kan villain også have et flush draw som han kalder med.
@Apprentice
Det er lang tid siden jeg har spillet NL100, men på NL1k så kan du se alt mulig skrammel blive check-raiset all-in (flush draw, str8 draw, Qx, 88-JJ etc. ).
Jørn
Hvis du gør det Apprentice, så får du jo ikke hans kontinuation bet, hvis han nu sidder med A,K.
det er SH, ja jeg skulle nok have smidt stakken til midten.
Lige lidt diskussion
Er vi enige om at et reraise til 75bbs er stærkere end AI. Hvis vi ser på styrkevudering fra villans side. Dvs at jeg viser ekstra styrke ved at bette 75 iforhold til at skellingerne ned i hullet ?
CR AI i en reraised pot er rimelig standard, der er simpelthen for god økonomi i at tage folks C-bet med end der er i at leade her med stacks af denne størrelse.
75 eller 85 der er ingen nada zip forskel.
@leeq
Ja til dels, men forstår ikke relavansen? du har jo nuts?
Du viser ekstra styrke ja, ekstra styrke som der ingen logik er i at vise - Endvidere så gør det ingen forskel, han har enten noget han snapcaller et skub/75bb med, eller os folder han, det gør ingen forskel i længden.
Han muckede vel AK eller AJ og du forestiller dig du ku få mere value somehow?
Mickey
prøver lige at forklare..
relavansen er at jeg måske marginalt mere symbolisere en bedre hånd ved at reraise end at smide stakken ind. Så derfor skal jeg i denne hånd smide stakken ind og ikke reraise til 75bbs
Flueknepperi: Du her et set :-)
Uden reads CR jeg også AI.
Har jeg et read, der siger at han kun 3-better med monster gode hænder, kunne jeg godt finde på at leade flop, for at få ham totalt commited.
Men lad os få slutningen.
Mvh Slot
Problemet er at hero skubbede og villain foldede, hvorefter heros ven, som så på, sagde at allin var ringe spillet og at han bare skulle have raiset 75$.
Det korrekte spil = Allin
NKMadsen modsat: jeg smider 75 bbs og efter omtanke ville jeg hellere have gået ALL in.
Resultat: Villan folder FAST
og du tror han ville have callet hvis du i stedet var gået all-in? (lol)
@krabo
har jeg sagt det ? hvor har jeg skrevet det ?
jeg formoder at chancen er marginalt større for at en hvilken som helst VILAN caller et ALL IN end stort raise.
Raise til 75 eller 85 betyder ikke så meget rent effektivt pengemæssigt, men 75 viser mere styrke.
Hvis villain har en made hand som AA KK AQ så vil et allin fra dig oftere ligne et draw end hvis du blot laver sådan et "valueraise" hvor du viser du ramte hvad du skulle. Det er her den største forskel ligger.
All-in er lækkert...