Er min harddisk stået af ?

#1| 0
Administrator

Hjælp

 

Min stationære frøs pludseligt

Jeg slukkede og tændte den, og så ville den slet ikke starte op

 

Skærmen så sådan her ud

 

 

 

Derefter tog jeg strømmen i 5 minutter og tændte den igen

 

Kommer så det her frem


 

og derefter går den ind i bios


19-12-2018 19:12 #2| 0
Administrator
19-12-2018 19:48 #3| 0

den kan ihvertfald ikke mærke din HDD

til at starte med. 

tag  de to stik af og på igen ( hvis det er en stationær) . 

og er det er bærbar. skrug  HDD coveret af og tag HDD ud og ind igen.

 

19-12-2018 19:52 #4| 0
Administrator
nuller skrev:

den kan ihvertfald ikke mærke din HDD

til at starte med. 

tag  de to stik af og på igen ( hvis det er en stationær) . 

og er det er bærbar. skrug  HDD coveret af og tag HDD ud og ind igen.

 

 

 Det er en stationær

Du mener inde i selve maskinen?

 

Den er kun lidt over et pr gammel, så jeg må vel ikke pille ved noget hvis garantien skal i brug

19-12-2018 20:22 #5| 0
Bridgeking skrev:

 

 Det er en stationær

Du mener inde i selve maskinen?

 

Den er kun lidt over et pr gammel, så jeg må vel ikke pille ved noget hvis garantien skal i brug

 

 ja inde i maskinen. 

 

men da der er garanti på så lad endelig være ( selvom at det sikkert er  dig der skal bevise at fejlen har været der fra starten. ( reklamationsret) da den er over 1 år gammel.  MEN ring til dem i morgen og så må de vejlede dig.... .

Redigeret af nuller d. 19-12-2018 20:23
19-12-2018 20:41 #6| 0
Administrator



Ligner ikke der er problemer da den er under 24 måneder 

19-12-2018 21:06 #7| 0
Bridgeking skrev:

 

 

Ligner ikke der er problemer da den er under 24 måneder 

 

 Der er aldrig problemer i at reklamere indenfor 2 år. Vær opmærksom på at reklamationsret ikke har noget med garanti at gøre. Fulgte der med/tilkøbte du en garantiordning, da du købte computeren? Under alle omstændigheder så lad være at pille ved den, før du har henvendt dig til sælger. Desværre for dig, skal du være overordentlig heldig for at få erstattet en harddisk efter mere end 1 års brug, med mindre du har tilkøbt en ekstra garanti.

19-12-2018 21:13 #8| 0

Formoder det er dette, nuller referer til (hos hvem bevisbyrden ligger) 
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/bevisbyrde/ 
Der er rigtig nok en, i hvert fald teoretisk, ændring efter 6 måneder.

Det er dog de færreste butikker/ekspedienter, der kører striks efter købeloven endsige kender den, så ville nu klart køre hårdt på, at det er deres ansvar. At computeren ikke har været åben bør vel også være bevis nok i sig selv, tænker jeg. 

19-12-2018 21:27 #9| 0
ElMalo skrev:

Formoder det er dette, nuller referer til (hos hvem bevisbyrden ligger) 
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/bevisbyrde/ 
Der er rigtig nok en, i hvert fald teoretisk, ændring efter 6 måneder.

Det er dog de færreste butikker/ekspedienter, der kører striks efter købeloven endsige kender den, så ville nu klart køre hårdt på, at det er deres ansvar. At computeren ikke har været åben bør vel også være bevis nok i sig selv, tænker jeg. 

 

 De kan da ikke se om den har været åben, han kan da nemt åben den og prøve den løsning der er givet her, det er jo ikke en sjæl ud over ham selv og hele pokernet der ved det :)

19-12-2018 21:39 #10| 0

Sikkert ikke, har kun åbnet en computer én gang.
Lige så pave-stolt jeg var over at have sparet knap 2 K en computerbiks mente det skulle have kostet at skifte et kabel (lol), lige så meget kunne man dog også se, at den havde været åben. Jeg tror dog gerne på, at der er større kvalitet i begge ender af skruetrækkeren i dette tilfælde :)

Redigeret af ElMalo d. 19-12-2018 21:40
19-12-2018 21:45 #11| 0
bohn skrev:

 

 De kan da ikke se om den har været åben, han kan da nemt åben den og prøve den løsning der er givet her, det er jo ikke en sjæl ud over ham selv og hele pokernet der ved det :)

 

 Det har du på ingen måde ret i.

