Først vil jeg beklage, at jeg efter oprettelse af tråden ikke har være på PN i et par dage - dårlig stil, men der var lige en krise i familien som tog min fulde opmærksomhed :-(
skod skrev:Flyselskaber er nogle kæmpe tards for tiden.
Jeg havde e.g. booket 4 billetter iom-london-cph-london-iom. Alle samme selskab men forskellige billetter. Selskabet aflyser de 3 afgange, men flyver den fjerde. Jeg har fået de 3 refundederet, men ikke den 4.
Hvis du ikke har turen på samme billet, så er du ifølge reglerne fucked imo. Om reglerne så er rimelige er en helt anden sag.
Min 4. billet var ikke ret dyr, så gad ikke bøvlet, men forestiller mig en flyver til Bali er slåskampen værd. Jeg ville nok bare pudse flypenge.dk eller lignende på dem. Der er latterlige ventetider er min erfaring, så istedet for at gå og spekulere på det, så er det sgu rart at outsource. Har en sag kørende med BA også, og det tager en evighed.
Næste gang, så undlad en 3. part og køb direkte hos flyselskabet. Gør en allerede kompliceret sag værre.
Vi har købe hele fly-rejsen på en billet, så vores situation er ikke helt den samme som din, hvor du har uafhængige bestillinger.
Vi har på ud og hjemturen en mellemlanding i Dubai, men alle flyvninger foretages af Emirates. Da det er samme selskab der står for hele turen burde vi naturligvis i dette tilfælde have booked direkte hos Emirates. Jeg vil dog stadig fremover bruge momondo til at finde kombinationsrjser, da man ved mange flyvninger ofte kan få dem væsentligt billigere ved at kombinere flyselskaber, men bestille flyvningerne samlet hos en agent. Det bliver dog aldrig igen hos Travelis.dk
Osito skrev:Hvis du havde booket direkte via Emirates eller andet godt flyselskab som Qatar så vil de ombooke det gratis for dig, og specialt her i Covid tiden. Problemet er du har booket med en anden part, og nu er du også underlagt deres regler samt Emirates. Man spare som regel ikke meget ved at booke ved en anden part en direkte med flyselskabet, men man skaber som regel en masse problemer for sig selv, hvis det går galt med ens booking.
Held og lykke med det, træls situation, du må dykke i deres terms som du har godkendt og se hvad der står der i.
Som det fremgår af ovenstående svar burde jeg naturligvis i denne situation have booked direkte hos flyselskabet.
moktar skrev:Er den aflyst pga. corona? Jeg har ikke prøvet kun at få den ene aflyst, men jeg endte med (som beskrevet i en anden tråd) at gøre indsigelse hos NETs og fik pludselig hurtigt mine penge tilbage fra flybillet.dk
Jeg har også købt noget gennem 3. part for sidste gang, det er ikke de sparede peanuts værd (selvom det også er en del nemmere ved kombinerede rejser med forskellige selskaber).
Er der mulighed for at afvente at returen også aflyses? VIL I gerne afsted eller vil I helst undgå det nu?
Jeg ved ikke hvorfor det kun er ud-turen der er aflyst.
Der er ikke meget vundet ved at afvente af retur-turen også bliver aflyst, da Travelis tager de samme gebyrer for returnering af pengene.
Dybest set vil vi bare aflyse hele turen, da man aktuelt ikke kan komme til Bali på et turist-visa pga. Corona.