19-12-2018 21:51 #12| 0
bohn skrev:

 

 De kan da ikke se om den har været åben, han kan da nemt åben den og prøve den løsning der er givet her, det er jo ikke en sjæl ud over ham selv og hele pokernet der ved det :)

 

 Klistermærker der er brudt, skruer der er ridesede.. HVIS det er et garanti spørgsmål, så ville jeg ikke røre den med en inltang. !!: 

 

20-12-2018 11:35 #13| 1
nuller skrev:

 

 Klistermærker der er brudt, skruer der er ridesede.. HVIS det er et garanti spørgsmål, så ville jeg ikke røre den med en inltang. !!: 

 

 

 Har aldrig haft et klistermærk på en PC, og hvis man ikke kan skrue fire skruer ud, uden at lave mærker på dem, så står det skidt til.

20-12-2018 12:32 #14| 0
bohn skrev:

 

 Har aldrig haft et klistermærk på en PC, og hvis man ikke kan skrue fire skruer ud, uden at lave mærker på dem, så står det skidt til.

 

 Skruer på elektronik er ofte bemalet med et tyndt lag maling, som let skaller af når man bruger en skruetrækker af metal. Selv med en af plast kan det være svært at undgå.

20-12-2018 12:38 #15| 0
ElMalo skrev:

Formoder det er dette, nuller referer til (hos hvem bevisbyrden ligger) 
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/bevisbyrde/ 
Der er rigtig nok en, i hvert fald teoretisk, ændring efter 6 måneder.

Det er dog de færreste butikker/ekspedienter, der kører striks efter købeloven endsige kender den, så ville nu klart køre hårdt på, at det er deres ansvar. At computeren ikke har været åben bør vel også være bevis nok i sig selv, tænker jeg. 

 

 

Det er også væsenligt at påpege, at forretningen ikke kan afvise en reklamation med begrundelse i, at køberen skal bevise at fejlen var til stede på købstidspunktet, foruden selv at have undersøgt varen.

Samtidig har jeg svært ved at se, at MM Vision ikke bare bytter disken, uanset dens alder, dels da de har et godt ry da men også da man må formode harddisken har haft en fejl på købstidspunktet, da det ikke er normalt en fuldstændig fejlfri disk fejler så hurtigt.
20-12-2018 14:12 #16| 0
Administrator
AnyFellow skrev:

 

 

Det er også væsenligt at påpege, at forretningen ikke kan afvise en reklamation med begrundelse i, at køberen skal bevise at fejlen var til stede på købstidspunktet, foruden selv at have undersøgt varen.

Samtidig har jeg svært ved at se, at MM Vision ikke bare bytter disken, uanset dens alder, dels da de har et godt ry da men også da man må formode harddisken har haft en fejl på købstidspunktet, da det ikke er normalt en fuldstændig fejlfri disk fejler så hurtigt.

 thx.

 

Jeg ringede til dem idag, og ham jeg fik fat i var meget hjælpsom.

 

Muligvis er harddisken ikke stået af - men jeg skulle gøre et eller andet med at boote op fra et andet medie...

Noget med at det kunne være windows der var fucket op.

 

Det får en kammerat lov at prøve i weekenden - og ellers må jeg ind med den efter nytår

 

 

20-12-2018 15:14 #17| 0
NyBrugerUdenTøj skrev:

 

 Skruer på elektronik er ofte bemalet med et tyndt lag maling, som let skaller af når man bruger en skruetrækker af metal. Selv med en af plast kan det være svært at undgå.

 

 Det er i hvert fald ikke på min. 
Men det må da være røv irreterne ikke ha en PC hele julen, for hvis det er noget så simpelthen som der bliver forslået her, at ikke bare gør det selv, fordi man er bange for garantien er væk. Men det er måske bare mig. 

20-12-2018 15:26 #18| 0
bohn skrev:

 

 Det er i hvert fald ikke på min. 
Men det må da være røv irreterne ikke ha en PC hele julen, for hvis det er noget så simpelthen som der bliver forslået her, at ikke bare gør det selv, fordi man er bange for garantien er væk. Men det er måske bare mig. 

 

 Det forstår jeg godt. Personligt havde jeg også bare åbnet den og forsøgt mig lidt frem. Hvis jeg havde besluttet at anvende garantien på et produkt, ville jeg dog aldrig selv begynde at pille ved det først.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar